Mikähän nyt hajosi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

api kirjoitti:Tähän väliin vähän OT:tä...

Miks noi tukiholkit on alumiinii? Sylettää vaihella niitä aika ajoin, vaik on pikku juttu. Mut miks niitä ei saa vaikka rst:tä tai happosta? Onkohan kukaan koskaan sorvauttanut ittelleen "rautaholkit"?
Miksi niitä pitää vaihdella aika-ajoin. Eikö kannata pitää takimmainen kumi kunnossa tai vaihtaa jäykempi pusla tilalle. Omiin tonnareihin vaihto tuli eteen n.8v iässä ja sekin sen takia, että takimmainen kumi oli rikki ja pääsi kääntämään tukivartta väärään asentoon. :cry:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9000LPT kirjoitti:
api kirjoitti:Tähän väliin vähän OT:tä...

Miks noi tukiholkit on alumiinii? Sylettää vaihella niitä aika ajoin, vaik on pikku juttu.
Miksi niitä pitää vaihdella aika-ajoin.
Niitähän täytyy vaihtaa sen mukaan kun syöpyvät. Pohjoisessa sattavat kestää vaikka kuinka pitkään tiesuolauksen puutteesta johtuen, kun taas tukholmalaiset kertoo joutuvansa vaihtamaan suunilleen joka 3:s vuosi.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ja mä kun luulin noiden olevan alumiinisia sen takia, että jos kunnolla pyörä kumahtaa niin antaa tuosta periksi eikä runkopalkki sunmuut hilppeet väänny kieroon. :oops:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
viiksi
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 16:41

tukipalat

Viesti Kirjoittaja viiksi »

Esim. Biltema myy sinkkisiä luovutuspaloja, siellä on erikokoisia. Niitä olen itsekin käyttänyt teräsveneeni pohjassa ja peräsi8messä. Voi olla , että toimisi ihan hyvin autonkin pohjassa ? Niitä ei sitten saa maalata eikä tervata ylitse.
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Nyt on sitte tutkittu ja korjattu tuo vika. Ne todellakin oli ne alumiiniset holkit, tai siis niitä ei ollu siellä enää ollenkaa. Nyt on uudet paikoillaa ja taas on väljät poissa.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

MikKap83 kirjoitti:Nyt on sitte tutkittu ja korjattu tuo vika. Ne todellakin oli ne alumiiniset holkit, tai siis niitä ei ollu siellä enää ollenkaa. Nyt on uudet paikoillaa ja taas on väljät poissa.
Sehän oli just sellainen vika,jota oireista osattiin epäillä! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jahas, mun vuoro... Huomasin tuossa että oikealta edestä kuuluu kolinaa ja niinhän se pyörä tönittäessä pääsee hieman liikkumaan eteen-taakse -suunnassa vaikka loppuauto pysyy paikoillaan.

Huomenna pitäisi siis hakea motonetistä ainakin ne alatukivarren taaimmaiset helat. :?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin