himmee kirjoitti:Daword: Muistit kai katsoa myös altapäin?
ei vilkastu osto hetkellä... oli kyllä auto ylhäällä tuossa tiistaina kun laitettiin toiset renkaat autoon niin kaveri joka heitti renkaat alle sanoi että on hyvän näköinen pohja saabiksi.
himmee kirjoitti:Daword: Muistit kai katsoa myös altapäin?
tema kirjoitti:Hiljaa ajaminen ei ole ratkaisu juuri mihinkään paitsi polttoaineen kulutukseen. 16-tappinen on ilman muuta parempi. 8-valve turbo pahinDaword kirjoitti:jotkut saapistit on kyllä kertonut tuon toisinkin päin että t16 ois enempi tiivisteiden kans ongelmaa? mutta molemmista varmaan saa kannen rikki ku oikeen yrittää![]()
mitenkä voi olla tarkka kannen ja tiivisteiden kans?
ajella vain hissukseen![]()
Älä nyt huolestu, kaikki ne toimii ja kaikki ne myös lettaa joskus. Jos katoo nestettä, käynnistyy kolmella, puskee valkoista savua, kuplii paisariin kuumana konetta rundatessa niin on syytä olla huolissaan. Tiivisteen rikkoo ennen kaikkea ylikuumeneminen, mutta myös liialliset ahtopaineet tai laihalle meneminen edesauttaa asiaa.
Siis puhuiko se nyt sitten korin pohjasta vai?Daword kirjoitti:himmee kirjoitti:Daword: Muistit kai katsoa myös altapäin?
ei vilkastu osto hetkellä... oli kyllä auto ylhäällä tuossa tiistaina kun laitettiin toiset renkaat autoon niin kaveri joka heitti renkaat alle sanoi että on hyvän näköinen pohja saabiksi.
himmee kirjoitti:Siis puhuiko se nyt sitten korin pohjasta vai?Daword kirjoitti:himmee kirjoitti:Daword: Muistit kai katsoa myös altapäin?
ei vilkastu osto hetkellä... oli kyllä auto ylhäällä tuossa tiistaina kun laitettiin toiset renkaat autoon niin kaveri joka heitti renkaat alle sanoi että on hyvän näköinen pohja saabiksi.
900turbo3d kirjoitti:Jaa kallein vika, nyt sitten pilke silmäkulmassa...
kun ojennat nilkan, ja petyt....
Siis tarkoitin aluksi, että olethan katsonut moottoria myös altapäin? Eiköhän nuo "pohjat" ole normaalisti ihan ok kunnossa saabeissa, mutta nuo kulmat ja väkkyrät johonka vesi jää makaamaan tuppaa ruostumaan. No joo eiköhän sun kaveri tätä lähinnä tarkoittanutkin.Daword kirjoitti:himmee kirjoitti:Siis puhuiko se nyt sitten korin pohjasta vai?Daword kirjoitti:
ei vilkastu osto hetkellä... oli kyllä auto ylhäällä tuossa tiistaina kun laitettiin toiset renkaat autoon niin kaveri joka heitti renkaat alle sanoi että on hyvän näköinen pohja saabiksi.
pohja.eikös se oo se mikä on siellä auton alla
![]()
siellä missä pakoputki sun muutkin ovat niin siittä oli nyt kyse.
himmee kirjoitti:Siis tarkoitin aluksi, että olethan katsonut moottoria myös altapäin? Eiköhän nuo "pohjat" ole normaalisti ihan ok kunnossa saabeissa, mutta nuo kulmat ja väkkyrät johonka vesi jää makaamaan tuppaa ruostumaan. No joo eiköhän sun kaveri tätä lähinnä tarkoittanutkin.Daword kirjoitti:himmee kirjoitti: Siis puhuiko se nyt sitten korin pohjasta vai?
pohja.eikös se oo se mikä on siellä auton alla
![]()
siellä missä pakoputki sun muutkin ovat niin siittä oli nyt kyse.
Mertmi kirjoitti:Kyllä tuo kansipahvin polttokaava menee aika todennäköisesti näin. 1. Ei muisteta vahtia jäähdytinveden tasoa, koska sehän ei tietenkään vuoda. 2. syyläri menee rikki, vedet vajuu, eikä kukana lisää vettä. 3. pahvi palaa lopulta. 4. valkoista savua seutukunta täyteen. 5. kansiremppa
Myrkky kirjoitti:Korostan vielä tuota etenkin kovemman ajon jälkeen muutaman minuutin jälkikäyttöä turboissa(kovan ajon jälkeen ehdottomasti korotetulla tyhjäkäynnillä, 1500rpm on ok ja lopuksi tyhjäkäyntiä puoliminuuttinen), mutta varman päälle pelaava käyttää hissutteluajonkin jälkeen sen melkein puoliminuuttisen tyhjäkäynnillä.
Vaikuttaa meinaan monen paikan kestävyyteen: Ahtimen lämpötila laskee, öljyt eivät pala karstaksi ahtimeen ja tuki öljykanavia, ahtimen turbiinikotelon(pakopesä) lämpötila laskee hissukseen ja ehkäisee noissa niin yleistä pesän halkeamista, pakosarjan lämpötila kerkeää laskea(ehkäisee halkeamista joka noissa yleistä), moottorin sisäiset lämpötilaerot pienenevät(eli ei jää paikallista kuumaa pistettä joka mahdollisesti keittäisi nesteet paikallisesti sammutuksen jälkeen) ehkäisee kannen halkeamista ja parantaa kannentiivisteen kestämistä.
Ja älä ikinä, missään nimessä painaise kaasua juuri ennen sammuttamista, ahdin kerkeää kelata kierroksia ja voi pyöriä jopa kymmeniä sekunteja ilman kunnon voitelua moottorin jo sammuttua ja öljypumpun siten pysähdyttyä!
Jälkikäyttö ei tee pahaa lati pohjassa poljetulle vaparillekkaan, vaan kannen ja tiivisteen osalta pätee ihan niinkuin turboissakin.