Auto heikko lähtemään käyntiin..
Auto heikko lähtemään käyntiin..
Autoni on 900i 16valve vm.90 ja ajettu 280tkm.
Eli autoni on heikko lähtemään käyntiin (mutta lähtee kuitenkin aina käyntiin), mutta kun on lähtenyt käyntiin niin käy nätisti ja check engine valo palaa satunnaisesti.
Voisiko vika olla bensapumpussa?
Eli autoni on heikko lähtemään käyntiin (mutta lähtee kuitenkin aina käyntiin), mutta kun on lähtenyt käyntiin niin käy nätisti ja check engine valo palaa satunnaisesti.
Voisiko vika olla bensapumpussa?
Kannattaa katsoa myös vika koodit, tuolla ohjeita: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11553
Näissähän on "pitkä vieteri" ihan ominaisuus, mutta viepi sitten pitemmällekkin.
... ja akku, tulpat, virran jakaja, ynnä tulpan johdot on kunnossa ja bensan suodatin vaihdettu?
Näissähän on "pitkä vieteri" ihan ominaisuus, mutta viepi sitten pitemmällekkin.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Kuten kuvasta huomataan, ainoastaan K-jetissä on osa nimeltään lämpöaikakytkin (ylemmän kuvan 13).9000CD23T kirjoitti:Osa 13. alempi 9
Sähköruiskuissa LH ja Lucas on osa nimeltään lämpöanturi (alemman kuvan 9), jonka nimi ei ole lämpöaikakytkin.
Lämpöaikakytkin sisältää sähkölämmitteisellä bi-metallijousella toimivan lämpötilasta riippuvan aikaviivekytkimen. Kylmässä päästää virtaa läpi max 9 sekunnin ajan, lämpimänä lyhyemmän ajan ja kuumana (yli ~+45C) ei enää ollenkaan. K-jetissä lämpöaikakytkimellä ohjataan kylmäkäynnistyssuutinta silloin kun starttimoottori pyörii.
Lämpöanturi on NTC-vastus, jonka vastusarvo muuttuu lämpötilan mukaan. Ei mitään aikaan liittyvää, vastusarvo ja virranjohtavuus riippuu pelkästään lämpötilasta.
Kysymys koski 16-venttiilistä autoa, jossa Saabissa ei koskaan ole tehtaan jäljiltä ollut K-jettiä. Siinä ei siis ole lämpöaikakytkintä eikä piiripaineensäädintä (ohjauspaineventtiiliä).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jatketaan nyt samaan topicciin mallina i8 täällä, onkelma sama.
joskus saa oikeen kunnola sahata että lähtee käyntiin, sitten kun lähtee niin käy hyvin.
sytkä osat vaihdettu, tarkistettu ettei lautanen jumita, aluksi otti vähän kiinni ja luulin jo että vika löytyi muttei auttanut, eikä auta vaikka antaa parikin pumppausta bensaa...
tk suutin vielä tarkastamatta. voika lämpöaikakytkin toimia joskus vai onko laakista vainaa kun väliin lähti -20 todella hyvin, joskus ei mutta lähti kumminkin..
joskus saa oikeen kunnola sahata että lähtee käyntiin, sitten kun lähtee niin käy hyvin.
sytkä osat vaihdettu, tarkistettu ettei lautanen jumita, aluksi otti vähän kiinni ja luulin jo että vika löytyi muttei auttanut, eikä auta vaikka antaa parikin pumppausta bensaa...
tk suutin vielä tarkastamatta. voika lämpöaikakytkin toimia joskus vai onko laakista vainaa kun väliin lähti -20 todella hyvin, joskus ei mutta lähti kumminkin..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
En tiedä, mutta se selviää kun vedät kylmäkäynnistyssuuttimelta johdot ohjaamoon ja kytket siihen ledin (+ etuvastuksen). Siitä pystyt joka startissa seuraamaan miten pitkään ja missä lämpötilassa kylmäkäynnistyssuuttimelle annetaan ohjausta.mikkoimp kirjoitti:voika lämpöaikakytkin toimia joskus vai onko laakista vainaa
Minulla tuollainen ledi on kohta ollut vuoden kytkettynä, eikä tuo mitään tunnu ainakaan haittaavan.
Kehittyneemmässä versiossa laitat tuolle välille vielä kolmannen johdon ja sopivan vaihtokytkimen asennoilla "automaattiryyppy"/"ei ryyppyä"/"manuaaliryyppy".
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00