Kaasu poljin. häirittee!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Kaasu poljin. häirittee!

Viesti Kirjoittaja Daword »

voi olla taas hiukan pöhkö ongelma :) hehe

eli tuossa kaasu polkimessani on sellainen häiritsevä juttu...

kun painan kaasu polkimen noin puoleen väliin niin siinä on sellainen jäykkä kohta eli joutuu painan hiukan enempi että sen kohdan ylitse pääsee mutta sen kohdan jälkeen painuu ihan normaalisti pohjaan asti.

eli kuuluuko se olla tuollainen kun mielestäni tasaisesti painuva kaasu on paljon mukavempi ja parempi.


onko likaa josain vaijeris vai mistä vois alkaa sääteleen? Perjantaina on muutenkin aika korjaamolle ton bensa mittarin takii niin sais samalla ton polkimenki säädettyy jos näin etukäteen tietäs mistä vois alkaa "vikaa" ettiin
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Joko vaijerissa on rispaantuma tai kaasuläppä jumii keskikohdassaan. Veikkaan vaijeria.

Kun konehuoneen puolelta veivaa sitä kaasuläppää niin huomaa kyllä että kummassa se vika on.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Todennäköisesti ottaa kiinni lämppäriin.Taivuta voimalla sivuun koko kaasupoljinta.
Itsellä oli sama homma kun vaihdoin muovisen hanan+kennon -84 malliseen satkuun.Sullahan vissiin uudempi mutta voi silti olla polkimen varsi taipunut.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Djjules kirjoitti:Joko vaijerissa on rispaantuma tai kaasuläppä jumii keskikohdassaan. Veikkaan vaijeria.

Kun konehuoneen puolelta veivaa sitä kaasuläppää niin huomaa kyllä että kummassa se vika on.

joo selvä..

kiihtyvyydessä siis toi jäykkä kohta ei vaikuta

mut täytyy vilkasta hiukan sitä vaijerii miltä näyttää
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

tomaatti kirjoitti:Todennäköisesti ottaa kiinni lämppäriin.Taivuta voimalla sivuun koko kaasupoljinta.
Itsellä oli sama homma kun vaihdoin muovisen hanan+kennon -84 malliseen satkuun.Sullahan vissiin uudempi mutta voi silti olla polkimen varsi taipunut.

joo vois sitäkin kokeilla jos sattuis auttaan.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

tomaatti kirjoitti:Todennäköisesti ottaa kiinni lämppäriin.Taivuta voimalla sivuun koko kaasupoljinta.
Itsellä oli sama homma kun vaihdoin muovisen hanan+kennon -84 malliseen satkuun.Sullahan vissiin uudempi mutta voi silti olla polkimen varsi taipunut.


Joo sain tuolla konstilla sen toimiin... piti puolen metrii seurata kaasupoljinta ennku löyty kohta johon se hairas kiinni

jotenki koko autolla ajaminen muuttui paljon vauhdikkaammaksia :P
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Katsopas samalla, että kaasuvaijeri on tarpeeksi tiukalla, eli että kaasuläppä aukeaa kokonaan, kun kaasupoljin on pohjassa. Ja että läppä menee kiinni, kun kaasua ei paineta.

Tämä on pitänyt tehdä jokaiseen ostamaani autoon ja aina auto on virkistynyt kummasti. 8)

Joku aiemmin vihjaisi myös siitä, että polkimen varsi oikenee vanhemmiten niin paljon, että vaijerin oikeasta säädöstä huolimatta polkimen liikevara loppuu, kun lattia tulee vastaan liian aikaisin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Svc kirjoitti:Katsopas samalla, että kaasuvaijeri on tarpeeksi tiukalla, eli että kaasuläppä aukeaa kokonaan, kun kaasupoljin on pohjassa. Ja että läppä menee kiinni, kun kaasua ei paineta.

Tämä on pitänyt tehdä jokaiseen ostamaani autoon ja aina auto on virkistynyt kummasti. 8)

Joku aiemmin vihjaisi myös siitä, että polkimen varsi oikenee vanhemmiten niin paljon, että vaijerin oikeasta säädöstä huolimatta polkimen liikevara loppuu, kun lattia tulee vastaan liian aikaisin.


joo selvä.. täytyy kokeilla jos sattus siel oleen hiukan löysää :D

kiitos vinkistä!
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Vastaa Viestiin