Vanha on vähän lässähtänyt ja korkeussäätö ei toimi , 91- malli ja sen lämmitys kovin aneeminen termarilla. ( taitaa olla niiden tyyppivika, että termarit katkaisevat sähkön ennenaikojaan vanhemmiten)
tehdyt hommat:
- lisätty 3 paria jousia. Ristiselän tukeen (1) ja istuinosan takapäähän (2) ( panin 2 jousta samaan runkoreikään ja ihan takimmaiseksi porasin reiän kehikon reunataiveeseen, tuli juuri sopiva sille pidemmälle jouselle. jakkarassahan on monen pituuksisia/ jäykkyyksisiä jousia.
- sähköpuoli mitattu ja toimivaksi todettu
- istuimen nostovipu hitsattu, koska tukirauta oli revennyt
- nostovipu pantu paikoilleen. Se iso vääntöjousi, joka on sen synkronointiakselin päällä on tosi kettumainen. Taisin lopultakin hokata sen sielunelämän. Se toimii tasaajana, ettei sille "kitkapidätteiselle ??" nostovivulle jäisi liikaa kuormaa. Eli jos repsahtanut jousi jätetään virittämättä, niin jakkara ei ehkä pysy ylhäällä. Kannattaa testata kun jakkara on irti.
Se vipu on tosi v---mäinen laittaa ura- akselille , jos jousi on jännitetyssä tilassa. Samanaikaisesti pitäisi molempien puolten istuimen kiskot olla samassa vaiheessa ja vipukin laittaa oikeaan kulmaan. Keksin , jotta kannattaa löysätä se vieteri sovinnolla ja ottaa se keskisokka pois. Sitten viimeiseksi virittää sen jousen siitä keskeltä jollain sopivalla koukulla.
Oliskohan toi ny sit oikeaoppinen metoodi.??? ainakin tuntui inhimilliselle.
Olis varmaan pitäny jotain lukitetta laittaa niille vivun kiinnityspulteille, ne kun aukee, niin saa repiä taas jakkaran ulos.
Homma jää nyt vaiheeseen, kesemmällä vexlaan sitten jakkaran kankaan ja asennan autoon. Ens talvena sit grillataan....
Käytännöllisiä nää yhdistetyt harraste/ käyttöautot, ei tarvii montaa bilikaa, yhdessäkin saa ajan ihan hyvin kulumaan. Bensaakaan ei juurikaan kulu, kun ollaan jatkuvasti "pukilla".

