Alkoi askarruttamaan eräs vika tossa tonnarissa. Eli konehuoneessa olevassa sulakeboksissa on kolme erillaista paikkaa "Cooling Fan" sulakkeille.
Ainut missä on sulaka (30A) on "Cooling Fan". Siinä vieressä on "Cooling Fan High Speed(30A)" & "Cooling Fan Timer(5A?)". Pitäisikö noissa kahdessa muussakin olla sulakkeet?
Puhallin ei siis toimi(en ole koskaan nähnyt sitä toiminnassa).
Yksi vika lisää tuohon murheenkryyniin...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Doomrider kirjoitti:Mites tuo Cooling Fan Timer sitten?
Liittyy kaksinopeuspuhallusjärjestelmissä ajon jälkeen tapahtuvaan jälkipuhallukseen. Rele katkaisee ykkösnopeudella tapahtuvan jälkipuhalluksen muutaman minuutin kuluttua, olipa kuinka kuuma tahansa, jottei akku tyhjene.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Doomrider kirjoitti:Mites tuo Cooling Fan Timer sitten?
Liittyy kaksinopeuspuhallusjärjestelmissä ajon jälkeen tapahtuvaan jälkipuhallukseen. Rele katkaisee ykkösnopeudella tapahtuvan jälkipuhalluksen muutaman minuutin kuluttua, olipa kuinka kuuma tahansa, jottei akku tyhjene.
Veikkaan että tonnarissani ei ole tuollakaan sulakkeella mitään virkaa?
No, se on sitten antureitten ja termostaatin vaihto... Eivät ole onneksi pahan hintaisia...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Se jäähdyttimessä oleva anturi on yleensä syypää toimimattomuuteen.
Mää muistelisin, että kun navat (tai johtojen päät) anturilla laittaa oikoseen, niin pitäis puhaltaa, korjatkaa joku vähemmän dementoitunut, jos muistan väärin...
Jos ei vieläkään puhalla, niin sitte etsimään vikaa johdotuksesta. Puhaltimen moottori ei yleensä kypsy, jos ei puhallin jumidu syystä tai toisesta....
ajn kirjoitti:Se jäähdyttimessä oleva anturi on yleensä syypää toimimattomuuteen.
Mää muistelisin, että kun navat (tai johtojen päät) anturilla laittaa oikoseen, niin pitäis puhaltaa, korjatkaa joku vähemmän dementoitunut, jos muistan väärin...
Jos ei vieläkään puhalla, niin sitte etsimään vikaa johdotuksesta. Puhaltimen moottori ei yleensä kypsy, jos ei puhallin jumidu syystä tai toisesta....
ajn kirjoitti:Se jäähdyttimessä oleva anturi on yleensä syypää toimimattomuuteen.
Mää muistelisin, että kun navat (tai johtojen päät) anturilla laittaa oikoseen, niin pitäis puhaltaa, korjatkaa joku vähemmän dementoitunut, jos muistan väärin...
Jos ei vieläkään puhalla, niin sitte etsimään vikaa johdotuksesta. Puhaltimen moottori ei yleensä kypsy, jos ei puhallin jumidu syystä tai toisesta....
en korjaa vaan vahvistan muisti kuvasi oikeaksi
jeps. täytyy kokeilla huomenna. Kävi kait säkä kun olis termaria ostamassa. Sain käteen Carlostatin, ja eikös ne ollut ihan ok tavaraa?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi