Jäähdyttimen puhallin ja sulakkeet.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Jäähdyttimen puhallin ja sulakkeet.

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Hyvää maanantai aamua vaan kaikille.

Alkoi askarruttamaan eräs vika tossa tonnarissa. Eli konehuoneessa olevassa sulakeboksissa on kolme erillaista paikkaa "Cooling Fan" sulakkeille.

Ainut missä on sulaka (30A) on "Cooling Fan". Siinä vieressä on "Cooling Fan High Speed(30A)" & "Cooling Fan Timer(5A?)". Pitäisikö noissa kahdessa muussakin olla sulakkeet?

Puhallin ei siis toimi(en ole koskaan nähnyt sitä toiminnassa).

Yksi vika lisää tuohon murheenkryyniin... :roll:
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Cooling Fan High Speed on automaattivaihteiselle ja ilmastoidulle autolle.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

G-mies kirjoitti:Cooling Fan High Speed on automaattivaihteiselle ja ilmastoidulle autolle.

Matti
Jotain tuontapaista arvelinkin. Mites tuo Cooling Fan Timer sitten?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Doomrider kirjoitti:Mites tuo Cooling Fan Timer sitten?
Liittyy kaksinopeuspuhallusjärjestelmissä ajon jälkeen tapahtuvaan jälkipuhallukseen. Rele katkaisee ykkösnopeudella tapahtuvan jälkipuhalluksen muutaman minuutin kuluttua, olipa kuinka kuuma tahansa, jottei akku tyhjene.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

jus kirjoitti:
Doomrider kirjoitti:Mites tuo Cooling Fan Timer sitten?
Liittyy kaksinopeuspuhallusjärjestelmissä ajon jälkeen tapahtuvaan jälkipuhallukseen. Rele katkaisee ykkösnopeudella tapahtuvan jälkipuhalluksen muutaman minuutin kuluttua, olipa kuinka kuuma tahansa, jottei akku tyhjene.
Veikkaan että tonnarissani ei ole tuollakaan sulakkeella mitään virkaa?

No, se on sitten antureitten ja termostaatin vaihto... Eivät ole onneksi pahan hintaisia...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Se jäähdyttimessä oleva anturi on yleensä syypää toimimattomuuteen.

Mää muistelisin, että kun navat (tai johtojen päät) anturilla laittaa oikoseen, niin pitäis puhaltaa, korjatkaa joku vähemmän dementoitunut, jos muistan väärin... :roll:

Jos ei vieläkään puhalla, niin sitte etsimään vikaa johdotuksesta. Puhaltimen moottori ei yleensä kypsy, jos ei puhallin jumidu syystä tai toisesta....
-------------------------8<----------->8--------
#1395
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ajn kirjoitti:Se jäähdyttimessä oleva anturi on yleensä syypää toimimattomuuteen.

Mää muistelisin, että kun navat (tai johtojen päät) anturilla laittaa oikoseen, niin pitäis puhaltaa, korjatkaa joku vähemmän dementoitunut, jos muistan väärin... :roll:

Jos ei vieläkään puhalla, niin sitte etsimään vikaa johdotuksesta. Puhaltimen moottori ei yleensä kypsy, jos ei puhallin jumidu syystä tai toisesta....

en korjaa vaan vahvistan muisti kuvasi oikeaksi
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

mikkoimp kirjoitti:
ajn kirjoitti:Se jäähdyttimessä oleva anturi on yleensä syypää toimimattomuuteen.

Mää muistelisin, että kun navat (tai johtojen päät) anturilla laittaa oikoseen, niin pitäis puhaltaa, korjatkaa joku vähemmän dementoitunut, jos muistan väärin... :roll:

Jos ei vieläkään puhalla, niin sitte etsimään vikaa johdotuksesta. Puhaltimen moottori ei yleensä kypsy, jos ei puhallin jumidu syystä tai toisesta....

en korjaa vaan vahvistan muisti kuvasi oikeaksi
jeps. täytyy kokeilla huomenna. Kävi kait säkä kun olis termaria ostamassa. Sain käteen Carlostatin, ja eikös ne ollut ihan ok tavaraa?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Vastaa Viestiin