Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jus kirjoitti: Ilmastointi ja ohjaustehostin ovat vähän vaikeammin saavutettavissa :-)
Alkaa tuon og-satkunkin ilmastoinnin osat olemaan jo kiven alla. Myyjän hyväkuntoiseksi (jopa toimintakuntoiseksi 8O ) ylistämän kompuran sentään löysin (tulossa vasta Matkahuollolla), katsotaan herääkö juppien kulta-ajan T8A satkun kylmäkone henkiin tuon ja kuivaimen vaihdolla...Voishan sitä samalla uusia kaikkien ehjänä aukeavien liitosten o-renkaat ennen kuin lähtee kokeilemaan onneaan kylmäaineen täytössä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

jus kirjoitti:Mikäpä varmatoimisella ehjällä autolla on ajellessa, olipa kesä tai talvi. Hienosti tämä 25-vuotias on tämänkin talven palvellut.
Jos luksusta kaipaa, niitä sähkölaseja, peilejä ja lukkoja kaukosäädöllä kyllä saa helposti purkusatkusta. Ilmastointi ja ohjaustehostin ovat vähän vaikeammin saavutettavissa :-)
Säästääpä kuntosalikortin hinnan, kun kääntelee tuplista kaupungissa ympäri vuoden :lol:

Btw, onhan tuplikseen saanut alkuperäisvarusteena sähkölaseja ja onko niiden katkaisimet sitten sijainneet keskikonsolissa, kuten satkussakin? Sähköpeilejä tuskin on vielä tuplikseen ihan alkuperäisenä saanut?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jus kirjoitti: Mikäpä varmatoimisella ehjällä autolla on ajellessa, olipa kesä tai talvi. Hienosti tämä 25-vuotias on tämänkin talven palvellut.

Jos luksusta kaipaa, niitä sähkölaseja, peilejä ja lukkoja kaukosäädöllä kyllä saa helposti purkusatkusta. Ilmastointi ja ohjaustehostin ovat vähän vaikeammin saavutettavissa :-)
Kyllähän noin nuoren sopii vielä toimiakin moitteetta ;) Omani taitaa olla nyt vihdoin selvinnyt pahimmasta kolmenkympin kriisistään kun alkaa tulla tolkkua auton käyttäytymiseen :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Peter A kirjoitti:
jus kirjoitti:Mikäpä varmatoimisella ehjällä autolla on ajellessa, olipa kesä tai talvi. Hienosti tämä 25-vuotias on tämänkin talven palvellut.
Jos luksusta kaipaa, niitä sähkölaseja, peilejä ja lukkoja kaukosäädöllä kyllä saa helposti purkusatkusta. Ilmastointi ja ohjaustehostin ovat vähän vaikeammin saavutettavissa :-)
Säästääpä kuntosalikortin hinnan, kun kääntelee tuplista kaupungissa ympäri vuoden :lol:

Btw, onhan tuplikseen saanut alkuperäisvarusteena sähkölaseja ja onko niiden katkaisimet sitten sijainneet keskikonsolissa, kuten satkussakin? Sähköpeilejä tuskin on vielä tuplikseen ihan alkuperäisenä saanut?
Lienee asia juuri päinvastoin. Sähköpeilejä on löytynyt 70-luvun gle malleista. Myöskin ilmastointilaite on löytynyt 99 lisävarustelistalta. Sen sijaan sähköikkunoita en ole koskaan nähnyt saati kuullut 99 olevan. Liekkö olemassa en tiedä?
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2926
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Laseista ei ole tietoa, mutta sähköpeilit on ollut ainakin GLE- ja Finlandia-malleissa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Juha96 kirjoitti:Laseista ei ole tietoa, mutta sähköpeilit on ollut ainakin GLE- ja Finlandia-malleissa.
Missäs näissä ko. malleissa sijaitsee sähköpeilien säätimet?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

"puupaneelissa" ratin kummallakin puolella. kuvassa näkyy kuskin puolen ovipeilin keltainen säädin kuvan vasemmassa reunassa.

http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/alc699_etupenkit.jpg

kuskin puolen peilin säätämistä tuo varuste ei juurikaan helpota, melkein jopa hankaloittaa sijaintinsa takia. matkustajan oven peilin säätäminen sen sijaan helpottuu huomattavasti kuskin jakkarasta käsin, miellyttävä esim. peruutettaessa ahtaassa paikassa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Sähkölaseista.

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Lisävarustekirja Saabin alkuperäisvarusteet- voimassa 1.6 1984 alkaen : Sähköiset ikkunannostimet SAAB 99, 900 M80-- 4d, 5d (10)8 546 046 Sarja molemmille puolille 1469,- Ja Pisteenä I:N päälle VESISUIHKUTUS SAAB 99, 900 TURBO - M80 (19)24 455 2517,- Niin nämä hinnat Suomen markkoina!! Tähän sarjaan sisältyi takaluukkuun liimattava S merkki josta perässä ajavan piti ymmärtää ahtopaineiden olevan kunnossa!? :lol: Sähköikkunoiden säätövivut olivat ainakin ekoissa satkuissa kojelaudassa muistaakseni ratin oikealla puolella- On tossa kotona pari tuollaista katkaisijaa oikein tekstillä WINDOW! :roll:
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuplikseen saa satkun hiljaisuutta ihan vaan "pöllimällä" satkusta ne lattian äänieristeet. Hiljenee nimittäin koppi ihan huomattavasti. Tämmönen jippo tuli tehtyä tolle omalle 99cc:lle. :wink:

Onhan 99 niin upea hoppa ajella, että ei paremmasta väliksi. Tänäänkin huristelin 40km 99:llä. Tuota tehoreserviä kun on tullut päivitettyä, niin ei jää nykyisten TDI-vehkeidenkään jalkoihin ihan niin herkästi. Kesäksi on toki tulossa piristystä entisten ponien lisäksi pellin alle. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti:Ei se ole satkun ja tonnarin huonoutta, että ne ovat lähes yhtä hyviä ajettavia, kuin vanha kunnon ysiysi ;)
No ei nyt sentään liioitella ;)
Mutta yksikään satkuni ei ole ollut noin suuntavakaa ajettava kuin tuo tuplis, toisaalta onhan alustassa kaikki mahdolinen uutta joten pitää sen vakaa ollakin.

Auto sai kiitosta ajettavuutensa puolesta eilen ostajaehdokkaalta joka tuli paikalle 250tkm ajetulla erittäin siistikuntoisella ovlov 240:llä, kuulemma menee huomattavasti tasaisemmin ja suorempaan kuin ko. kampe, myös jarrut paremmat ja suorituskyky myöskin ;)
Kaupat jäi siitä kiinni että kaveri oli senverta isokokoinen ettei mahtunut kunnolla tuplikseen, pää oli katossa eikä penkkiä saanut tarpeeksi taakse eikä kaveri nähnyt kunnolla ulos ikkunoista :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

5V lootanvaihto kesken, onneksi ei tarvinnut ottaa akkua irti, voi edelleen kuunnella stereoita, hyvä viritin tuossa Blaukkarissa, radio Rock ja NRJ kuuluvat tallissakin häiriöttämästi :D


Kuva
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2926
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ng900aero kirjoitti: onneksi ei tarvinnut ottaa akkua irti, voi edelleen kuunnella stereoita,
Kai sentään bensapumpun sulakkeen irrotit? :D
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juha96 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: onneksi ei tarvinnut ottaa akkua irti, voi edelleen kuunnella stereoita,
Kai sentään bensapumpun sulakkeen irrotit? :D
Miksi, sehän toimii virtalukon takaa kun stereot ja tupakansytytin saavat virrat suoraan jatkuvana sulakkeelta, ja muutenkin on kaukana peräkontissa, K-jetin purussa tulleet pienet bensamäärät on jo haihtuneet.

Hitsi kun menin laittamaan silikoonia kojelaudan muoviosiin (eliminoidakseni niiden natinan joka auttoikin siihen) niin sitä taisi päästä myös cd-soittimen sisään, tai nyt ainakin sen homman jälkeen lukee levyjä huonommin kuin ennen. Mitäs sille voisi tehdä, purkaa atomeiksi ja puhdistaa se IF-osa?
Ja museomiehille sanottakoon että auton alkuperäisyys ei kärsi ollenkaan lootanvaihdosta, tuossa olikin jo vaihdettu 4v-loota ketjuenskoilla, rakensin vaihteensiirtomekanismin niin että vanha keppi jäi paikoilleen, tosin virtalukko oli pakko vaihtaa uudempaan kun ei se 1-puoleinen avain kestä mitään, hiljattain teettämäni avain kesti ruhtinaalliset 5 käynnistystä ja katkesi virtaukon sisään niin ettei millään pois.

Jos tuon haluaa alkuperäiseksi 4-vaihteiseksi niin ei tarvitse kuin vaihtaa vaihdekeppikonsolin pohja alkuperäiseksi (tallessa) jolloin 5. vaihde ei pääse kytkeytymään ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Maalis 21, 2007 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin