kannenpultit?
kannenpultit?
onko kellään tietoa miksi motonetin kannen pultit ovat pitempiä kuin vakio pultit???
050-5376057
En vaihtanut, kun olin silloin tallilla kun ilmeni että väärät ovat, vetelin vanhoilla kiinni kirosanojen saattelemana, ja menin vasta jälkeenpäin hakemaan rahat pois samassa yhteydessä kun menin reklamoimaan väärästä nokkaketjusta jonka ehdin jo heittää koneeseen ja kannen sekä jakokopan kiinni..
Tilasivat oikean, odottelin pari päivää vain mennäkseni kysymään ketjua jota ei ollut tullut, olivat jotenkin tyrineet tilauksen.. Siispä Saabin tiskille josta sainkin oikean ja lukollisen ketjun jonka vedin konetta pyörittelemällä paikalleen vanhaa katkaistua ketjua hyväksikäyttäen.
Oli meinaan tuuria että huomasin pulttien olevan väärät, vanhat olivat jo romukopassa kun kiersin uudet paikoilleen ja olin alkamassa kiristämisen kun jakopään puolelta huomasin että pitkät ovat.
Yllätys olisi ollut melkoinen jos olisin vain kiristellyt liian pitkät pultit pohjia myöten "momenttiin" ja täytellyt jäähdytysnesteet..puhumattakaan siitä että olisin saanut koneen tulille.
Noh, mitä opin, oli taas se, että vertaa aina uusia osia vanhoihin, mutta en olisi uskonut että joka hemmetin palikka voi olla väärä.

Tilasivat oikean, odottelin pari päivää vain mennäkseni kysymään ketjua jota ei ollut tullut, olivat jotenkin tyrineet tilauksen.. Siispä Saabin tiskille josta sainkin oikean ja lukollisen ketjun jonka vedin konetta pyörittelemällä paikalleen vanhaa katkaistua ketjua hyväksikäyttäen.
Oli meinaan tuuria että huomasin pulttien olevan väärät, vanhat olivat jo romukopassa kun kiersin uudet paikoilleen ja olin alkamassa kiristämisen kun jakopään puolelta huomasin että pitkät ovat.
Yllätys olisi ollut melkoinen jos olisin vain kiristellyt liian pitkät pultit pohjia myöten "momenttiin" ja täytellyt jäähdytysnesteet..puhumattakaan siitä että olisin saanut koneen tulille.
Noh, mitä opin, oli taas se, että vertaa aina uusia osia vanhoihin, mutta en olisi uskonut että joka hemmetin palikka voi olla väärä.
No täähän oli 2,3 tonnari johon olisi kuulunut 130 lenkkinen. Jos autosi on 2 litrainen 900 niin ei hätää, siihen kuuluu 126 lenkkinen.
Minullehan myivät Motonetistä tuon kakslitraisen ketjun, näin kertoi Saabin tiski.
Edit: Juu, sori kun höpisin tässä Tonnarista väärässä osiossa, mutta kansipultithan ovat saabin 16V koneissa samat. Nyt näyttää siltä että Motonet tyrkyttää jostain syystä vääriä pultteja ympäri suomea, eli onko heillä joku virhe luetteloinnissaan?
Minullehan myivät Motonetistä tuon kakslitraisen ketjun, näin kertoi Saabin tiski.
Edit: Juu, sori kun höpisin tässä Tonnarista väärässä osiossa, mutta kansipultithan ovat saabin 16V koneissa samat. Nyt näyttää siltä että Motonet tyrkyttää jostain syystä vääriä pultteja ympäri suomea, eli onko heillä joku virhe luetteloinnissaan?
Re: kannenpultit?
Prlkäretön kirjoitti:onko kellään tietoa miksi motonetin kannen pultit ovat pitempiä kuin vakio pultit???

Kannattaako nuilla vanhoilla pulteilla laittaa kansi kiinni?
Vai venytetäänkö taas projektia muutamalla viikolla ja ruvetaa ettimään oikeankokoisia kannenpultteja

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: kannenpultit?
Kipaset huomenna sjoella saabin tiskillä. Odotettavissa tosin että tiiraavat EPC:tä sen puoli tuntia ennenkuin löytävät oikean osanSuabisti kirjoitti:Prlkäretön kirjoitti:onko kellään tietoa miksi motonetin kannen pultit ovat pitempiä kuin vakio pultit???Tuli huomattua sama juttu että motonetin kannenpultit juurikin tuon verran liian pitkät.
Kannattaako nuilla vanhoilla pulteilla laittaa kansi kiinni?
Vai venytetäänkö taas projektia muutamalla viikolla ja ruvetaa ettimään oikeankokoisia kannenpultteja

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: kannenpultit?
sama homma myös huomattu että kannataa itse katsoa ensin osanummero epc:stä valmiiksi ennen tiskille menoaFrostwind kirjoitti: Kipaset huomenna sjoella saabin tiskillä. Odotettavissa tosin että tiiraavat EPC:tä sen puoli tuntia ennenkuin löytävät oikean osan

onko yhtään tietoa kuinka monta kertaa kansi on jo ollut auki? kyllä minä ainakin olen vanhoilla pulteilla kasannut ja ainakaan vielä ei ongelmia ole ilmaantunut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: kannenpultit?
Kipaset huomenna sjoella saabin tiskillä. Odotettavissa tosin että tiiraavat EPC:tä sen puoli tuntia ennenkuin löytävät oikean osan
[/quote]
Ny alakaa Tuomas pian huumorintaju loppua
Luultavasti ei ikinä avattu ennemmin kantta ja mittarissa 424tkm. Mutta pitää nyt käydä paikalliset varaosaliikkeet läpi jos löytyis uudet pultit.

Ny alakaa Tuomas pian huumorintaju loppua

Luultavasti ei ikinä avattu ennemmin kantta ja mittarissa 424tkm. Mutta pitää nyt käydä paikalliset varaosaliikkeet läpi jos löytyis uudet pultit.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
...no ku häynesin öljynvaihto-oppaassa käsketään niin tekemään?Jamppa kirjoitti:ihmettelen vaan että minkä takia ne pitää uusia???

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kannenpulttien venymisestä, palautumisesta, uudelleenkäytettävyydestä ja kiristysmomenteista on keskusteltu joskus aiemminkin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 123#419123
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 123#419123
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Uuudet kannenpultit löytyivät ja ovat jo onnellisesti paikallaan. Eli paikallisesta varaosaliikkeestä hain ja myyjän listan mukaan 9000 T16 Kannenpultit sitten olivat oikean pituiset. eli sen jtn.95-96mm. Ja hämmentävältä tuntuu, kun varaosaliikkeessäkin 900T16 Kannenpultit olisivat olleet liian pitkät 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*