kannenpultit?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
käretön
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 20:20
Paikkakunta: Pietarsaari

kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja käretön »

onko kellään tietoa miksi motonetin kannen pultit ovat pitempiä kuin vakio pultit???
050-5376057
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

En tiedä miksi, mutta myös täällä Tampereella jostain syystä antoivat väärät pultit. Kierre, kanta, ja muutenkin malli oikea mutta pituutta oli about kolme-neljä senttiä liikaa.
käretön
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 20:20
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja käretön »

joo ihan samat ongelmat saitko vaihdettua oikeisiin??
050-5376057
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

En vaihtanut, kun olin silloin tallilla kun ilmeni että väärät ovat, vetelin vanhoilla kiinni kirosanojen saattelemana, ja menin vasta jälkeenpäin hakemaan rahat pois samassa yhteydessä kun menin reklamoimaan väärästä nokkaketjusta jonka ehdin jo heittää koneeseen ja kannen sekä jakokopan kiinni.. :evil:

Tilasivat oikean, odottelin pari päivää vain mennäkseni kysymään ketjua jota ei ollut tullut, olivat jotenkin tyrineet tilauksen.. Siispä Saabin tiskille josta sainkin oikean ja lukollisen ketjun jonka vedin konetta pyörittelemällä paikalleen vanhaa katkaistua ketjua hyväksikäyttäen.

Oli meinaan tuuria että huomasin pulttien olevan väärät, vanhat olivat jo romukopassa kun kiersin uudet paikoilleen ja olin alkamassa kiristämisen kun jakopään puolelta huomasin että pitkät ovat.

Yllätys olisi ollut melkoinen jos olisin vain kiristellyt liian pitkät pultit pohjia myöten "momenttiin" ja täytellyt jäähdytysnesteet..puhumattakaan siitä että olisin saanut koneen tulille.

Noh, mitä opin, oli taas se, että vertaa aina uusia osia vanhoihin, mutta en olisi uskonut että joka hemmetin palikka voi olla väärä.
käretön
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 20:20
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja käretön »

Noi voi V***u justiin laitoin motonetin ketjun kiinni ja heitin koneen paikalleen, mikä vika siinä sun ketjussa oli? mulla on 126 nivelinen ilman lukkoa!!!!!ihan kivaa ku ei ikinä vastusta :twisted:
050-5376057
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No täähän oli 2,3 tonnari johon olisi kuulunut 130 lenkkinen. Jos autosi on 2 litrainen 900 niin ei hätää, siihen kuuluu 126 lenkkinen.

Minullehan myivät Motonetistä tuon kakslitraisen ketjun, näin kertoi Saabin tiski.

Edit: Juu, sori kun höpisin tässä Tonnarista väärässä osiossa, mutta kansipultithan ovat saabin 16V koneissa samat. Nyt näyttää siltä että Motonet tyrkyttää jostain syystä vääriä pultteja ympäri suomea, eli onko heillä joku virhe luetteloinnissaan?
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

käretön kirjoitti:onko kellään tietoa miksi motonetin kannen pultit ovat pitempiä kuin vakio pultit???
Prl :twisted: Tuli huomattua sama juttu että motonetin kannenpultit juurikin tuon verran liian pitkät.

Kannattaako nuilla vanhoilla pulteilla laittaa kansi kiinni?

Vai venytetäänkö taas projektia muutamalla viikolla ja ruvetaa ettimään oikeankokoisia kannenpultteja :twisted:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Suabisti kirjoitti:
käretön kirjoitti:onko kellään tietoa miksi motonetin kannen pultit ovat pitempiä kuin vakio pultit???
Prl :twisted: Tuli huomattua sama juttu että motonetin kannenpultit juurikin tuon verran liian pitkät.

Kannattaako nuilla vanhoilla pulteilla laittaa kansi kiinni?

Vai venytetäänkö taas projektia muutamalla viikolla ja ruvetaa ettimään oikeankokoisia kannenpultteja :twisted:
Kipaset huomenna sjoella saabin tiskillä. Odotettavissa tosin että tiiraavat EPC:tä sen puoli tuntia ennenkuin löytävät oikean osan :wink:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Frostwind kirjoitti: Kipaset huomenna sjoella saabin tiskillä. Odotettavissa tosin että tiiraavat EPC:tä sen puoli tuntia ennenkuin löytävät oikean osan :wink:
sama homma myös huomattu että kannataa itse katsoa ensin osanummero epc:stä valmiiksi ennen tiskille menoa :wink:


onko yhtään tietoa kuinka monta kertaa kansi on jo ollut auki? kyllä minä ainakin olen vanhoilla pulteilla kasannut ja ainakaan vielä ei ongelmia ole ilmaantunut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kipaset huomenna sjoella saabin tiskillä. Odotettavissa tosin että tiiraavat EPC:tä sen puoli tuntia ennenkuin löytävät oikean osan :wink:[/quote]

Ny alakaa Tuomas pian huumorintaju loppua :lol:

Luultavasti ei ikinä avattu ennemmin kantta ja mittarissa 424tkm. Mutta pitää nyt käydä paikalliset varaosaliikkeet läpi jos löytyis uudet pultit.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ihmettelen vaan että minkä takia ne pitää uusia??? :?:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jamppa kirjoitti:ihmettelen vaan että minkä takia ne pitää uusia??? :?:
...no ku häynesin öljynvaihto-oppaassa käsketään niin tekemään? :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eivät saabin pultit ole venyviä...
jos nyt vasta ensimmäistä kertaa avataan niin voisin väittää että ei ole pienintäkään riskiä käyttää pultteja toiseen kertaan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kannenpulttien venymisestä, palautumisesta, uudelleenkäytettävyydestä ja kiristysmomenteista on keskusteltu joskus aiemminkin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 123#419123
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Uuudet kannenpultit löytyivät ja ovat jo onnellisesti paikallaan. Eli paikallisesta varaosaliikkeestä hain ja myyjän listan mukaan 9000 T16 Kannenpultit sitten olivat oikean pituiset. eli sen jtn.95-96mm. Ja hämmentävältä tuntuu, kun varaosaliikkeessäkin 900T16 Kannenpultit olisivat olleet liian pitkät :roll:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin