
Stage1:stä Sporttiin
Mutta mihin asti?93t sport kirjoitti:Vaikuttaa se kylmä piristävästi autoonkin


#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
En oo suoraan sanoen uskaltannu kokeilla "kunnolla" kun piti tosa syssyllä tehdä täys-remppa koneeseen pikaseen (ettei leviä ainakaan talvella), mutta aika hyvin huomaa että "herkkyys" kasvaa (lagisessa paskassa sen huomaa aika selkeesti, max ahot 4500 rpm), se kuinka pal vaikuttaa kun mennään kovaa tosissaan on vaikea sanoa...juhokare kirjoitti:Mutta mihin asti?93t sport kirjoitti:Vaikuttaa se kylmä piristävästi autoonkinJoku -10 asteeseen ainakin itsellä auton kulku on parantunut, mutta näin yli 20 miinuasteen lämpötiloissa on arvattavasti kulku aika tahmeaa.
Eli "esson-baarin juttuja" mitä höpisen, ei perustu mihinkään faktaan

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Niin epäilinkin93t sport kirjoitti:En oo suoraan sanoen uskaltannu kokeilla "kunnolla" kun piti tosa syssyllä tehdä täys-remppa koneeseen pikaseen (ettei leviä ainakaan talvella), mutta aika hyvin huomaa että "herkkyys" kasvaa (lagisessa paskassa sen huomaa aika selkeesti, max ahot 4500 rpm), se kuinka pal vaikuttaa kun mennään kovaa tosissaan on vaikea sanoa...juhokare kirjoitti:Mutta mihin asti?93t sport kirjoitti:Vaikuttaa se kylmä piristävästi autoonkinJoku -10 asteeseen ainakin itsellä auton kulku on parantunut, mutta näin yli 20 miinuasteen lämpötiloissa on arvattavasti kulku aika tahmeaa.
Eli "esson-baarin juttuja" mitä höpisen, ei perustu mihinkään faktaan

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Eli todennäköisesti vika on minulla acussa. Jousi on liian löysä syystä tai toisesta. Onko yleistä tai jollakin toisella kokemusta Forgen acusta ja vakiosta sellaisesta? Olisiko jousi antanut periksi, ja kannattaisi vaihtaa se ja mieluummin jäykempään?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Minulla on mielikuva
, että olisin kuullut jostain, että joskus olisi joltakin mennyt vuodessa-parissa mennyt jousi entiseksi, ettei jaksa pitää ahtoja ylhäällä. Uusi jousi on korjannut tilanteen.
Samoin taitaa olla kalvot hajoavia osia noissa, mutta silloin ilmiö on päinvastainen, että ahdot karkaa, kun paine kellossa ei saakkaan hukkista aukeamaan...
Hook

Samoin taitaa olla kalvot hajoavia osia noissa, mutta silloin ilmiö on päinvastainen, että ahdot karkaa, kun paine kellossa ei saakkaan hukkista aukeamaan...
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kiitos Hook!
Itse olen miettinyt juuri samaa. Ostinpa vielä uuden by-pass-venttiilin ja vaihdoinkin sen. Ajo muuttu vakaammaksi, mutta ahdot eivät tahdo pysyä päällä edelleenkin samanlailla mitä grafiikka osoittaa.
Voisi kuvitella, että kun tuote on alle vuoden vanha ja sentään Forge, että saisin takuuseen uuden vastaavan edes testattavaksi. Riku kyllä väitti, että actu on ehjä ... mutta miten lienee.
Jos jousi on ehjä, niin senhän voisi vaihtaa/vaihdattaa jäykempään.
Itse olen miettinyt juuri samaa. Ostinpa vielä uuden by-pass-venttiilin ja vaihdoinkin sen. Ajo muuttu vakaammaksi, mutta ahdot eivät tahdo pysyä päällä edelleenkin samanlailla mitä grafiikka osoittaa.
Voisi kuvitella, että kun tuote on alle vuoden vanha ja sentään Forge, että saisin takuuseen uuden vastaavan edes testattavaksi. Riku kyllä väitti, että actu on ehjä ... mutta miten lienee.
Jos jousi on ehjä, niin senhän voisi vaihtaa/vaihdattaa jäykempään.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mulla on iskemätön aku 1,5bar peruspaine, sillähän se ongelma ratkeisjuhokare kirjoitti:Kiitos Hook!
Itse olen miettinyt juuri samaa. Ostinpa vielä uuden by-pass-venttiilin ja vaihdoinkin sen. Ajo muuttu vakaammaksi, mutta ahdot eivät tahdo pysyä päällä edelleenkin samanlailla mitä grafiikka osoittaa.
Voisi kuvitella, että kun tuote on alle vuoden vanha ja sentään Forge, että saisin takuuseen uuden vastaavan edes testattavaksi. Riku kyllä väitti, että actu on ehjä ... mutta miten lienee.
Jos jousi on ehjä, niin senhän voisi vaihtaa/vaihdattaa jäykempään.

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Uusi jousi hankittu. Entiseen verrattuna jäykempää versiota. Peruspaineet tällä hetkellä 0,8 bar, ja tietystikin paineet alkoivat pysymään kasassa. 5000 rpm :n kierroksissa paineet siellä noin 0,85 bar eli kait ihan ok. Liekkö peruspaineet liian suuret? Uskon tuon laskevan varmaankin jonnekin 0,7 bar ajan myötä. Jousi oli selvästi jäykempi kuin entinen.
Asennukseen meni noin kaikkinensa 30-45 minuuttia.
Asennukseen meni noin kaikkinensa 30-45 minuuttia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare kirjoitti:Uusi jousi hankittu. Entiseen verrattuna jäykempää versiota. Peruspaineet tällä hetkellä 0,8 bar, ja tietystikin paineet alkoivat pysymään kasassa. 5000 rpm :n kierroksissa paineet siellä noin 0,85 bar eli kait ihan ok. Liekkö peruspaineet liian suuret? Uskon tuon laskevan varmaankin jonnekin 0,7 bar ajan myötä. Jousi oli selvästi jäykempi kuin entinen.
Asennukseen meni noin kaikkinensa 30-45 minuuttia.
Peruspainehan pitäisi olla abaut 0.45 eli 0.8 on reippaasti yläkanttiin.


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Jep, näin itsekin olen käsittänyt, että peruspaineet pitäisi olla siellä 0,45 bar suunnilleen puoleen tai toiseen. Tosin 93t sport suositteli 0,65-0,80 bar aktua; hänen mukaansa se voisi olla sopiva. Ja entinen jousi ei jaksanut pidellä ahtoja kuin vuoden, joten päätin kokeilla tuota. Jos tuo kuitenkin on vääränlainen, niin sehän pitää vaihtaa pienempi peruspaineiseen jouseen. 
Uuden jousen paketissa luki paineiksi 9-15 psi ... paljonko sitten lienee bareissa.

Uuden jousen paketissa luki paineiksi 9-15 psi ... paljonko sitten lienee bareissa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Dynotin nykyisen paketin. Bensana E98. Vääntö laski niihin lukemiin kuten epäilinkin, mutta teho hieman nousi. Eli jäykempi aktu ilmeisesti mahdollisti auton käyttäytymisen oikeampaan suuntaan. 365,7 Nm @ 3410 rpm ja 183,6 kW @ 5900 rpm.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003