Etujarrut normista jäähdytettyihin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Etujarrut normista jäähdytettyihin

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli siis tarviaako tämä toimenpide muuta kuin satulat ja levyt jäähdytetyillä varustetusta mallista? Kysymys on kyllä tyhmä, mutta kysyminen ei maksa mitään toisin, kun nuo hilppeet, jos menee hukkaan ;)

Satkun jarrujen parannukseen ei taida muuta keinoa olla, kuin turbon jäähdytettyjen hilppeitten vaihto ja se tonnarin jarrujen.
Vai onko muuta kohtuu hintaista?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ovat kyllä todella harvinaisia nuo jäähdytetyt laikat ja satulat täällä suomessa...

epc antaa myös eri pyörän navan jäähdytetylle..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Siis eikö turbo malleissa olekkaan jäähdytettyjä?
Eikös Motonetissäkin ole T16:sille vm-86 alaspäin jäähdytetyt levyt?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

aika harvassa niitä on...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ilmeisesti tarkotit, että harvassa T16 satkussa on ollut jäähdytetyt?

Uutta kyllä oppii joka päivä.

Eli siis suurimmassa osassa T16:sia löytyy samat perusjarrut, kun minun kaasarista?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Saabinsti kirjoitti:Eli siis suurimmassa osassa T16:sia löytyy samat perusjarrut, kun minun kaasarista?
Kun puhutaan vuosimalleista -87 ja vanhemmat niin vastaus on kyllä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Käytännössä vois puhua että jenkkimalleissa on jäähdytetyt, joitain poikkeuksia voi löytyä. Ei motonet aina tiedä totuutta...
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

114,3x4 jaon umpilaikka-jäähdytetty konversio vaatii satulat ja levyt jäähdytetystä mallista ja 5mm spacerin jarrulevyn ja navan väliin. Laiton viritelmähän tuo on, mutta...

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Jeh...täytyy siis unohtaa.
Olin vaan siinä uskossa, että turbiineseista semmoset löytyisi, mutta ei näköjään.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Kyllä jäähdyttämättömilläkin pysähtyy kunhan on kunnon palat ja nesteet... :)
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Tosta muuten oli kiva vääntää kätta inssin kanssa viimekesänä :lol:. Pitkään intti ja yritti ettiä, mutta antoi lopulta periksi ja totes, että olkoon sitten tavallisilla jarruilla :evil:

Varmaan sain kaverin päivän pilattua kunnolla :lol: :lol:
Entinen jäsen#2331
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Re: Etujarrut normista jäähdytettyihin

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Saabinsti kirjoitti:Satkun jarrujen parannukseen ei taida muuta keinoa olla, kuin turbon jäähdytettyjen hilppeitten vaihto ja se tonnarin jarrujen.
Vai onko muuta kohtuu hintaista?
Helpoin vaihtoehto lienee vakiojarrujen remppaus, jolloin tuntuma varmasti paranee. Tai sitten uudempien jarrujen asennus tarvittavine muutoksineen (melko työläs), jos nimenomaan jarrutustehoa haetaan lisää.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mutta jos vaihtaisi uudemman jaon jarrut niin saisi käpärin taakse.
taitaa se vaijereiden veto olla isoin homma, ainakin tupliksessa
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kesällä jarruista menee kaikki palat ja levyt(sekä muuta, jos löytyy tarvetta) uusiin.
Tässä vain mietin, että kannattaisko heittää samalla parempaa laikkaa alle.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

axtec kirjoitti:mutta jos vaihtaisi uudemman jaon jarrut niin saisi käpärin taakse.
taitaa se vaijereiden veto olla isoin homma, ainakin tupliksessa
Helppo bolt-on homma vaijereiden asennus mukaanluettuna mutta käsijarrukahvan asenus eli sen oikeaan kohtaan hitsaus vaijerinpidikkeineen lienee se nihkein osuus. Mutta eipä sekään maailman haastavin homma ole.
Vastaa Viestiin