Kannattaako 3" down pipe?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Kannattaako 3" down pipe?

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Tuoko suoritus kykyä viritettyyn 2.3T Alkuperäiseen putkeen nähden, siis pelkkä DP.

Jos ostaa moisen niin kuinka pitkälle se yltää? katille?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kannattaa laittaa.Parantaa suoritus kykyä.Tai mulla ainakin paransi ihan selkeästi. Ja noita saa katilla ja ilman kattia.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, liityn myös suosittelijoiden joukkoon 8) Tuolta --> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5563 omat kokemukseni DP:n vaihdosta tältä keväältä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Milli kirjoitti:Kannattaa laittaa.Parantaa suoritus kykyä.Tai mulla ainakin paransi ihan selkeästi. Ja noita saa katilla ja ilman kattia.
Onkohan siinä hyödyssä kuinka selkee ero jos säilyttää orggis katin? Onhan toi kyllä niin erinäkönen kun toi normaalimehupilli.. 8) . Alkaa vaan toi budjetti oleen kohta käytetty, just ku sai sen sachs:n alustasetin alle. :D
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tietääkseni DP:n vaihto on kannattavin teko pakoputkipuolella, siellä ne kaasut ovat kuumia, sen jälkeen ne jäähtyvät JA mahtuvat pienempään tilaan.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tottakai :wink:
Ja siitä se leviää ruton tavoin ympäri auton muuta tekniikkaa 8O
Virimato :lol: :lol: :lol:

Mulla se on aika pahana tällähetkellä. Steg3 saapuu illalla tai huomenna aamulla. :oops:
9-3.1972
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ok, eiköhän tuo ole selvä juttu... eli ilman sitä, kun kumilla ajais...

Mitäs, onko tuo sp:n dp halvin ratkaisu vai löytyykö muita vaihtoehtoja?

Ja sitten vielä. Onko kellään tietoa saisko saksasta halvemmalla? Kun kaveri olis sieltä päin tulossa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ja vielä. Onko joku väsännyt itse DP:tä? Itse tehnyt alusta asti pakoputkia lähinnä maastureihin, jossa on tilaa paljon. Saabissa ei järin paljon ole tilaa, mut voishan aina ite koittaa ja sitten vasta hakee pcs:ltä. Eli jos joku tehnyt, niin vinkkejä ja kommentteja DP:n teosta olis hieno homma.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Saabi C900 kirjoitti:Tietääkseni DP:n vaihto on kannattavin teko pakoputkipuolella, siellä ne kaasut ovat kuumia, sen jälkeen ne jäähtyvät JA mahtuvat pienempään tilaan.
Totta joka sana ja juuri tuosta syystä olisi ainakin syytä siirtää orkkis-katalysaattoria taaksepäin jos ei halua sijoittaa rahojaan viri-katalysaattoriin.
Alunperin tonnareissa oli katalysaattori lähes keskellä autonpohjaa, mutta uudemmissa vuosimalleissa katalysaattoria hilattiin eteenpäin jotta moottorin saastuttavin hetki (kylmänä) lyhenisi.

Taaksepäin siirtäminen parantaa myös alkup-katalysaattorin kestoa "sporttisen" kuljettajan autossa :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3463
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tuo on aika helppo tehdä tonnariin. Tarvikkeiksi tarvitaan muistaakseni pätkä suoraa putkea, yksi 90asteen mutka, pätkä haitariputkea ja alkuperäisestä putkesta ensimmäinen mutka/laippa.

3" mahtuu komeasti menemään apurungon ja koneen välistä. Viime syksynä tein silloiseen tonnariini DP:n itse ja hyvä tuli. Kuvaa minulla ei tuosta enää valitettavasti ole tallessa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Täällä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Omaan Saabiin (9000 2.0ltt -96) on tehty itse 3 tuuman down pipe. Ostin laipan ja ja "Lamndan" mutterin PCS:ltä ja loppu on hapokasta (Ilman kattia tällä hetkellä). Ainakaan vakioboksilla en huomannut eroa, mutta nyt on SP:n steg 3 ja hyvin toimii.

PS. Ei siellä nyt mitään mahdottomia tiloja 3 tuuman putkella tonnarissa ole 8O
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Täällä

Viesti Kirjoittaja Sabo »

9000LPT kirjoitti:Omaan Saabiin (9000 2.0ltt -96) on tehty itse 3 tuuman down pipe. Ostin laipan ja ja "Lamndan" mutterin PCS:ltä ja loppu on hapokasta (Ilman kattia tällä hetkellä). Ainakaan vakioboksilla en huomannut eroa, mutta nyt on SP:n steg 3 ja hyvin toimii.

PS. Ei siellä nyt mitään mahdottomia tiloja 3 tuuman putkella tonnarissa ole 8O

Tota siis ajelet ilman kattia? Vaihdatko katsastukseen takasin vai? Vaikuttaisko se virtauksiin paremmin, jos tosiaan tekis 3" putken alusta loppuun ja katsastukseen vaihtais orkkiksen paikalleen? Ei 3" äänen vaimentimet paljon maksa (verrattuna ostettuun koko putkeen, mut katti maksaa). Onko näin joku tehnyt?

Paljon makso laippa turboon ja lambdan mutteri?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Täällä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Sabo kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Omaan Saabiin (9000 2.0ltt -96) on tehty itse 3 tuuman down pipe. Ostin laipan ja ja "Lamndan" mutterin PCS:ltä ja loppu on hapokasta (Ilman kattia tällä hetkellä). Ainakaan vakioboksilla en huomannut eroa, mutta nyt on SP:n steg 3 ja hyvin toimii.

PS. Ei siellä nyt mitään mahdottomia tiloja 3 tuuman putkella tonnarissa ole 8O

Tota siis ajelet ilman kattia? Vaihdatko katsastukseen takasin vai? Vaikuttaisko se virtauksiin paremmin, jos tosiaan tekis 3" putken alusta loppuun ja katsastukseen vaihtais orkkiksen paikalleen? Ei 3" äänen vaimentimet paljon maksa (verrattuna ostettuun koko putkeen, mut katti maksaa). Onko näin joku tehnyt?

Paljon makso laippa turboon ja lambdan mutteri?
Tällä hetkellä ajelen ilman kattia, mutta on tarkoitus hommata race-katti, kun rahatilanne (hallitus) sallii. Ilmeisesti Proturbo on saamassa jossakin kohtaa race katteja edullisesti. Omassa on vielä putken teko kesken. Putki pitäisi päivitää 3 tuumaiseksi alusta loppuun. Simons pontöt näkyvät maksavan n. 75€ motonetissa ja välipalat tulevat hapokkaasta.

Laippaan ja mutteriin:
Katso http://www.speedsparts.se tai soita PCS:lle (014-282200). Muista että myös uusi jousto-osa pitää laittaa. Itselläni on valmiiksi hommattu (PCS) rosterinen ja vaikutti ihan asiallisesti tehdyltä :P .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mitäs jos ajelee ilman kattia niin vaikuttaako se moottorin toimintaan millään? Onko siellä (katissa) jotain antureita tai muita mukavia, jotka ohjaavat jotain ja niin edelleen? Tajuaako kone ettei ole lain vaatimaan pönttöä putkessa? Kun on ensimmäinen auto mulla jossa on paljon sähkösettejä ym.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sabo kirjoitti:Mitäs jos ajelee ilman kattia niin vaikuttaako se moottorin toimintaan millään? Onko siellä (katissa) jotain antureita tai muita mukavia, jotka ohjaavat jotain ja niin edelleen? Tajuaako kone ettei ole lain vaatimaan pönttöä putkessa? Kun on ensimmäinen auto mulla jossa on paljon sähkösettejä ym.
Uudemmissa saappaissa on kaksi lambdaa, yks ennen kattia ja toinen sen jälkeen. Jos otat tällaisesta autosta katin pois tuleepi ongelma. Vanhemmissa ei välilä, kun katin toimintaa ei tarkkailla ECUn toimesta.


Edit, teksti äkkiä kuntoon ennen kuin kaikki huomaa mitä mä ajatuksissani olin raapinut :oops:
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin