Kannattaako 3" down pipe?
Kannattaako 3" down pipe?
Tuoko suoritus kykyä viritettyyn 2.3T Alkuperäiseen putkeen nähden, siis pelkkä DP.
Jos ostaa moisen niin kuinka pitkälle se yltää? katille?
Jos ostaa moisen niin kuinka pitkälle se yltää? katille?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Hölösuu"
Juu, liityn myös suosittelijoiden joukkoon
Tuolta --> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5563 omat kokemukseni DP:n vaihdosta tältä keväältä.

-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Onkohan siinä hyödyssä kuinka selkee ero jos säilyttää orggis katin? Onhan toi kyllä niin erinäkönen kun toi normaalimehupilli..Milli kirjoitti:Kannattaa laittaa.Parantaa suoritus kykyä.Tai mulla ainakin paransi ihan selkeästi. Ja noita saa katilla ja ilman kattia.

-
- "Saabisti"
- Viesti:
Ok, eiköhän tuo ole selvä juttu... eli ilman sitä, kun kumilla ajais...
Mitäs, onko tuo sp:n dp halvin ratkaisu vai löytyykö muita vaihtoehtoja?
Ja sitten vielä. Onko kellään tietoa saisko saksasta halvemmalla? Kun kaveri olis sieltä päin tulossa.
Mitäs, onko tuo sp:n dp halvin ratkaisu vai löytyykö muita vaihtoehtoja?
Ja sitten vielä. Onko kellään tietoa saisko saksasta halvemmalla? Kun kaveri olis sieltä päin tulossa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ja vielä. Onko joku väsännyt itse DP:tä? Itse tehnyt alusta asti pakoputkia lähinnä maastureihin, jossa on tilaa paljon. Saabissa ei järin paljon ole tilaa, mut voishan aina ite koittaa ja sitten vasta hakee pcs:ltä. Eli jos joku tehnyt, niin vinkkejä ja kommentteja DP:n teosta olis hieno homma.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Viggen"
- Viesti:
Totta joka sana ja juuri tuosta syystä olisi ainakin syytä siirtää orkkis-katalysaattoria taaksepäin jos ei halua sijoittaa rahojaan viri-katalysaattoriin.Saabi C900 kirjoitti:Tietääkseni DP:n vaihto on kannattavin teko pakoputkipuolella, siellä ne kaasut ovat kuumia, sen jälkeen ne jäähtyvät JA mahtuvat pienempään tilaan.
Alunperin tonnareissa oli katalysaattori lähes keskellä autonpohjaa, mutta uudemmissa vuosimalleissa katalysaattoria hilattiin eteenpäin jotta moottorin saastuttavin hetki (kylmänä) lyhenisi.
Taaksepäin siirtäminen parantaa myös alkup-katalysaattorin kestoa "sporttisen" kuljettajan autossa

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Tuo on aika helppo tehdä tonnariin. Tarvikkeiksi tarvitaan muistaakseni pätkä suoraa putkea, yksi 90asteen mutka, pätkä haitariputkea ja alkuperäisestä putkesta ensimmäinen mutka/laippa.
3" mahtuu komeasti menemään apurungon ja koneen välistä. Viime syksynä tein silloiseen tonnariini DP:n itse ja hyvä tuli. Kuvaa minulla ei tuosta enää valitettavasti ole tallessa.
3" mahtuu komeasti menemään apurungon ja koneen välistä. Viime syksynä tein silloiseen tonnariini DP:n itse ja hyvä tuli. Kuvaa minulla ei tuosta enää valitettavasti ole tallessa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Täällä
Omaan Saabiin (9000 2.0ltt -96) on tehty itse 3 tuuman down pipe. Ostin laipan ja ja "Lamndan" mutterin PCS:ltä ja loppu on hapokasta (Ilman kattia tällä hetkellä). Ainakaan vakioboksilla en huomannut eroa, mutta nyt on SP:n steg 3 ja hyvin toimii.
PS. Ei siellä nyt mitään mahdottomia tiloja 3 tuuman putkella tonnarissa ole

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Täällä
9000LPT kirjoitti:Omaan Saabiin (9000 2.0ltt -96) on tehty itse 3 tuuman down pipe. Ostin laipan ja ja "Lamndan" mutterin PCS:ltä ja loppu on hapokasta (Ilman kattia tällä hetkellä). Ainakaan vakioboksilla en huomannut eroa, mutta nyt on SP:n steg 3 ja hyvin toimii.
Tota siis ajelet ilman kattia? Vaihdatko katsastukseen takasin vai? Vaikuttaisko se virtauksiin paremmin, jos tosiaan tekis 3" putken alusta loppuun ja katsastukseen vaihtais orkkiksen paikalleen? Ei 3" äänen vaimentimet paljon maksa (verrattuna ostettuun koko putkeen, mut katti maksaa). Onko näin joku tehnyt?
Paljon makso laippa turboon ja lambdan mutteri?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Täällä
Tällä hetkellä ajelen ilman kattia, mutta on tarkoitus hommata race-katti, kun rahatilanne (hallitus) sallii. Ilmeisesti Proturbo on saamassa jossakin kohtaa race katteja edullisesti. Omassa on vielä putken teko kesken. Putki pitäisi päivitää 3 tuumaiseksi alusta loppuun. Simons pontöt näkyvät maksavan n. 75€ motonetissa ja välipalat tulevat hapokkaasta.Sabo kirjoitti:9000LPT kirjoitti:Omaan Saabiin (9000 2.0ltt -96) on tehty itse 3 tuuman down pipe. Ostin laipan ja ja "Lamndan" mutterin PCS:ltä ja loppu on hapokasta (Ilman kattia tällä hetkellä). Ainakaan vakioboksilla en huomannut eroa, mutta nyt on SP:n steg 3 ja hyvin toimii.
Tota siis ajelet ilman kattia? Vaihdatko katsastukseen takasin vai? Vaikuttaisko se virtauksiin paremmin, jos tosiaan tekis 3" putken alusta loppuun ja katsastukseen vaihtais orkkiksen paikalleen? Ei 3" äänen vaimentimet paljon maksa (verrattuna ostettuun koko putkeen, mut katti maksaa). Onko näin joku tehnyt?
Paljon makso laippa turboon ja lambdan mutteri?
Laippaan ja mutteriin:
Katso http://www.speedsparts.se tai soita PCS:lle (014-282200). Muista että myös uusi jousto-osa pitää laittaa. Itselläni on valmiiksi hommattu (PCS) rosterinen ja vaikutti ihan asiallisesti tehdyltä

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mitäs jos ajelee ilman kattia niin vaikuttaako se moottorin toimintaan millään? Onko siellä (katissa) jotain antureita tai muita mukavia, jotka ohjaavat jotain ja niin edelleen? Tajuaako kone ettei ole lain vaatimaan pönttöä putkessa? Kun on ensimmäinen auto mulla jossa on paljon sähkösettejä ym.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Uudemmissa saappaissa on kaksi lambdaa, yks ennen kattia ja toinen sen jälkeen. Jos otat tällaisesta autosta katin pois tuleepi ongelma. Vanhemmissa ei välilä, kun katin toimintaa ei tarkkailla ECUn toimesta.Sabo kirjoitti:Mitäs jos ajelee ilman kattia niin vaikuttaako se moottorin toimintaan millään? Onko siellä (katissa) jotain antureita tai muita mukavia, jotka ohjaavat jotain ja niin edelleen? Tajuaako kone ettei ole lain vaatimaan pönttöä putkessa? Kun on ensimmäinen auto mulla jossa on paljon sähkösettejä ym.
Edit, teksti äkkiä kuntoon ennen kuin kaikki huomaa mitä mä ajatuksissani olin raapinut

500whp.net member
500whp.net member