Suppari kirjoitti:Kaasutinmalli,jos aiot ajaa luotettavasti,pienellä bensalla,sekä jos autoon tulee vika tienpäällä kaasuttimeen,niin useimmissa tapauksissa sen pystyy korjaamaan siellä.
Jos jotain pitää karttaa,niin k-jettiä.
Väitän vastaan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
K-jet on luotettavampi ja pieniruokaisempi, kuin kaasutin. Kuinka moni kaasutin-99 menee keskikulutukseltaan
alle 9 litran?
(Tuo 9.6 litran keskikulutus syyskuussa selittyy syyskokouksella

)
K-jettien perusongelma on lähinnä se, että uusimmatkin alkavat olla jo 15 vuotta käytettyjä. Kuin myös kaasuttimetkin.
Kaasutinta on toki helpompi korjata tien päällä. Lisäksi kaasutin toimii jotenkuten puolikuntoisenakin.
Vuodesta -84 lähtien itseltäni matka on katkennut jäätyneen tms. tukossa olleen kaasuttimen takia ehkä puolenkymmentä kertaa. Vikaantuneen ruiskutusjärjestelmän takia en kertaakaan. Kokemusta on mm. D-, K- ja LH-Jetroniceista, Marelli, Lucas ja TCCS järjestelmistä. Ilman huoltoa ei toimi kaasutin eikä ruisku.