Kytkimen vika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
BlackSheep
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 18:31
Paikkakunta: oulu

Kytkimen vika

Viesti Kirjoittaja BlackSheep »

Tällä foorumilla saattaa olla tästä jo keskusteltu, mutta en jaksa jokaista topiccia käyä läpi, joten kysyisin tämmöistä, että olen ostamassa saab 900:sta ja kävin tänään koeajamassa yhtä ja muuta vikaa en huomannut kuin että kytkintä ei tarvinnut nostaa kuin ihan vähäsen niin lähti jo liikkeelle ja kun oli vapaalla ja paino kytkimen pohjaan niin otti vähän kierroksia. Onko tämä vika vai kenties saabin ominaisuus, en ole näitä autoihmisiä. kannaattako ostaa 500€ tuommonen peli. vm.1988 aj.~380tkm, pellit kunnossa. Ja tosiaan moottorin vähä joka puolella oli selvästi tuoreta öljyä valunu, entä tämä, kuin isoja noi viat on?
Niin ja pienen pieni vihellys myös kuului konepellin, mistä tämä johtuu?
Mutta kuitenkin näkisin tuon kytkimen olevan isoin ongelma.

Eli siis ammatti-ihmisiltä kysyisin että kannaattaako tämmösen saabin osto? Itse en osaa tehdä juuri mitään remonttia siihen.
\,,/
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Sehän taitaa olla vaan kytkimen ilmaus edessä jos ihan pohjasta jo ottaa. Ilmaus ei ohjeilla ollenkaan paha homma.

Ihan pinnasta jos ottaisi niin sillon levy olis lopussa, mikä voisi tuohon mittarilukeemankin sopia. Siinä oliskin jo hieman arpeettia, muttei mahdoton homma (tein itse tänä talvena tien päällä).

EDIT: siis ilmaus jos ei vuoda nesteitä mihinkään. Nesteet jos vuotaa niin tietysti sylintereiden tiivisteet uusiksi, joka ei pääsylinterin tapauksessa ole paha.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Äskettäin tein kytkin työn tyttären saappiin, käyttätyi juuri samalla tavalla. Ja voin ainakin sanoa että syy tuollaisen kytkimen käyttätymiseen voi olla muu vika myös kuin pelkkä ilmaaminen. Muutama mainiten:

Työsylinterin kumit/työsylinteri kokonansa
Pääsylinterin kumit/sylinteri kokonansa
Kytkinlevy/painelevy
Kytkimen kumiletku paisuu
Ilma

Ja vielä lisäen että voi olla melko pa***a homma selvittä mikä se niistä todella on.
jne
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuo vihellys kuuluu saabiin... ja jos oli 8v ruisku niin määräjakajakin pitää pienen ininän.

itsellä muutamassa ollut myös tuo että ottaa kytkin heti kiinni kun nostaa poljinta, jonpi kumpi sylinteri siellä vähän sitten vuotaa, ei ole silti mitään toimen piteitä vaatinut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ikävintä tuollaisissa autokaupoissa on se että liian helposti luotetaan "ei se varmaan iso juttu ole".
eri asia jos on taustalla pitkä tuntemus ko. automallista ja oman käden tietoa ja osaamista. itse käyttäisin auton jonkun asiantuntijan luona ennen kun sitoutuisin ostamaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

mikkoimp kirjoitti:itsellä muutamassa ollut myös tuo että ottaa kytkin heti kiinni kun nostaa poljinta, jonpi kumpi sylinteri siellä vähän sitten vuotaa, ei ole silti mitään toimen piteitä vaatinut...
Tarkennentaan nyt hieman omien kokemusten perusteella.
Tuollaisella kyllä monesti ajaa pitkäänkin mutta ei se laatikon synkronointirenkaille hyvää tee, ainakaan jos auto on tarkoitus pitää pidempään.

Sinänsä kytkimen remppaaminen ei ole erityisen vaikeeta, ainakaan vapariin. Haulla löytyy juttua runsaasti aiheesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
sefo
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: La Elo 19, 2006 19:36
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sefo »

Ilmaus pitääkin sitten tehdä joko imemällä työsylinterin nipasta tai painamalla paineella neste säiliöstä eteenpäin. Pumppaamalla ei onnistu.
BlackSheep
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 18:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja BlackSheep »

kiitos näistä tiedoista! taidan vielä ootelle että löytyisi jokin parempikuntosempi peli. jos jollakulla on tarjota, niin ottakaa yhteyttä yv:llä.
\,,/
Vastaa Viestiin