Kytkimen vika
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Tammi 25, 2007 18:31
- Paikkakunta: oulu
Kytkimen vika
Tällä foorumilla saattaa olla tästä jo keskusteltu, mutta en jaksa jokaista topiccia käyä läpi, joten kysyisin tämmöistä, että olen ostamassa saab 900:sta ja kävin tänään koeajamassa yhtä ja muuta vikaa en huomannut kuin että kytkintä ei tarvinnut nostaa kuin ihan vähäsen niin lähti jo liikkeelle ja kun oli vapaalla ja paino kytkimen pohjaan niin otti vähän kierroksia. Onko tämä vika vai kenties saabin ominaisuus, en ole näitä autoihmisiä. kannaattako ostaa 500€ tuommonen peli. vm.1988 aj.~380tkm, pellit kunnossa. Ja tosiaan moottorin vähä joka puolella oli selvästi tuoreta öljyä valunu, entä tämä, kuin isoja noi viat on?
Niin ja pienen pieni vihellys myös kuului konepellin, mistä tämä johtuu?
Mutta kuitenkin näkisin tuon kytkimen olevan isoin ongelma.
Eli siis ammatti-ihmisiltä kysyisin että kannaattaako tämmösen saabin osto? Itse en osaa tehdä juuri mitään remonttia siihen.
Niin ja pienen pieni vihellys myös kuului konepellin, mistä tämä johtuu?
Mutta kuitenkin näkisin tuon kytkimen olevan isoin ongelma.
Eli siis ammatti-ihmisiltä kysyisin että kannaattaako tämmösen saabin osto? Itse en osaa tehdä juuri mitään remonttia siihen.
\,,/
Sehän taitaa olla vaan kytkimen ilmaus edessä jos ihan pohjasta jo ottaa. Ilmaus ei ohjeilla ollenkaan paha homma.
Ihan pinnasta jos ottaisi niin sillon levy olis lopussa, mikä voisi tuohon mittarilukeemankin sopia. Siinä oliskin jo hieman arpeettia, muttei mahdoton homma (tein itse tänä talvena tien päällä).
EDIT: siis ilmaus jos ei vuoda nesteitä mihinkään. Nesteet jos vuotaa niin tietysti sylintereiden tiivisteet uusiksi, joka ei pääsylinterin tapauksessa ole paha.
Ihan pinnasta jos ottaisi niin sillon levy olis lopussa, mikä voisi tuohon mittarilukeemankin sopia. Siinä oliskin jo hieman arpeettia, muttei mahdoton homma (tein itse tänä talvena tien päällä).
EDIT: siis ilmaus jos ei vuoda nesteitä mihinkään. Nesteet jos vuotaa niin tietysti sylintereiden tiivisteet uusiksi, joka ei pääsylinterin tapauksessa ole paha.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Äskettäin tein kytkin työn tyttären saappiin, käyttätyi juuri samalla tavalla. Ja voin ainakin sanoa että syy tuollaisen kytkimen käyttätymiseen voi olla muu vika myös kuin pelkkä ilmaaminen. Muutama mainiten:
Työsylinterin kumit/työsylinteri kokonansa
Pääsylinterin kumit/sylinteri kokonansa
Kytkinlevy/painelevy
Kytkimen kumiletku paisuu
Ilma
Ja vielä lisäen että voi olla melko pa***a homma selvittä mikä se niistä todella on.
jne
Työsylinterin kumit/työsylinteri kokonansa
Pääsylinterin kumit/sylinteri kokonansa
Kytkinlevy/painelevy
Kytkimen kumiletku paisuu
Ilma
Ja vielä lisäen että voi olla melko pa***a homma selvittä mikä se niistä todella on.
jne
tuo vihellys kuuluu saabiin... ja jos oli 8v ruisku niin määräjakajakin pitää pienen ininän.
itsellä muutamassa ollut myös tuo että ottaa kytkin heti kiinni kun nostaa poljinta, jonpi kumpi sylinteri siellä vähän sitten vuotaa, ei ole silti mitään toimen piteitä vaatinut...
itsellä muutamassa ollut myös tuo että ottaa kytkin heti kiinni kun nostaa poljinta, jonpi kumpi sylinteri siellä vähän sitten vuotaa, ei ole silti mitään toimen piteitä vaatinut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
ikävintä tuollaisissa autokaupoissa on se että liian helposti luotetaan "ei se varmaan iso juttu ole".
eri asia jos on taustalla pitkä tuntemus ko. automallista ja oman käden tietoa ja osaamista. itse käyttäisin auton jonkun asiantuntijan luona ennen kun sitoutuisin ostamaan.
eri asia jos on taustalla pitkä tuntemus ko. automallista ja oman käden tietoa ja osaamista. itse käyttäisin auton jonkun asiantuntijan luona ennen kun sitoutuisin ostamaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tarkennentaan nyt hieman omien kokemusten perusteella.mikkoimp kirjoitti:itsellä muutamassa ollut myös tuo että ottaa kytkin heti kiinni kun nostaa poljinta, jonpi kumpi sylinteri siellä vähän sitten vuotaa, ei ole silti mitään toimen piteitä vaatinut...
Tuollaisella kyllä monesti ajaa pitkäänkin mutta ei se laatikon synkronointirenkaille hyvää tee, ainakaan jos auto on tarkoitus pitää pidempään.
Sinänsä kytkimen remppaaminen ei ole erityisen vaikeeta, ainakaan vapariin. Haulla löytyy juttua runsaasti aiheesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Tammi 25, 2007 18:31
- Paikkakunta: oulu