Onko kukaan tutkinut, että eikö näistä jompaa kumpaa voi poistaa käytöstä/ohittaa, ettei toi paskakikkare laukee itsekseen? Sammui auto taas risteykseen mokoman vuoksi. Viime kerrasta 1kk aikaa ja silloin sai korjata sitä -30 ast pakkasessa sormet jäässä.
Ajattelin, että jos sen solenoidin ottaa sivuun tai irti, niin se ei voi laukasta jousta sijoiltaan?
Limp-home-solenoidin / -releen poistaminen?
Limp-home-solenoidin / -releen poistaminen?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Ymmärrän kyllä sen olemassa olon, mutta mikäs se sellainen satunnaisvika on tuollaisessa kikkareessa? Sitäpaitsi limp-home tilahan menee päälle muustakin kuin läppäkotelosta. Vaihteisto, vaihteiston väylä, venttiilit S1, S2, ST ja SL vika, asettaa myös limp homen päälle.
Nyt kahdella viimeisellä kerralla on vika tullut päälle "kovan(lue kiire)" ajamisen jälkeen, noin minutti käynnistyksen jälkeen. Kone ei ole ollut normaali lämpöinen vielä.
Ekan kerran jälkeen, yli 1,5 vuotta sitten ei vikamuistissa ollut tapahtuneen jälkeen mitään koodia.
Nyt kahdella viimeisellä kerralla on vika tullut päälle "kovan(lue kiire)" ajamisen jälkeen, noin minutti käynnistyksen jälkeen. Kone ei ole ollut normaali lämpöinen vielä.
Ekan kerran jälkeen, yli 1,5 vuotta sitten ei vikamuistissa ollut tapahtuneen jälkeen mitään koodia.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Re: Limp-home-solenoidin / -releen poistaminen?
Kyseinen kytkin on yhdellä ruuvilla kiinni. Otat sen irti, niin ei syty vikavaloa.Sabaman kirjoitti:Onko kukaan tutkinut, että eikö näistä jompaa kumpaa voi poistaa käytöstä/ohittaa, ettei toi paskakikkare laukee itsekseen? Sammui auto taas risteykseen mokoman vuoksi. Viime kerrasta 1kk aikaa ja silloin sai korjata sitä -30 ast pakkasessa sormet jäässä.
Ajattelin, että jos sen solenoidin ottaa sivuun tai irti, niin se ei voi laukasta jousta sijoiltaan?
Tämä ei kuitenkaan estä kotelon siirtymistä vaijeri kaasulle. Tämä taas vaatisi kotelon toisen jousen poistamista. Toinen jousi säätää kotelon läppää toinen taas kääntää kotelon vaijerikaasulle.
Tämän jälkeen jos koteloon tulee vikaa, niin kone pitäisi käsin kääntään vaijerikaasulle.
Oikein toimiva kotelo ei mene vikatilaan. Kyllä auton pitää kylmänäkin toimia normaali ajossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96