900c:n lampunpesijä ei toimi
900c:n lampunpesijä ei toimi
Irrottelinpa eilen tuon kuskinpuolen lampunpesijän 900c:stä, kun se ei pelaa. Jotenkin omituisesti sen takakansi on auennut ja ilmeisesti jotain hiluja on pudonnut pois, kun varsi ei liiku vaikka moottori pitääkin ääntä.
Löytyyköhän jostain mahdollisesti tuommosen moottorin hajoituskuvaa tai tietääkö joku, mitä kaikkea siellä takakannen alla pitäisi olla piilossa?
Kyseessä siis 900c -90, eli viistokeulahan tuo on.
Löytyyköhän jostain mahdollisesti tuommosen moottorin hajoituskuvaa tai tietääkö joku, mitä kaikkea siellä takakannen alla pitäisi olla piilossa?
Kyseessä siis 900c -90, eli viistokeulahan tuo on.
En minä sitä hakenutkaan takaa, vaan että onko kukaan kurkannut tuollaisen samanlaisen moottorin sisään.Mimmi kirjoitti:Juu, en ole kurkanut sinun moottorisi takakannen sisään.akyttala kirjoitti:Kukaan ei ole kurkannut sinne takakannen sisään?
Vai oletko sitämieltä, että minun autossani on jonkinlainen uniikkikappale ja samanlaista ei kenenkään muun autossa ole?
joo
Aattelin tässä ite kanssa kurkistella sinne kannen sisään, koska ei toimi enää kummatkaan pyyhkimet tossa käyttiksessä.
Joo käyttis on pystykeula. Oon muuten aatellut että ajovalonpyyhkimet olis pitkäaikäsemmät noissa viistokeulamalleissa.
Joo käyttis on pystykeula. Oon muuten aatellut että ajovalonpyyhkimet olis pitkäaikäsemmät noissa viistokeulamalleissa.
SAAB
Oon kurkannut omaani, viistokeula myöskin - tosin käsittääkseni moottori on sisuskaluiltaan ihan samanlainen pystärissäkin, vain akselin pituus on eri.
Kannattaa se koko yksikkö ottaa irti sieltä (vaatii umpion irrotuksen) ja sisätiloissa (autotalli / keittiönpöytä tms.), putsailla hiekat yms. pois, herkistellä ja öljytä hyvin. Jokin varsi tai ratas siellä on saattanut siirtyä pois paikaltaan, laitat paikalleen ja testailet toiminnan. Sitten kuumaliimalla tms. kiinni ja takaisin paikalleen.
Kannattaa se koko yksikkö ottaa irti sieltä (vaatii umpion irrotuksen) ja sisätiloissa (autotalli / keittiönpöytä tms.), putsailla hiekat yms. pois, herkistellä ja öljytä hyvin. Jokin varsi tai ratas siellä on saattanut siirtyä pois paikaltaan, laitat paikalleen ja testailet toiminnan. Sitten kuumaliimalla tms. kiinni ja takaisin paikalleen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Poistettu
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ti Maalis 20, 2007 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Pyyhkijän moottori toki on irrotettu jo, onnistui muuten ihan hienosti umpiota ja vilkkua irrottamattakin. 
Akseli ei jumita, mutta ei siellä mitään isoa hammaspyörää kyllä näy.
Takakannen alta näkyy siis pyyhkijän akselin pää ja siinä pieni hammaspyörä, joku metallinen, ehkäpä 7 hammasta sisältävä osa, joka liikkuu hieman edestakaisin liikuteltaessa sekä iso muovinen "pyörä" jossa on reikä "epäkeskosti". Muovinen pyörä on takakannen alla olevan kotelon pohjan tasalla.
Vaan siellä pitäisi siis olla jonkinnäköinen iso hammaspyörä vielä lisäks? Mahtaneeko tuo sitten olla pudonnut pois, kun takakansi on auennut.. Minkä kokoinen ja näköinen se on suunnilleen? Jospa sitä vielä onnistuisi löytämään jostain sieltä ilmanputsarin alapuolelta..
Kuuluuko tuolla takakannen alla olla vielä jotain muuta?

Akseli ei jumita, mutta ei siellä mitään isoa hammaspyörää kyllä näy.
Takakannen alta näkyy siis pyyhkijän akselin pää ja siinä pieni hammaspyörä, joku metallinen, ehkäpä 7 hammasta sisältävä osa, joka liikkuu hieman edestakaisin liikuteltaessa sekä iso muovinen "pyörä" jossa on reikä "epäkeskosti". Muovinen pyörä on takakannen alla olevan kotelon pohjan tasalla.
Vaan siellä pitäisi siis olla jonkinnäköinen iso hammaspyörä vielä lisäks? Mahtaneeko tuo sitten olla pudonnut pois, kun takakansi on auennut.. Minkä kokoinen ja näköinen se on suunnilleen? Jospa sitä vielä onnistuisi löytämään jostain sieltä ilmanputsarin alapuolelta..
Kuuluuko tuolla takakannen alla olla vielä jotain muuta?
Yritin jo, mutta en saa siitä toimivasta takakantta aukeamaan kohtuullisella voimakäytöllä. Rikkoa en halua, joten en viitsi väkisin alkaa puukottamaan irti. xDtomaatti kirjoitti:No ota nyt hyvä mies vaikka se toisen umpion moottori irti ja vertaa.
Ilmeisesti nämä aukeavat aina silloin tällöin itsestään, mutta muuten niitä ei saa auki..
Kolmas vika voi olla se pienen pieni sähkömoottori. Isäukolle vasta korjasin moottorin ja sen moottorin laakerirasva ja hiilipöly oli tehnyt sähköä johtavan seoksen ja kollektorin ravot oli täynnä sitä sotkua ja moottori ikään kuin oikosessa. Putsaus ja kasaus niin pelas. Ja se on tosiaankin pieni moottori...
Se miksi se hammaspyörä turpoaa johtuu siitä että se muovilaatu ei kestä koneistossa käytettävää rasvalaatua turpoamatta.
Se miksi se hammaspyörä turpoaa johtuu siitä että se muovilaatu ei kestä koneistossa käytettävää rasvalaatua turpoamatta.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kuva poistettu turhana.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ti Maalis 20, 2007 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.