"Polkeminen" ja auto
"Polkeminen" ja auto
Joo tässä vähän aikaa sitten keskustelua oli auton polkemisesta tai siis siitä jos autoa on käytetty raskaasti tai yritetty jostain syystä jopa ajamalla rikkoa.
Joku kirjoitti että on olemassa kestävämpiä autoja kuin SAAB.
Mutta mikähän ihme mahtaa olla kestävämpi?
Mun mielestä ainakin vanha SAAB on tosi kestävä.
Joku kirjoitti että on olemassa kestävämpiä autoja kuin SAAB.
Mutta mikähän ihme mahtaa olla kestävämpi?
Mun mielestä ainakin vanha SAAB on tosi kestävä.
SAAB
Pakko yleistää; se on heikko mikä ei kestä. Ja tuo pätee jokaiseen autoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Samanlaisia paskoja ne kaikki on... väkisin rikkomalla hajoaa ihan mikä vaan.
Urbaanilegendat kertovat yhtä sun toista, mutta ei varmaan ole autoa jota ei saisi rikkomalla rikki. Jotkut autot tosin kestävät hoidon laiminlyömistä paremmin kuin jotkut muut.
Urbaanilegendat kertovat yhtä sun toista, mutta ei varmaan ole autoa jota ei saisi rikkomalla rikki. Jotkut autot tosin kestävät hoidon laiminlyömistä paremmin kuin jotkut muut.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Vajaa parikymmentä vuortta sitten löin vetoa, että kombiLada hihnavetoisella moottorilla kulkee ja kestää ajaa 2 vaihteella 90 kmh aikakin 30 km.Zandmann kirjoitti:Ladaahan on joissakin piireissä pidetty kestävänä
-Janne-
Kone huusi hemmetisti, mutta ei siihen mitään seuraavan puolen vuoden aikana ilmestynyt.
Auto oli tekohetkellä kolme kuukautta vanha ja ajettu vajaan kymppitonnin.
Muitakaan moottoreita en ole yrittänyt saada rikki


Eli tekohetkellä moottori oli huollettu, käyntilämpötilassa ja max kierrokset alle rajoittajan.
jää/pelto/soramonttu ajos on tullu kaikkee kokeiltua ja täytyy sanoo että vanhat datsunit ohv-koneilla kestää lähes mitä vaan, todella pitkään jopa ilman öljyjä ja vesiä, ladat ja saabit on siihen verrattuna paljo aikasemmin paalikamaa 

#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
sepä niis ongelmana on, mätänee käsiin ihan täysin, mut tekniikka on "pommin varmaa"Onneksi kori ei noissa henkimaailman ratsuneissa ole sieltä parhaimmasta päästä. Eipä niitä liikenteessä onneksi hirveästi näe.


#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Itse olen saanut oikein baijerilaisen koneen poljettua rikki. Uhri oli BMW 316 -87, joka oli aivan käsittämättömän hurjassa kunnossa. Siitä oli jostain syystä poistettu virranjakajan kannen pyörijästä kierrosrajoitin, joten innokkaasti se meni ylikierroksilla ykkösellä kuuttakymppiä.
Ihan tarkoituksella kokeilin, miten kauan se kestäisi näin ajaen. Kilometrin kohdalla alkoi jo selvästi hyytyä. Koneen lämmöt nousivat korkealle ja öljykalvo varmaankin alkoi pettää. 1,2 km kun tuli mittariin, niin kone sanoi töks ja siihen jäi.
Kierrosrajoittimellisessa autossa tietysti aivan toinen juttu, ihan hyödyllinen varustehan se...
Ihan tarkoituksella kokeilin, miten kauan se kestäisi näin ajaen. Kilometrin kohdalla alkoi jo selvästi hyytyä. Koneen lämmöt nousivat korkealle ja öljykalvo varmaankin alkoi pettää. 1,2 km kun tuli mittariin, niin kone sanoi töks ja siihen jäi.
Kierrosrajoittimellisessa autossa tietysti aivan toinen juttu, ihan hyödyllinen varustehan se...
9000 CS 2.3T A -92
ex: 90 -86 & 90 -84
ex: 90 -86 & 90 -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Eikö se mene vähän niin että kukaan ei tunne oikeastaan ketään joka polkisi omaa autoaan pilalle tai jättäisi huoltamatta autonsa. Silti kun on ostamassa autoa niin epäillään hulluna että se on pilalle rääkätty eikä öljyjäkään ole koskaan vaihdettu.
Vähän sama homma kuin talojen kanssa. Kukaan ei asu hometalossa eikä edes tunne ketään joka asuisi mutta heti kun ollaan ostamassa taloa niin sehän on ilman muuta potentiaalinen hometalo. Onhan Karpokin on sanonut silleen!
Vähän sama homma kuin talojen kanssa. Kukaan ei asu hometalossa eikä edes tunne ketään joka asuisi mutta heti kun ollaan ostamassa taloa niin sehän on ilman muuta potentiaalinen hometalo. Onhan Karpokin on sanonut silleen!

9000CS 2,3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Saattaa vaan tuonhintaisissa kaupoissa (auto/talo) osoittautua vainoharhaisuus huomattavasti sinisilmäisyyttä kustannustehokkaammaksi vaihtoehdoksi!Saappi Kuski kirjoitti:Eikö se mene vähän niin että kukaan ei tunne oikeastaan ketään joka polkisi omaa autoaan pilalle tai jättäisi huoltamatta autonsa. Silti kun on ostamassa autoa niin epäillään hulluna että se on pilalle rääkätty eikä öljyjäkään ole koskaan vaihdettu.
Vähän sama homma kuin talojen kanssa. Kukaan ei asu hometalossa eikä edes tunne ketään joka asuisi mutta heti kun ollaan ostamassa taloa niin sehän on ilman muuta potentiaalinen hometalo. Onhan Karpokin on sanonut silleen!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti