"Polkeminen" ja auto

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

"Polkeminen" ja auto

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo tässä vähän aikaa sitten keskustelua oli auton polkemisesta tai siis siitä jos autoa on käytetty raskaasti tai yritetty jostain syystä jopa ajamalla rikkoa.

Joku kirjoitti että on olemassa kestävämpiä autoja kuin SAAB.

Mutta mikähän ihme mahtaa olla kestävämpi?

Mun mielestä ainakin vanha SAAB on tosi kestävä.
SAAB
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pakko yleistää; se on heikko mikä ei kestä. Ja tuo pätee jokaiseen autoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Aiheesta " polkeminen "oli ainakin 900 -palstalla jokin aika sitten keskustelua.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Samanlaisia paskoja ne kaikki on... väkisin rikkomalla hajoaa ihan mikä vaan.

Urbaanilegendat kertovat yhtä sun toista, mutta ei varmaan ole autoa jota ei saisi rikkomalla rikki. Jotkut autot tosin kestävät hoidon laiminlyömistä paremmin kuin jotkut muut.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kuplavolkkarilla ainakin pystyy ajamaan laukaasta jyväskylään 1- vaihteella täysillä koko matkan ja vasta perilä hajos :lol:

noin 20 kilsaa...
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Ladaahan on joissakin piireissä pidetty kestävänä mutta saipa senkin rikki... Öljypuoli täyteen 99-oktaanista ja alle vartin ajon levis. Ne mitään kestä... ;) Tästä aikaa tosin melkein 20 vuotta. Olihan se hilpeää. Kyl. 8)

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä nuo autot tuntuu porsivan ihan tarpeeksi yrittämättäkin, minä en ainakaan kaipaa enempää itseaiheutettuja askareita.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Zandmann kirjoitti:Ladaahan on joissakin piireissä pidetty kestävänä

-Janne-
Vajaa parikymmentä vuortta sitten löin vetoa, että kombiLada hihnavetoisella moottorilla kulkee ja kestää ajaa 2 vaihteella 90 kmh aikakin 30 km.

Kone huusi hemmetisti, mutta ei siihen mitään seuraavan puolen vuoden aikana ilmestynyt.

Auto oli tekohetkellä kolme kuukautta vanha ja ajettu vajaan kymppitonnin.

Muitakaan moottoreita en ole yrittänyt saada rikki :!: :idea:

Eli tekohetkellä moottori oli huollettu, käyntilämpötilassa ja max kierrokset alle rajoittajan.
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

jää/pelto/soramonttu ajos on tullu kaikkee kokeiltua ja täytyy sanoo että vanhat datsunit ohv-koneilla kestää lähes mitä vaan, todella pitkään jopa ilman öljyjä ja vesiä, ladat ja saabit on siihen verrattuna paljo aikasemmin paalikamaa :roll:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Onneksi kori ei noissa henkimaailman ratsuneissa ole sieltä parhaimmasta päästä. Eipä niitä liikenteessä onneksi hirveästi näe.
VW transporter 2.5tdi vm.99
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Onneksi kori ei noissa henkimaailman ratsuneissa ole sieltä parhaimmasta päästä. Eipä niitä liikenteessä onneksi hirveästi näe.
sepä niis ongelmana on, mätänee käsiin ihan täysin, mut tekniikka on "pommin varmaa" :) pari 70-luvun datsunia kotona odottelee entisöintiä ja kyllä niis pellit on lähes kadoksis verrattuna vastaavan ikäsiin 96 saabbeihin mitä on ittellä ollu :?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Toki se voi myös johtua siitäkin, että näiden ratsunien ostajat ei hirveästi ole autostansa välittänyt aikoinaan.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Rax
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 12:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rax »

Itse olen saanut oikein baijerilaisen koneen poljettua rikki. Uhri oli BMW 316 -87, joka oli aivan käsittämättömän hurjassa kunnossa. Siitä oli jostain syystä poistettu virranjakajan kannen pyörijästä kierrosrajoitin, joten innokkaasti se meni ylikierroksilla ykkösellä kuuttakymppiä.

Ihan tarkoituksella kokeilin, miten kauan se kestäisi näin ajaen. Kilometrin kohdalla alkoi jo selvästi hyytyä. Koneen lämmöt nousivat korkealle ja öljykalvo varmaankin alkoi pettää. 1,2 km kun tuli mittariin, niin kone sanoi töks ja siihen jäi.

Kierrosrajoittimellisessa autossa tietysti aivan toinen juttu, ihan hyödyllinen varustehan se...
9000 CS 2.3T A -92
ex: 90 -86 & 90 -84
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eikö se mene vähän niin että kukaan ei tunne oikeastaan ketään joka polkisi omaa autoaan pilalle tai jättäisi huoltamatta autonsa. Silti kun on ostamassa autoa niin epäillään hulluna että se on pilalle rääkätty eikä öljyjäkään ole koskaan vaihdettu.

Vähän sama homma kuin talojen kanssa. Kukaan ei asu hometalossa eikä edes tunne ketään joka asuisi mutta heti kun ollaan ostamassa taloa niin sehän on ilman muuta potentiaalinen hometalo. Onhan Karpokin on sanonut silleen! :wink:
9000CS 2,3
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Saappi Kuski kirjoitti:Eikö se mene vähän niin että kukaan ei tunne oikeastaan ketään joka polkisi omaa autoaan pilalle tai jättäisi huoltamatta autonsa. Silti kun on ostamassa autoa niin epäillään hulluna että se on pilalle rääkätty eikä öljyjäkään ole koskaan vaihdettu.

Vähän sama homma kuin talojen kanssa. Kukaan ei asu hometalossa eikä edes tunne ketään joka asuisi mutta heti kun ollaan ostamassa taloa niin sehän on ilman muuta potentiaalinen hometalo. Onhan Karpokin on sanonut silleen! :wink:
Saattaa vaan tuonhintaisissa kaupoissa (auto/talo) osoittautua vainoharhaisuus huomattavasti sinisilmäisyyttä kustannustehokkaammaksi vaihtoehdoksi!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vastaa Viestiin