Kuvasitko/syynasitko sitä tarkemmin?99_GL_77 kirjoitti:Tuo kyseinen APJ-741 oli viime kesänä Ylivieskassa kesän erään kerrostalon parkkiksella jossa kanssa kuvasin sen.
900 GLS
Muistelisin lukeneeni, että museo-ikä nousisi portaattomasti ja pysyisi kokoajan jossain vuosimallissa. Olisko ollut -78/79 aina siihen asti että toi 30-vuotis rajapyykki on saavutettu.tturku kirjoitti:eikös sen saa museokilpiin kun se täyttää tänävuonna juuri 25 vuotta. Muistaakseni ensivuodesta lähtien auton pitää olla 30 vuotta vanha. Joten jos ko. yksilön haluaisi museoida niin se pitäisi tehdä tämän vuoden aikana, muuten joutuu odottamaan 5 vuotta lisää.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Turbo"
1.Mobilistista luin(, ja muistelen ennestään oppineeni), että kun valmistumisvuoden PÄÄTTYMISESTÄ on kulunut 25 vuotta,voi yrittää kepillä jäätä..eli käytännössä jos kärry on valmistunut 1981,
->25vuotta=2006, eli tuossa tapauksessa 1.1.2007 olisi aikaisintaan voinut yrittää vm. 81 kärryä MR-kilpiin, ja viimeistään tietty vuoden lopussa.
2.nyt kun käytäntö muuttuu ensi vuonna, on "tuorein" kärry ensi vuonna minkä saat museokilpiin (2008-(30+1v)=vm. 1977???)
Näin minä ainakin tuon olen uudessa systeemissä olevan ymmärtänyt, jos ei sanamuoto ole muuttunut (mutta tuo ensiksi mainittu on ainakin tosiasiaa nykykäytännöllä)
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..
->25vuotta=2006, eli tuossa tapauksessa 1.1.2007 olisi aikaisintaan voinut yrittää vm. 81 kärryä MR-kilpiin, ja viimeistään tietty vuoden lopussa.
2.nyt kun käytäntö muuttuu ensi vuonna, on "tuorein" kärry ensi vuonna minkä saat museokilpiin (2008-(30+1v)=vm. 1977???)
Näin minä ainakin tuon olen uudessa systeemissä olevan ymmärtänyt, jos ei sanamuoto ole muuttunut (mutta tuo ensiksi mainittu on ainakin tosiasiaa nykykäytännöllä)
saab 99 -83 GL"S"
Eikös museoautoissa ole halvemmat nuo kiinteät kulut? Liikennevakuutus, käyttömaksu (se hemmetin vero) ja katsastaakaan ei tarvii joka vuosi.Tri-Lo kirjoitti:Niin! Siis tämän tulossa olevan muutoksen jälkeen, käsittääkseni ei..?stento-z kirjoitti:Onko siitä muuta etua kuin se että saa ajaa museo autolla
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niin, mutta nyhän on tulossa tuo mahdollisuus seisottaa autoja. Siis kunnolla, siten ettei verot eikä vakuutukset juokse. Ja sen yhteydessä olen KUULLUT että museoajoneuvot menee saman systeemin alle, siis että käytön ajasta joutuu maksamaan maksuja normaalin verran.Mertmi kirjoitti:Eikös museoautoissa ole halvemmat nuo kiinteät kulut? Liikennevakuutus, käyttömaksu (se hemmetin vero) ja katsastaakaan ei tarvii joka vuosi.Tri-Lo kirjoitti:Niin! Siis tämän tulossa olevan muutoksen jälkeen, käsittääkseni ei..?stento-z kirjoitti:Onko siitä muuta etua kuin se että saa ajaa museo autolla
Mutta pitääkö tämä paikkaansa..

Olisiko tuossakin potentiaalinen helmi..? ->http://www.nettiauto.com/1205003
Ah, ensimmäisiä og-sedaneja. M81 ja rekisteröity jo loppuvuodesta -80. Jos lukema pitää paikkansa, niin on vähän ajettu. Saattaisi pellitkin olla keskimääräistä paremmat. Nämä alkavat käydä vähiin, joten mielestäni säilyttämisen arvoinen.Tri-Lo kirjoitti:Olisiko tuossakin potentiaalinen helmi..? ->http://www.nettiauto.com/1205003

9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
museorekisteristeröinnistä
mites tämän asian tulkinta noin käytännössä menee..? AKE:n sivuilla lukee että "..museoajoneuvoksi hyväksytty ajoneuvo, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta.." ELI tarkoittaako tämä sitä että jos esim. pystykeulaista ysisatasta on valmistettu vielä vuonna 1987 niin vuoden 1985 pystykeulankin saa museorekisteriin vasta 1987+30+1= vuonna 2018matti sallinen kirjoitti:1.Mobilistista luin(, ja muistelen ennestään oppineeni), että kun valmistumisvuoden PÄÄTTYMISESTÄ on kulunut 25 vuotta,voi yrittää kepillä jäätä..eli käytännössä jos kärry on valmistunut 1981,

noinkin asiaa voisi kai nihilistisesti tulkita. vai onko kyse siitä, että tuo mainittu 30 vuotta lasketaan museorekisteröitävän auton OMASTA valmistusvuodesta?