Hitsauspaikka PK-seudulla + päästömittaus
Hitsauspaikka PK-seudulla + päästömittaus
Katsastusmiehen piti väkisin hakata pari pientä reikää Saabiin pohjaan. Nyt kaivattaisiin vinkkejä hitsauspaikasta Helsingin seudulla. Haulla ei tahtonut löytyä oikein mitään....
Viimeksi muokannut 99Man, La Maalis 24, 2007 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos vihjeestä. Pitää käydä paikan päällä jos erään "tutun" palvelukset eivät tärppää.
Eipä sinänsä voi tietenkään kieltää, etteikö siellä pohjassa tuon ikäisessä autossa pikku ruostekohtia olisi. Katsastusmiehen otteista vaan näki heti kärkeen, että nyt tulee reikiä pohjaan: kunnon vasara ja vääntörauta hyppysiin, auton alle ja kauhea pauke alkoi käymään. No saihan se pitkän hakkaamisen jälkeen tehtyä reiän kummallekin puolelle tunkin nostokorvakkeiden keskelle. Korvakkeiden ympäristöt sinänsä ihan kovat.
Onpa taas liikenneturvallisuuden kanssa tosi paljon tekemistä, kun kaikki tukivarsien, iskareiden ja jousien kiinnityspisteet ovat terveet. Kyllähän asia on niin, että halutessaan yli 20-vuotiaan auton kuin auton pohjaan saa reiän tehtyä kun oikein tarmokkaasti yrittää..
Eipä sinänsä voi tietenkään kieltää, etteikö siellä pohjassa tuon ikäisessä autossa pikku ruostekohtia olisi. Katsastusmiehen otteista vaan näki heti kärkeen, että nyt tulee reikiä pohjaan: kunnon vasara ja vääntörauta hyppysiin, auton alle ja kauhea pauke alkoi käymään. No saihan se pitkän hakkaamisen jälkeen tehtyä reiän kummallekin puolelle tunkin nostokorvakkeiden keskelle. Korvakkeiden ympäristöt sinänsä ihan kovat.
Onpa taas liikenneturvallisuuden kanssa tosi paljon tekemistä, kun kaikki tukivarsien, iskareiden ja jousien kiinnityspisteet ovat terveet. Kyllähän asia on niin, että halutessaan yli 20-vuotiaan auton kuin auton pohjaan saa reiän tehtyä kun oikein tarmokkaasti yrittää..

Aika vittumaisen oloinen katsastusmies. Tommonen paukutteluhan särkee massauksen.99Man kirjoitti:... No saihan se pitkän hakkaamisen jälkeen tehtyä reiän kummallekin puolelle tunkin nostokorvakkeiden keskelle. Korvakkeiden ympäristöt sinänsä ihan kovat....
Ne tunkinkorvakkeen keskikohdat on kyllä aika höttöä, sain kerran siitä pullotunkin läpi. Miksiköhän siihen on jätetty semmoinen heikko kohta?
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei ne ole sen heikompaa olleet tehtaalta lähtiessään. Tuossa kohdan ympärillä on vaan about sata peltiä päällekkäisliitoksilla, ja siitähän se lähtee hapantumaan oikeen oivasti. Ensin tulee tosiaan reikä keskelle, ja vuoden-parin päästä on korvakkeen reunatkin kukkamultaa.tpsaab kirjoitti:Ne tunkinkorvakkeen keskikohdat on kyllä aika höttöä, sain kerran siitä pullotunkin läpi. Miksiköhän siihen on jätetty semmoinen heikko kohta?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
niin, miksi se keskikohta sitten on lähtenyt alun alkaen hapantumaan. ehkä siksi että tunkki on murjonut siitä pinnoitteen pois tms.V.J.S kirjoitti:Ei ne ole sen heikompaa olleet tehtaalta lähtiessään. Tuossa kohdan ympärillä on vaan about sata peltiä päällekkäisliitoksilla, ja siitähän se lähtee hapantumaan oikeen oivasti. Ensin tulee tosiaan reikä keskelle, ja vuoden-parin päästä on korvakkeen reunatkin kukkamultaa.tpsaab kirjoitti:Ne tunkinkorvakkeen keskikohdat on kyllä aika höttöä, sain kerran siitä pullotunkin läpi. Miksiköhän siihen on jätetty semmoinen heikko kohta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Haha, just ton kohan hitsasin ohimennen omasta harrastepelistäni. 
Rupesin maalaamaan takaneljännestä uusiksi kun hitsasin pyöränkareen uutta rautaa. Sitten pääsin santapaperini kanssa sinne alanurkkaan ja sieltä sitten sipasin samaan syssyyn kämmenen kokosen palan pois siitä ihan alanurkasta tunkinkorvakkeen vierestä.
Laikkasin myös irti sen takakuraläpän kiinnikkeen, alle uutta rautaa ja kiinnike takas kiinni. Aikasta vakiomesta tääkin.
Ja tosiaan tuo tunkinkorvakkeen keskikohta oli yllättäen hapan.

Rupesin maalaamaan takaneljännestä uusiksi kun hitsasin pyöränkareen uutta rautaa. Sitten pääsin santapaperini kanssa sinne alanurkkaan ja sieltä sitten sipasin samaan syssyyn kämmenen kokosen palan pois siitä ihan alanurkasta tunkinkorvakkeen vierestä.
Laikkasin myös irti sen takakuraläpän kiinnikkeen, alle uutta rautaa ja kiinnike takas kiinni. Aikasta vakiomesta tääkin.
Ja tosiaan tuo tunkinkorvakkeen keskikohta oli yllättäen hapan.
99T-museopeli
No niin, leima tuli kun sain paikat mitättömiin pikku reikiin ja seokset kohdalleen.
Pikku luento piti pitää katsastusmiehelle, kun väitti käsijarrun kahvassa olevan liikaa liikevaraa vaikka voimalla täytyy vetää jo 8. naksaus.
Välillä tuntuu, että nykykatsastusmiehiltä alkaa ammattitaito hiipua näiden alkuperäisten Saabien syynäämiseen...
Pikku luento piti pitää katsastusmiehelle, kun väitti käsijarrun kahvassa olevan liikaa liikevaraa vaikka voimalla täytyy vetää jo 8. naksaus.
Välillä tuntuu, että nykykatsastusmiehiltä alkaa ammattitaito hiipua näiden alkuperäisten Saabien syynäämiseen...
