Hitsauspaikka PK-seudulla + päästömittaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Hitsauspaikka PK-seudulla + päästömittaus

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Katsastusmiehen piti väkisin hakata pari pientä reikää Saabiin pohjaan. Nyt kaivattaisiin vinkkejä hitsauspaikasta Helsingin seudulla. Haulla ei tahtonut löytyä oikein mitään....
Viimeksi muokannut 99Man, La Maalis 24, 2007 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BBU
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 14:42
Paikkakunta: Omenakaupunki

Viesti Kirjoittaja BBU »

Helsingin Ruoste-Hitsaus Meijeritiellä Valion kyljessä tulee nyt noin äkkiseltään mieleen. Ei kai mikään ihan mahdottoman hintainen paikka?
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Kiitos vihjeestä. Pitää käydä paikan päällä jos erään "tutun" palvelukset eivät tärppää.

Eipä sinänsä voi tietenkään kieltää, etteikö siellä pohjassa tuon ikäisessä autossa pikku ruostekohtia olisi. Katsastusmiehen otteista vaan näki heti kärkeen, että nyt tulee reikiä pohjaan: kunnon vasara ja vääntörauta hyppysiin, auton alle ja kauhea pauke alkoi käymään. No saihan se pitkän hakkaamisen jälkeen tehtyä reiän kummallekin puolelle tunkin nostokorvakkeiden keskelle. Korvakkeiden ympäristöt sinänsä ihan kovat.

Onpa taas liikenneturvallisuuden kanssa tosi paljon tekemistä, kun kaikki tukivarsien, iskareiden ja jousien kiinnityspisteet ovat terveet. Kyllähän asia on niin, että halutessaan yli 20-vuotiaan auton kuin auton pohjaan saa reiän tehtyä kun oikein tarmokkaasti yrittää.. :evil:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ei ne niitä huvikseen hakkaa..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

99Man kirjoitti:... No saihan se pitkän hakkaamisen jälkeen tehtyä reiän kummallekin puolelle tunkin nostokorvakkeiden keskelle. Korvakkeiden ympäristöt sinänsä ihan kovat....
Aika vittumaisen oloinen katsastusmies. Tommonen paukutteluhan särkee massauksen.
Ne tunkinkorvakkeen keskikohdat on kyllä aika höttöä, sain kerran siitä pullotunkin läpi. Miksiköhän siihen on jätetty semmoinen heikko kohta?
OG900i -88
VW 1300 -70
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tpsaab kirjoitti:Ne tunkinkorvakkeen keskikohdat on kyllä aika höttöä, sain kerran siitä pullotunkin läpi. Miksiköhän siihen on jätetty semmoinen heikko kohta?
Ei ne ole sen heikompaa olleet tehtaalta lähtiessään. Tuossa kohdan ympärillä on vaan about sata peltiä päällekkäisliitoksilla, ja siitähän se lähtee hapantumaan oikeen oivasti. Ensin tulee tosiaan reikä keskelle, ja vuoden-parin päästä on korvakkeen reunatkin kukkamultaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

V.J.S kirjoitti:
tpsaab kirjoitti:Ne tunkinkorvakkeen keskikohdat on kyllä aika höttöä, sain kerran siitä pullotunkin läpi. Miksiköhän siihen on jätetty semmoinen heikko kohta?
Ei ne ole sen heikompaa olleet tehtaalta lähtiessään. Tuossa kohdan ympärillä on vaan about sata peltiä päällekkäisliitoksilla, ja siitähän se lähtee hapantumaan oikeen oivasti. Ensin tulee tosiaan reikä keskelle, ja vuoden-parin päästä on korvakkeen reunatkin kukkamultaa.
niin, miksi se keskikohta sitten on lähtenyt alun alkaen hapantumaan. ehkä siksi että tunkki on murjonut siitä pinnoitteen pois tms.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Kuva

Iso on reikä.
OG900i -88
VW 1300 -70
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Haha, just ton kohan hitsasin ohimennen omasta harrastepelistäni. :)

Rupesin maalaamaan takaneljännestä uusiksi kun hitsasin pyöränkareen uutta rautaa. Sitten pääsin santapaperini kanssa sinne alanurkkaan ja sieltä sitten sipasin samaan syssyyn kämmenen kokosen palan pois siitä ihan alanurkasta tunkinkorvakkeen vierestä.

Laikkasin myös irti sen takakuraläpän kiinnikkeen, alle uutta rautaa ja kiinnike takas kiinni. Aikasta vakiomesta tääkin.

Ja tosiaan tuo tunkinkorvakkeen keskikohta oli yllättäen hapan.
99T-museopeli
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Hitsauspaikka on ilmeisesti löytynyt, joten sikäli homma on hanskassa.
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Niin, vielä kaivattaisiin suosituksia paikasta (PK-seutu) jossa osataan säätää 99:n kaasari.
BBU
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 14:42
Paikkakunta: Omenakaupunki

Viesti Kirjoittaja BBU »

No varmasti Torek-auto tuossa Viherlaaksossa Espoossa, ennen ainaskin Konalan Shellillä tehtiin säätöjä ja mittauksia, en tosin tiiä viime hetken tilannetta.
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Konalan Laakkosen pikahuollossa oli kaveri joka tunsi vanhat Saabit hyvin. Mutta kun paikkaa ei enää ole.

Torek-auto on tietysti varma valinta, mutta tuskin tekee odottaessa.
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Mimmi kirjoitti:Ko. kaveri löytyy nykyään MetroAuto Airportista, kuten Halosen Mattikin.
Tämäpä oli hyvä tieto. Sinne siis.
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

No niin, leima tuli kun sain paikat mitättömiin pikku reikiin ja seokset kohdalleen.

Pikku luento piti pitää katsastusmiehelle, kun väitti käsijarrun kahvassa olevan liikaa liikevaraa vaikka voimalla täytyy vetää jo 8. naksaus.

Välillä tuntuu, että nykykatsastusmiehiltä alkaa ammattitaito hiipua näiden alkuperäisten Saabien syynäämiseen... :roll:
Vastaa Viestiin