kaasuläpänpotikan mittaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

kaasuläpänpotikan mittaus

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kun mitataan sen kaasuläpän potentiometrin niin onko mittauslaite laitettava irrotetun johdon ja potikan väliin vai miten?
Eihän sitä potikkaa voi mitata jos pistoke siinä kiinni, ei mahdu väliin. :?:

Auto oli saab 900s -90
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

johto irti. kiinni asennossa pitäisi toisten napojen välistä löytyä 0 ohm ja toisten välistä jotain, läppä auki toisin päin ja suurin piirtein sama lukema ohmeja......
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

En tiedä tarkalleen tämän ruiskulaitteiston järjestelyistä, mutta monesti tuollaisiin antureihin sisään menee 5V ja ulos tulee 0,5...4,5V kaasun asennosta riippuen (jos on ko. arvojen ulkopuolella niin sytytetään vikakoodi). Arvatenkin tuo jännitteen muutos tapahtuu muuttuvan vastuksen avulla. Mitä olen noita joskus mittaillut, niin vanhemmiten anturiin saattaa tulla piikkiä, eli jossain kohtaa liikematkalla vastus muuttuu hyvin epälineaarisesti.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin