Chiptrimming -testi Teknikens Världissä no. 9

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Chiptrimming -testi Teknikens Världissä no. 9

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Teknikens Värld -lehden numerossa 9 on lastuviritystesti, jossa on testattu Saabin 9-5 2.3t:tä ja VW Passat 1.8t:tä eri viritysfirmojen lastuilla:

http://www.teknikensvarld.com/

Eli jos vertailutesti kiinnostaa, niin ei muuta kuin lehtikauppaan :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Chiptrimming -testi Teknikens Världissä no. 9

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:Teknikens Värld -lehden numerossa 9 on lastuviritystesti, jossa on testattu Saabin 9-5 2.3t:tä ja VW Passat 1.8t:tä eri viritysfirmojen lastuilla:

http://www.teknikensvarld.com/

Eli jos vertailutesti kiinnostaa, niin ei muuta kuin lehtikauppaan :wink:
Hö, kaikki kiva luettava on väärällä kotimaisella :(
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
9-5 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 18:32
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Testing...

Viesti Kirjoittaja 9-5 2,3t »

Nyt tulikin ihan uusi prio1 tehtävä huomiselle päivälle...tuon lehden etsiminen työpaikalta :)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ostin tuon lehden. Eipä ollut kovin häävi testi. Kannessa puhutaan, että testissä olisi 2.3T 9-5, mutta lehdessä onkin testissä 2.0t 9-5 farkku.

Autojen tehot oli mitattu Rototestillä ja minkään viritysfirman setti ei yltänyt ilmoittamiensa tehojen tasolle. Lisäksi viritystestissä oli jotain mulle ihan outoja virittäjiä, kuten esim. Trendab :?: :?: :?: Ainoa, jonka tunsin noista viritysfirmoista oli BSR, joka sai parhaimman arvosanan kyseisessä testissä. Ei mikään ihme, kun mm. Maptun, Hirsch ja Nordic eivät olleet mukana testissä :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

No voihan vidhu, ois ollu kiva nähä NIMENOMAAN noi puuttuvat :(
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:No voihan vidhu, ois ollu kiva nähä NIMENOMAAN noi puuttuvat :(
Jonkun olis pitänyt käydä ostamassa kyseisistä puljuista ihan "in cognito":na steg 1:t ja viedä ne tonne testiin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voidaanhan me ite tehdä ihan kerhon nimissä testit noille poksiloille?
Joku jos viittis kerätä dynotukset taulukoihin mallin ja viripoksi valmistajan mukaan. Puuttuvat vireet voidaan dynotella omin kustannuksin. Ja tietysti vain jäsenille osioon. Mua ainakin kiinnostaisi kattoa paljonko löytyy todellisia tehoja SP steg 2 purkilla ja vakiputkistolla J&R filsulla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

peinu kirjoitti:Voidaanhan me ite tehdä ihan kerhon nimissä testit noille poksiloille?
Joku jos viittis kerätä dynotukset taulukoihin mallin ja viripoksi valmistajan mukaan. Puuttuvat vireet voidaan dynotella omin kustannuksin. Ja tietysti vain jäsenille osioon. Mua ainakin kiinnostaisi kattoa paljonko löytyy todellisia tehoja SP steg 2 purkilla ja vakiputkistolla J&R filsulla.
Se pitäisi kuitenkin tehdä niin että auto ajetaan ennen ja jälkeen samassa dynossa ja samoissa olosuhteissa. Dynotulokset kun eivät keskenään aina ole vertauskelpoisia. Tehon lisäys +hp (jälkeen-ennen) voisi olla parempi mittari, jos haluaa vertailla eri puljujen tuotteita keskenään.
Toinen vaihtoehto olisi järjestää klubin dynopäivät, jolloin autot ajetaan samassa dynossa identtisissä olosuhteissa.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voishan noita silti koota mallikohtaisiin taulukoihin. kyllä siitä jotain kuvaa saa. Saattas tulla pientä kisahenkeä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Noissa mittauksissa pitäisi sitten myös käyttää samaa autoa tai muuten tulokset eivät ole vertailukelpoisia.

Otettaisiin esim. NG900 tai OG9-3 (molemmat Trionic 5) ja testattaisiin sillä esim. Maptun steg 1, Speedparts steg 1, Maptun steg 3, Speedparts steg 3 (nämähän softat löytyvät klubin jäseniltä) ja tehtäisiin niistä sitten vertailutaulukko. Testiin kannattaisi ottaa sellaiset purkit, jossa ei ole VSS:ää, eli käynnistyksenestoa. Tällöin purkki käy suoraan toiseen T5 NG900/OG9-3:een ja näin voidaan mitata tehot & väännöt, ja tehdä niistä sitten vertailutaulukko.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Taitais pikkuhiljaa tulla halvemmaksi ostaa oma dyno? :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Turbo Sensonic kirjoitti:Jonkun olis pitänyt käydä ostamassa kyseisistä puljuista ihan "in cognito":na steg 1:t ja viedä ne tonne testiin :wink:
Sit SP:n ois voinu jättää pois, kun muutenhan testi olisi saatu lehteen vasta vuoden päästä :P
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Sit SP:n ois voinu jättää pois, kun muutenhan testi olisi saatu lehteen vasta vuoden päästä :P
Toi oli muuten aika osuvasti ja hyvin "polkastu" :D :wink: Ja todennäköisesti auto ei olisi lähtenyt käyntiin, kun boksi olisi vihdoin ja viimein saapunut :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin