jakopään kunnostus; hinta?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

jakopään kunnostus; hinta?

Viesti Kirjoittaja andr »

huollossa todettiin että kiristämisvaraa ketjussa ei enää ole, joten pitää uusia

- mitä kaikkea muuta jakopään kunnostukseen kuuluu?

- hintaesimerkkejä ?

( -01 / 2.0 / 90 tkm )

/r
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onkos huoltokirjassa puutteita, vai miksi ei tehdä ns. moottoritakuuseen..?

Eski
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

90tkm... kylläpä on aika käsittämättömän lyhyellä välillä lerpahtanu kettinki ja vielä pikkukoneessa 8O ...eikös nuo osat kestä yleensä helposti 2-3-400tkm ja jopa enemmänkin?

http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _kit.shtml

Tuolla koko jakopäänsetin hinta n. 130€ ...Suomes PCS-toimii jälleemmyyjänä SP:lle.

Tietty työt + mahdolliset tarvikkeet (tiivisteliimaa vissiin ainakin tarttee) päälle.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

jep,

huollot seurattu kirjan mukaan, on vapaaehtoisia
öljynvaihtojakin muutama, mutta 1 väli on ilmeisesti
aavistuksen liian pitkä ...

tietysti kannattaa edes yrittää takuuseen, mutta epäilen ...

No, jos tämän tekee, niin ei tarvitse miettiä asiaa
enää ... (vaiko kuitenkin: runkolaakerit? männänrenkaat? )

/r
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Muistelen jonkun täällä kertoneen että oli joko tarjottu tai jopa tehty **rkkikorjaamossa hintaluokkaan 2k€. Siihenhän menee tunteja melkoisesti jos ne nostaa koneen pois.

Kannentiivisteen vaihtoa on mulle tarjottu (silloin kun se tihkui) hintaan 1k€ ja jos siitä laskee että siinä remontissa pitää avata n.15 pulttia ja jakopäärempassa about 30 niin sehän olis "linjassa". :wink:
9000CS 2,3
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

>>Kannentiivisteen vaihtoa on mulle tarjottu (silloin kun se tihkui) hintaan 1k€

jep, EI-merkkilafka lupaa tehdä sen tuohon samaan 1k -hintaan
(ja ilmeisesti turbon vaihto on samaa luokkaa sitten kun se lähtee... )

jaahas

/r
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

9-5T kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _kit.shtml

Tuolla koko jakopäänsetin hinta n. 130€ ...Suomes PCS-toimii jälleemmyyjänä SP:lle.
143€ + suomilisä.
Saabilta saa hiukan kalliimmalla täydellisen paketin jakopäähän.
Mistäs tuon 143eskoo kiskasit? :) RatesFX-valuuttamuunnin antaa SP:n jakopään setin 1190 kruunusta 128,11 öröä ... tuohon sitten varmaan se suomilisä päälle ja miinusta sitten mahdollinen klubialennus.

Tuossa Saabin omassa setissä siis mukana myös TP-kilkkehet? ...osaakko tuolle heittää arviohintaa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Paljonkohan maksais pitkälohkotonnariin Saabin tiskillä tuo sama setti...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Ahtopaine kirjoitti:Paljonkohan maksais pitkälohkotonnariin Saabin tiskillä tuo sama setti...
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2671

Siitä osviittaa.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

>> Onkos huoltokirjassa puutteita, vai miksi ei tehdä ns. moottoritakuuseen..?


No niin - ilmeisesti takuu toimii kuitenkin, ja kettingit laitetaan autoon
SAAB:lla !!

Mutta:
- jos/kun turbo pamahtaa seuraavaksi, niin kattaako 8v moottoritakuu myös tämän?

/r
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

andr kirjoitti: - jos/kun turbo pamahtaa seuraavaksi, niin kattaako 8v moottoritakuu myös tämän?
/r
Ainakin kun mulle tehtiin tuo jakopäähomma niin sanoivat että ahdin tutkitaan. Siinä ei kuulemma ollut vikaa joten sitä ei vaihdettu. Mulle jäi se kuva että kuuluu huolenpito-ohjelmaan ja vaihdetaan jos on tarvis.
9000CS 2,3
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Ahtopaine kirjoitti:90tkm... kylläpä on aika käsittämättömän lyhyellä välillä lerpahtanu kettinki ja vielä pikkukoneessa 8O ...eikös nuo osat kestä yleensä helposti 2-3-400tkm ja jopa enemmänkin?
Niin, eräs Saabilla työskennellyt autokauppias kertoi, ettei hänen aikanaan muista 2,0 litraisissa näitä jakoketjuongelmia olleen. Onko ketjun venähtäminen sitten huomattavasti yleisempää 2,3 litraisissa?

Kestäähän ne koneet. Todistetusti ajettu yli 600 tkm, mut onhan toi jakopään ongelma aika kiusallinen. Joku täällä mainitsi, ettei 2004 malleissa ja siitä uudemmissa tätä ongelmaa olisi esiintynyt? Saabas nähdä.
Vanha "auto" kuitenkin myyty alta pois ja nyt pitäisi löytää se kuuluisa hyvä yksilö. 9-5 tietenkin! Ehkäpä jo ensi viikolla... :lol:
Viimeksi muokannut Tannisto, La Maalis 24, 2007 14:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

en tiedä siitä, viisaat saa vastata. On se aika surullista/harmillista että ketju voi mennä näin nopeasti näissä saabeissa.

Mutta takuu ei kata turboa. Sanoivat.

/r
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Ei kun just 9-5 nimenomaan. Mutta puheet on puheita.... Jäin vain ihmettelemään voisiko asian laita olla oikeasti noin. Kenelläkään liene käytännön kokemusta tai faktatietoa?
tette
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 17:13
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja tette »

Auto oli 110tkm huollossa ja tuomio oli että jakopää rahisee.
Selvitettiin meneekö takuuseen kun sattuu oleen yksi huoltoväli mennyt
pitkäksi n. 27tkm mutta alle vuosi. Siinä meinas tulla tippa linssiin kun kuulin
mitä tämä merkkiliikkessä kustantaa n. 1500 eur töineen kaikkineen.
Helpotus oli kuitenkin melkoinen kun Metro-Auto Lielahden Järvinen soitti ja
kertoi että valmistaja korvaa 75% hommasta. Loppu osa hoidettiin autokauppiaan kanssa puoliksi. Suuret kiitokset Järviselle asian "vääntämisestä" !

Auto 9-5 2.0t Vector Wagon 2003
Vastaa Viestiin