Kitkarenkaat kesäksi - iskarien kesto
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Kitkarenkaat kesäksi - iskarien kesto
Mulle on siunaantunut käytetyt Michelin 225-60-15, 96H M+S 330 renkaat. Pintaa on kohtuullisesti. Rengas-Centerin kaveri vahvasti neuvoo olemaan laittamatta alle, ovat kuulemma kovat ja liukkaat sateella. Onko kokemuksia.
(Taloudellisena miehenä toinen kysymys samaan syssyyn : )
Kuinka kauan iskareilla yleensä ajettu ilman trubelia.
(Taloudellisena miehenä toinen kysymys samaan syssyyn : )
Kuinka kauan iskareilla yleensä ajettu ilman trubelia.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Samansuuntaisia kommentteja oon kuullut ja lukenut aikaisemminkin, joten ei savua ilman tulta.
Jos ovat vanteilla , niin siinä sulla renkaat loppukevään varovaiseen ajeluun.Säästäväiset kuulemma pyörittää kolmea rengaskertaa alla. Huonoin rengaskerta pyörii lumien sulattua , kun asvaltti on karkea.
Itse oon vaihtanut iskarit n.200 000 km:n välein. Katsastuksessa ei tuolloin ole vielä tullut moitteita.
Auton ajettavuus on parantunut merkittävästi vaihdon jälkeen.
Jos ovat vanteilla , niin siinä sulla renkaat loppukevään varovaiseen ajeluun.Säästäväiset kuulemma pyörittää kolmea rengaskertaa alla. Huonoin rengaskerta pyörii lumien sulattua , kun asvaltti on karkea.
Itse oon vaihtanut iskarit n.200 000 km:n välein. Katsastuksessa ei tuolloin ole vielä tullut moitteita.
Auton ajettavuus on parantunut merkittävästi vaihdon jälkeen.
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Kiitos vastauksista.
Tällaisilla renkailla ne ajelee Saksassa vuodet ympäri mun tietääkseni.
Mulla on 188.000 mittarissa, mutta ei oireita. Kai se alkaa sitten niiata kun käy vanhaksi.
Tällaisilla renkailla ne ajelee Saksassa vuodet ympäri mun tietääkseni.
Mulla on 188.000 mittarissa, mutta ei oireita. Kai se alkaa sitten niiata kun käy vanhaksi.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Tuo on totta. Mutta sitten kun itsekin jo huomaa niiaukset, niin silloin on jo kiire iskarikaupoille.AnttiR kirjoitti:Peter Finn:Kai se alkaa sitten niiata kun käy vanhaksi.
Niin alkaakin , mutta sinä et sitä huomaa. Muuttuminen tapahtuu pikku hiljaa ja siihen tottuu!
Juurikin vaihdettu koko kierros iskareita/jousia, mittarissa 275tkm
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Nuukat saksalaiset omistavat tosiaan vain yhden vannesarjan, jolle vaihdattavat kitkat tai kesärenkaat vuodenajan mukaan. Tämän olen itse todennut saksalaisissa rengasliikkeissä käydessäni.Peter Finn kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Tällaisilla renkailla ne ajelee Saksassa vuodet ympäri mun tietääkseni.
Tapa on yleinen myös eestissä ja muissa baltianmaissa.
Ilmeisesti työ on halvempaa, kuin toinen vannesarja.
Pohjois-saksalaisissa autovuokraamoissa on läpi talven useimmiten kesärenkaat alla, silloin tällöin "all seasons" -renkaat. Jos haluaa kitkarenkaat alle, täytyy muistaa varatessa ilmottaa ja maksaa lisämaksu.
Kitkarenkailla voi ajaa ympäri vuoden. Ovat tietysti uutena kesärenkaita veltommat. Ilmeisesti myös mahdollista että kuuma kesä heikentää talviominaisuuksia. Dunlopin kitkat kestivät 40 tkm ympärivuotista ajoa kunnes pinta oli kolmessa millissä. Tässä vaiheessa olivat jo liian liukkaat talvikäyttöön mutta meni kesärenkaina. Kannattaa selvittää renkaan merkinnöistä valmistusvuosi, jos ovat yli 5 vuotta vanhat niin varmasti kovettuneet.
Kitkarenkailla voi ajaa ympäri vuoden. Ovat tietysti uutena kesärenkaita veltommat. Ilmeisesti myös mahdollista että kuuma kesä heikentää talviominaisuuksia. Dunlopin kitkat kestivät 40 tkm ympärivuotista ajoa kunnes pinta oli kolmessa millissä. Tässä vaiheessa olivat jo liian liukkaat talvikäyttöön mutta meni kesärenkaina. Kannattaa selvittää renkaan merkinnöistä valmistusvuosi, jos ovat yli 5 vuotta vanhat niin varmasti kovettuneet.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Kannattaa muuten muistaa että talvirenkaissa pitää lain mukaan olla kesäkelilläkin se 3mm pintaa 

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Minä taasen uskon Suomen lakiin .Asiasta säädetään asetuksessa ajoneuvon käytöstä tiellä 3. luvun 16 § 1. ja 2. momentissa.Mimmi kirjoitti:Minä uskon AKEa ennemmin kuin katsastus.fi:tä, koska AKE tekee määräykset.
Tarkoittaa , että ajoneuvossa pitää olla renkaat , joissa kulutuspintaa pääurien kohdalla 1, 6 mm . 2. momentti kertoo , että joulu-,tammi- ja helmikuussa on käytettävä talvirenkaita , joissa urasyvyys vähintään 3.0 mm.
Summa summarum : kesällä voi ajaa talvirenkailla ( nastattomilla) , joiden urasyvyys on alle 3 mm , mutta kuitenkin 1,6 mm.