CS 2.3T tukehtuu
CS 2.3T tukehtuu
CS-tonnari vm95 jätti tielle ja CE vilkutti lambdaa. Vaihdoin lambdan mutta oireet pysyvät samana. Eli kone kyllä käynnistyy mutta muutaman sekunnin tasaisen tyhjäkäynnin jälkeen tukehtuu. Kaasua painettaessa meinaa ihan aluksi ensin tukehtua kunnes ottaa kierroksia, heti kun nostaa jalan kaasulta kierrokset laskevat kunnes kone tukehtuu. Kierroksia ottaessaan kone käy ihan normaalin kuuloisesti. Muuten "röpöttää".
Mikä vikana? Alipaineletkut? Kampiakselin asentoanturi? Tyhjäkäyntivena? Kaasuläpän anturi ainakin näytti lineaarisesti muuttuvia lukemia. Bensapumppu on tuore ja sulakkeet ehjiä.
EDIT: olen kokeillut uutta DI-kasettia, ei apua.
EDIT2: Otin akun irti 30 minuutiksi, ei vilku CE-valo enää.
EDIT3: Käynnistin äsken enkä koskenut kaasuun. Annoin käydä tyhjäkäyntiä n. 3 minuuttia, sitten nostin kierroksia ja kaasun päästettyäni kierrokset laski ja kone sammui.
Mikä vikana? Alipaineletkut? Kampiakselin asentoanturi? Tyhjäkäyntivena? Kaasuläpän anturi ainakin näytti lineaarisesti muuttuvia lukemia. Bensapumppu on tuore ja sulakkeet ehjiä.
EDIT: olen kokeillut uutta DI-kasettia, ei apua.
EDIT2: Otin akun irti 30 minuutiksi, ei vilku CE-valo enää.
EDIT3: Käynnistin äsken enkä koskenut kaasuun. Annoin käydä tyhjäkäyntiä n. 3 minuuttia, sitten nostin kierroksia ja kaasun päästettyäni kierrokset laski ja kone sammui.
En osaa, olen saabisti
Oireet erittäin samanlaiset kuin tässä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... nti#384509
Eli kampiakselin asentoanturi on todenäköisin syyllinen. Huomenna motonetin kautta.
Eli kampiakselin asentoanturi on todenäköisin syyllinen. Huomenna motonetin kautta.
En osaa, olen saabisti
Jaa-a, pahan kyssärin heitit. Itse olen vaihellut orkkiksen kokoisia, onkohan ne n3mm sisähalkaisija.Giggsy kirjoitti:Kiitoksia, näin teen. Minkä paksuista By-passille tuleva ilmaletku on?9000cst kirjoitti:Tarkistappas By-Pass venttiilin kunto, että myös AIC-tyhjäkäynnin säätävä moottori imusarjan luona.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Jep. Tuossa on n. 2kk sitten vaihdettu pumppu, ei kai vika siinä...(?) Polttoainesuodattimen ajattelin vaihtaa tänään ja putsailla/testata tyhjäkäyntiventtiilin ja bypassin.JouniCSE kirjoitti:Bensapumppukin on joskus aiheuttanut kuvailemaasi vikaa.Giggsy kirjoitti:Nyt on vaihdettu letkut, samoin kampiakselin asentoanturi sekä tulpat. Olin huomaavinani että tulppien vaihdon jälkeen käynti parani aavistuksen. Tyhjäkäyntiä käy "ok", mutta kun nostaa kierroksia, alkaa pätkiä.
En osaa, olen saabisti
Kullostais Bypässi vialta eli kalvo rikki. Tyhjäkäynti moottori ei tuommosta aiheuta. Bensa pumppu/suodatin seuraava vian aiheittaja jos tuo pässi on kunnossa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kiitos näistä neuvoista! Jounille ja 9000cst:lle myös.V-M kirjoitti:Kullostais Bypässi vialta eli kalvo rikki. Tyhjäkäynti moottori ei tuommosta aiheuta. Bensa pumppu/suodatin seuraava vian aiheittaja jos tuo pässi on kunnossa.
V-M
EDIT: Voiko bypassin testata imemällä sen letkua ?

E2: voi

En osaa, olen saabisti
Pässi kunnossa? Se että kiskossa on bensaa ei tarkoita että pumppu toimis.
Mutta sen verran pitää ottaa sanoja takas kun luin uudemman kerran tuota tarinaa. Jos auto käynnistyy ja käy kun läppää on hieman avattu niin kyllä vika voi olla tyhjäkäynti moottorissakin tai sitten imu vuoto jossakin kaasuläpän ja kannen välillä.
V-M
Mutta sen verran pitää ottaa sanoja takas kun luin uudemman kerran tuota tarinaa. Jos auto käynnistyy ja käy kun läppää on hieman avattu niin kyllä vika voi olla tyhjäkäynti moottorissakin tai sitten imu vuoto jossakin kaasuläpän ja kannen välillä.

V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ti Maalis 27, 2007 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00