Tossa aikasemmin kyselin noista vika koodeista. No se homma selvis massa mittari pätki, mutta ei pätki enää hajos meinaan kokonaan Tohon liittyen mistäs sai uuuden/käytetyn tilalle?
Toinen vika sattu silmään tota tutkiessa, että perskules sehän työntää pensan katkusta savua öljyn täyttö reiästä aina kun kone käy. Pakokaasussa ei öljy haise. Haluaakos joku arvailla mitä kaikkee menee taas vaihtoon?
Näyttäs olevan vaan boschiin tuossa. Joo ohivirtaukset tuli kyllä mieleen, mutta sillonhan sen pitäs toimia myös toisin päin eli öljyn nousta sylinteriin. Tossa joulua ennen tehty kansiremmpa, sillon oli puristukset kohillaan eikä sylinterissä näkyny/tuntunu kulunutta porrasta.
Täyttöreiästä kuuluukin tulla vähän hönkää, kun auto käy. Käyntivika on todennäköisesti uittanut hiukan bensaa öljyn sekaan, josta sitten haju johtuu.
Ei vaikuta huolestuttavalta vielä.
Kolmanneksi: auton käynti on sitten mitä sattuu, kun öljykorkki on pois paikoiltaan. Ei kannata sitäkään turhaan ihmetellä. Esim. lämmin turbosatku sammuu suunnilleen siihen paikkaan, kun korkin avaa.
Johtuu kampikammion huohotusjärjestelmistä ts. alipaineletkun menemisestä huohottimeen.
Ei tuo heitto puristuksissa vielä vanhalle autolle paljoa ole. Tehtiinkös venttiileille pahvin vaihdon yhteydessä mitään tai testattiinko niiden tiiviyttä jotenkin?
Kaikki venttiilit läpättiin, et pitäs olla hirveesti vuotoja. Tänään huomasin sit et olihan jotain moskaa paisarissakin ainakin öljyltä näytti ja tuli kuplia, mut kohtuu harvakseltaan.
Ei kellään sattuis olee tietoa mistä saisin tohon luukkaaseen ilmamassamittarin. Noi mitä tossa linkissä oli ni tais olla boschiin ellen ihan erehdy.
ei sieltä täyttöreiästä kyllä hönkää kuulu tulla. jos tulee niin taitaa olla kone remonttia vailla nimim kolme mäntää halkaissut kerralla, jolloin honki kone aika paljon. ja sitä ennen ei hönkinyt yhtää.
ja 16v kone ei mene sekaisin vaikka sen öljytikun ottaakin pois koneen käydessä.
enkä usko että toimii boschilainen lucasessa. on sen verta erilaiset mittarit;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Noniin jatketaan tähän. Massa mittari on nyt vaihettu ja lähtee jo käyntiin. Nyt vaan on jossain ecussa kylmä juotos tai jotain ku ecua napauttamalla auto sammuu.
Tarkalleen vika on että kun naputtaa ni tapahtuu sama kuin että kääntää virrat päälle eli pensapumppu huutaa täysiä ja bensaa menee koneeseen ihan pirusti. Löytyiskö keneltäkään 14cu piirikaaviota mistä sain osviittaa mitä mikin osa tekee?