Saabissa vikaa vikaa...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Saabissa vikaa vikaa...

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Tossa aikasemmin kyselin noista vika koodeista. No se homma selvis massa mittari pätki, mutta ei pätki enää hajos meinaan kokonaan :( Tohon liittyen mistäs sai uuuden/käytetyn tilalle?

Toinen vika sattu silmään tota tutkiessa, että perskules sehän työntää pensan katkusta savua öljyn täyttö reiästä aina kun kone käy. Pakokaasussa ei öljy haise. Haluaakos joku arvailla mitä kaikkee menee taas vaihtoon? :x
900 S -90
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=53862

tuolla oli jotian myynnissä.

ja ohivuotomittaus ois ihan hyvä.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Näyttäs olevan vaan boschiin tuossa. Joo ohivirtaukset tuli kyllä mieleen, mutta sillonhan sen pitäs toimia myös toisin päin eli öljyn nousta sylinteriin. Tossa joulua ennen tehty kansiremmpa, sillon oli puristukset kohillaan eikä sylinterissä näkyny/tuntunu kulunutta porrasta.
900 S -90
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

No niin puristukset on nyt mitattu 1:~10bar 2:~9bar 3:~10bar 4:~10bar.
Elikkäs taiataa taa pahvi olla menny, kestihän se 3kk. :evil:
900 S -90
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei tuo kauhea heitto ole... mitattiinko kaasu pohjassa? tietysti auto sammuksissa totkai....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Täyttöreiästä kuuluukin tulla vähän hönkää, kun auto käy. Käyntivika on todennäköisesti uittanut hiukan bensaa öljyn sekaan, josta sitten haju johtuu.

Ei vaikuta huolestuttavalta vielä.

Kolmanneksi: auton käynti on sitten mitä sattuu, kun öljykorkki on pois paikoiltaan. Ei kannata sitäkään turhaan ihmetellä. Esim. lämmin turbosatku sammuu suunnilleen siihen paikkaan, kun korkin avaa.
Johtuu kampikammion huohotusjärjestelmistä ts. alipaineletkun menemisestä huohottimeen.
900C -86
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Amatöörinä tajunnu kaasua painaa, mut kävin mittaa uusiks eikä se niistä mihinkään muuttunu.
900 S -90
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Ei tuo heitto puristuksissa vielä vanhalle autolle paljoa ole. Tehtiinkös venttiileille pahvin vaihdon yhteydessä mitään tai testattiinko niiden tiiviyttä jotenkin?
#1970
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Kaikki venttiilit läpättiin, et pitäs olla hirveesti vuotoja. Tänään huomasin sit et olihan jotain moskaa paisarissakin ainakin öljyltä näytti ja tuli kuplia, mut kohtuu harvakseltaan.

Ei kellään sattuis olee tietoa mistä saisin tohon luukkaaseen ilmamassamittarin. Noi mitä tossa linkissä oli ni tais olla boschiin ellen ihan erehdy.
900 S -90
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Onko kukaan ikinä kokeillut lucaksessa bossin mittaria, jos on ni toimiko?
900 S -90
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ei sieltä täyttöreiästä kyllä hönkää kuulu tulla. jos tulee niin taitaa olla kone remonttia vailla :idea: nimim kolme mäntää halkaissut kerralla, jolloin honki kone aika paljon. ja sitä ennen ei hönkinyt yhtää.

ja 16v kone ei mene sekaisin vaikka sen öljytikun ottaakin pois koneen käydessä.

enkä usko että toimii boschilainen lucasessa. on sen verta erilaiset mittarit;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onkos öljyt millaiset jos vaikka pensaa sen joukossa. kannattas varmaan koittaa vaihtaa öljyt jos näin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

0400864404

soita tuonne, trokaa ruotsista edullisesti osia
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Noniin jatketaan tähän. Massa mittari on nyt vaihettu ja lähtee jo käyntiin. Nyt vaan on jossain ecussa kylmä juotos tai jotain ku ecua napauttamalla auto sammuu.

Tarkalleen vika on että kun naputtaa ni tapahtuu sama kuin että kääntää virrat päälle eli pensapumppu huutaa täysiä ja bensaa menee koneeseen ihan pirusti. Löytyiskö keneltäkään 14cu piirikaaviota mistä sain osviittaa mitä mikin osa tekee?
900 S -90
Vastaa Viestiin