Golffaajan näkemys Turbopakosarjasta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Golffaajan näkemys Turbopakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Coltti »

http://smg.photobucket.com/albums/v334/ ... 007124.jpg

Onneksi tässä maailmassa on luovia ihmisiä...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Collectorihan lähentelee optimaalista! Äläs nyt ole noin tuomitsevainen.

Tuo vanne + rengas-yhdistelmä oli erityisesti minun mieleeni, aika ennakkoluulotonta ja ennen kaikkea näyttävää!
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

8O
Ooookkkeeeiiii... Ahtimista kovin vähän tiedän mutta tuo vaikuttaa jotenkin ei-toimivalta. Tai mistä mä tiedän. :)

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Käärmeiden erotiikkamessut 8O
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oho! Virtausvastaus mahtaa olla melkoinen tuossa laatikossa. Ja bimmerikuski on vähintään A-luokan hitsari.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jope kirjoitti: Tuo vanne + rengas-yhdistelmä oli erityisesti minun mieleeni, aika ennakkoluulotonta ja ennen kaikkea näyttävää!
Tuohan on ihan saksalaisten perustuuninkia, ja ollut jo vuosia vuosia.. Renkaita leveämmät vanteet siis.
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Varmaan saanut viime vapun tippaleivästä kimmokkeen :wink:
Entinen jäsen#2331
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

toimii se silti :D

varmaan yhtä hyvin kun og900 vakiosarja, joka on suunnittelun kukkanen.

ellei paremmin...
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

dimebak kirjoitti:Oho! Virtausvastaus mahtaa olla melkoinen tuossa laatikossa. Ja bimmerikuski on vähintään A-luokan hitsari.
Tällaisia kommentteja kuulee useimmiten niiltä,jotka eivät saa itse tehtyä mitään.

On niitä kamalempiakin kötöstyksiä nähty.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kuinkas iso merkitys loppujen lopuksi on nykyään sillä, että turbolle tulevat pakosarjan putket ovat samanmittaisia? Eikös kaksoisvirtauspesällä olevia turbineja käytetä lähinnä dieseleissä, jolloin saadaan hyödynnettyä myös pakokaasujen like-energiaa.

Minulla on ollut se käsitys, että henkilöautopuolella käytetään hyödyksi lähinnä pakokaasujen paine-energiaa.

PS. En minä mitään asiasta tiedä. Kunhan muistelen 80-luvun lopun oppeja... :oops:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saabracing kirjoitti:toimii se silti :D

varmaan yhtä hyvin kun og900 vakiosarja, joka on suunnittelun kukkanen.

ellei paremmin...
Mutta sehän on edes kaunis, varsinkin punaisena.. :wink:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Svc kirjoitti:Kuinkas iso merkitys loppujen lopuksi on nykyään sillä, että turbolle tulevat pakosarjan putket ovat samanmittaisia? Eikös kaksoisvirtauspesällä olevia turbineja käytetä lähinnä dieseleissä, jolloin saadaan hyödynnettyä myös pakokaasujen like-energiaa.

Minulla on ollut se käsitys, että henkilöautopuolella käytetään hyödyksi lähinnä pakokaasujen paine-energiaa.

PS. En minä mitään asiasta tiedä. Kunhan muistelen 80-luvun lopun oppeja... :oops:
Kyllä ois syytä saada joka putki liki saman mittaiseksi ja päättymään vasta juuri ennen pakopesää, loivassa kulmassa liitettynä. Näin saadaan samanlainen huuhtelu(samat seokset ja lämmöt) joka sylinterille ja estetään yhden pakopulssin pääseminen toisen sylinterin putkeen väärään suuntaan.

Kaikenkaikkiaan molemmat sarjat on ihan hirveitä oli kyseessä ensikertalaisia tai ei. :?
Aki Peltola #1132
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Suppari kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Oho! Virtausvastaus mahtaa olla melkoinen tuossa laatikossa. Ja bimmerikuski on vähintään A-luokan hitsari.
Tällaisia kommentteja kuulee useimmiten niiltä,jotka eivät saa itse tehtyä mitään.

On niitä kamalempiakin kötöstyksiä nähty.
Sitä ku tietää omat hitsaustaitonsa niin ei tarvi edes yrittää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin