taas pari asiaa askarruttaa kun tuota imu vuotoa korkean tyhjäkäynnin takia etsiskelin.
Eli ihmettelin tuota kojetaulun sisällä ylipaine venttiilin vieressä olevaa alipaine kelloa johon tulee yksi letku ja kaksi johtoa.
ylipaine venttiili sanoi käyttö aikansa päättyneeksi ilmeisesti, kun siitä imee ja puhaltaa läpi.
ylipainevettiilin 1 ja 2 napojen välillä pitäisi kaiketi vastuksen muttua kun siihen puhaltaa vai onko tämä katkaisin tyyppinen eli katkaisee yhteyden vasta kun tietty paine ylittyy?
Mikä alipainekello ylipaineventtiilin vierässä turbo16 -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Mikä alipainekello ylipaineventtiilin vierässä turbo16 -84
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
se taitaakin olla ahto paineantori tuo kello jos en väärin sitä tutkinut
kuinka rikkoutunut ylipainekatkaisija vaikuttaa ahtoihin kun se kalvo on rikki ja 1 ja 2 navan välillä on 0 ohm vastusta ja auto ahtaa rikkinäisellä muutaman millin punaiselle.
onko käytännön haittaa jos tukkii letkun ja antaa johtojen olla kiinni, vai onko ehjän hankinta edessä?
kuinka rikkoutunut ylipainekatkaisija vaikuttaa ahtoihin kun se kalvo on rikki ja 1 ja 2 navan välillä on 0 ohm vastusta ja auto ahtaa rikkinäisellä muutaman millin punaiselle.
onko käytännön haittaa jos tukkii letkun ja antaa johtojen olla kiinni, vai onko ehjän hankinta edessä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
ei vaikuta mitenkään mihinkään muuhun tuo yp katkaisija kuin bensan katkaisuun. on siis mallia kytkin joka aukaisee/sulkee vasta tietyssä paineessa. otat vaan sen pois sieltä välistä ja laitat letkut niin ettei kierrä sen kautta. tietenkään ahdot eivät mkittarin mukaan nouse enempää kun paineet vuotavat ennen mittaria pois..
jos en aivan väärin muista niin ihan ensimmäiset -84 T16 olivat ilman by-passia, eli tarkista ensin onko sinulla se. on kiinni siinä turbon imuputken kumi mutkassa juuri ennen turboa ja toinen pää letkulla läppäkotelossa juuri ennen läppää.
jos en aivan väärin muista niin ihan ensimmäiset -84 T16 olivat ilman by-passia, eli tarkista ensin onko sinulla se. on kiinni siinä turbon imuputken kumi mutkassa juuri ennen turboa ja toinen pää letkulla läppäkotelossa juuri ennen läppää.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala