Ja sen Saabin palloniveliä valmistavan TRW:n tuotteita saa myös Koivuselta mutta hinta ei mahda olla sama 73e. Tosiaan sillä olettamuksella että Saabin TRW on 100% sama kuin Koivusen "tarvike-TRW".G-mies kirjoitti:Eikös Passi tuossa juuri mainitse Saabin pallonivelten valmistajanTurbo16 kirjoitti:Tuota TRW:tä saa Koivuseltakin.Passi kirjoitti:Ja saabilta noi pallonivelet kannattaa hakea. Varmasti oikeat pultit ja paras nivelkin. TRW. Hinta on sama kuin motonetin saksalaisella.
Sitä paitsi ei Saabbia omia palloniveliä tee..
Matti
Ylätukivarren pallonivelestä.
Niinpä... Tosiaan koivusen hinta oli muistaakseni joku 30-40€, mutta sitä ei kukaan tiedä ovat tuotteet 100% samanlaiset.f-19 kirjoitti:Ja sen Saabin palloniveliä valmistavan TRW:n tuotteita saa myös Koivuselta mutta hinta ei mahda olla sama 73e. Tosiaan sillä olettamuksella että Saabin TRW on 100% sama kuin Koivusen "tarvike-TRW".G-mies kirjoitti:Eikös Passi tuossa juuri mainitse Saabin pallonivelten valmistajanTurbo16 kirjoitti: Tuota TRW:tä saa Koivuseltakin.
Sitä paitsi ei Saabbia omia palloniveliä tee..
Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Ainaskin ekat ja vikat Scantechit kesti vuoden ja puoli vuotta. Molemmille kappaleille koitui turmioksi suojakumin rikkoutuminen. Jos ei ole kumit parantuneet laadussa, niin hukkaostoksia... Tosin vanhan väljistyneen trw:n kumit jos kierrättää varaosiksi, niin kaippa scantechejä voi kunnostaa suojakumien rikkouduttua. Pitäisi vaan vahtia niitä kumeja muulloinkin, kuin renkaiden vaihdossa.Eski kirjoitti:Onkos Scantechin pallukoiden kestävyydestä kokemuksia? Varaosamaailmassa 21,70eur/kpl ja oikean malliset pultit mukana...
Eski
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pitäis nostaa joku yhteiskanne noista kumien laadusta yleisesti, onhan se ny laitapeliä, kun orkkisten kumit kestää esim 15 vuotta ja nykyiset "muovit" 10 % siitä. Tahallista vahingontekoa ja kuluttajan harhaanjohtamista.
Kohta varmaan päiväkumitkin repeilee kylmässä kyydissä, ja lasku siitä on aivan veret seisauttava.
Kohta varmaan päiväkumitkin repeilee kylmässä kyydissä, ja lasku siitä on aivan veret seisauttava.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Samaan pakkaseen ois hyvä pistää samalla TRW-nivel. Ainakin 99:n raidetankoon viimekesänä meni vanhat orggiskumit, motonettiin palautin pakkaskierroksen jälkeen ne uudet.Eski kirjoitti:Pallukka oli päivän pakastimessa ja kumiosa pysyi pehmeänä. Minulla on myös paljon parjatut Scantech-puslat Aeron taka-akselistossa ja nekin ovat toistaiseksi kestäneet jo pari vuotta, ja jopa yhden talvenkin... Taidanpa siis kokeilla noita Scantech-palloja.
Eski
99T-museopeli
Itsellä nuo Scantechit ovat kestäneet jo 4 vuotta ja kumit on ainakin vielä ehjät. Hyviksi on havaittu myös MOOG-tekstillä varustetussa laatikossa olevat sekä joku italialainen nivel, jonka merkki ei nyt muistu mieleen. Tarvii katsoa, onko laatikko vielä tallessa.Eski kirjoitti:Onkos Scantechin pallukoiden kestävyydestä kokemuksia? Varaosamaailmassa 21,70eur/kpl ja oikean malliset pultit mukana...
Eski
Saabilla asennettu orggisnivel kesti jotakuinkin sen neljä vuotta. Vaihtaessa nivel oli jo hävyttömän väljä, mutta kumi oli edelleen ehjä.
Toisella puolella mulla on yläpallonivelenä sama kuin autossa oli aikoinaan äidin ostaessa sen vuonna 2000. Matkaa on tullut autolle parisataatuhatta. Ehkäpä se on se alkuperäinen tehtaalla asennettu nivel vuodelta -90, ajettuna 400tkm..

Mikä siinä muuten on, että tuo vasen yläpallo vaan kestää ja kestää? Sitä en oo koskaan joutunut vaihtamaan kumpaankaan satkuun, noppaan tai aikoinaan tuplaysiin. Alapalloja ja oikeata yläpalloa menee _ainakin_ 3 samassa ajassa.
isommat voimat sinne alapalloon iskevät ja hiekkaa ja kiviäkin sinne osuu.
Kovalla pakkasella saattavat nuo suojukset vahingoittua jos nostaa keulaa ilman ylätukivarren alle laitettavia paloja, koska alapallot näyttävät silloin menevän kovin kurttuun.Sama koskee raidetangon kurttua, rattia ei ainakaan kannata pyöritellä, koska se kurttu raapii ilkeästi alustaansa. Jos siellä on kivenmurikoita niin saattaa kumi hajota, siis lämpöselläkin kelillä.
Kovalla pakkasella saattavat nuo suojukset vahingoittua jos nostaa keulaa ilman ylätukivarren alle laitettavia paloja, koska alapallot näyttävät silloin menevän kovin kurttuun.Sama koskee raidetangon kurttua, rattia ei ainakaan kannata pyöritellä, koska se kurttu raapii ilkeästi alustaansa. Jos siellä on kivenmurikoita niin saattaa kumi hajota, siis lämpöselläkin kelillä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Of Topic.. Moog on ollut mm. BMW:n OEM-valmistaja aikoinaan ja jos käy vierailemassa kotisivuilla, niin kohtuullisen vaativia sovelluksia tuntuvat valmistavan, mm. avaruustekniikkaa. Tämä sinänsä ei takaa mitään, sillä kyllähän tavaramerkkejä voidaan lisensoida..akyttala kirjoitti:Itsellä nuo Scantechit ovat kestäneet jo 4 vuotta ja kumit on ainakin vielä ehjät. Hyviksi on havaittu myös MOOG-tekstillä varustetussa laatikossa olevat sekä joku italialainen nivel, jonka merkki ei nyt muistu mieleen. Tarvii katsoa, onko laatikko vielä tallessa.Eski kirjoitti:Onkos Scantechin pallukoiden kestävyydestä kokemuksia? Varaosamaailmassa 21,70eur/kpl ja oikean malliset pultit mukana...
Eski

Eikös Moog ole Federal Mogulin lanseeraama nimi ? Eli laatu tuotetta tiedossa.petteri75 kirjoitti:Of Topic.. Moog on ollut mm. BMW:n OEM-valmistaja aikoinaan ja jos käy vierailemassa kotisivuilla, niin kohtuullisen vaativia sovelluksia tuntuvat valmistavan, mm. avaruustekniikkaa. Tämä sinänsä ei takaa mitään, sillä kyllähän tavaramerkkejä voidaan lisensoida..akyttala kirjoitti:Itsellä nuo Scantechit ovat kestäneet jo 4 vuotta ja kumit on ainakin vielä ehjät. Hyviksi on havaittu myös MOOG-tekstillä varustetussa laatikossa olevat sekä joku italialainen nivel, jonka merkki ei nyt muistu mieleen. Tarvii katsoa, onko laatikko vielä tallessa.Eski kirjoitti:Onkos Scantechin pallukoiden kestävyydestä kokemuksia? Varaosamaailmassa 21,70eur/kpl ja oikean malliset pultit mukana...
Eski
Jenkkivehkeisiin yleensä ollaan laitettu Moogin osia ja ei tarvi ainakaan heti ensi vuonna olla vaihtamassa

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"