900:n turbomerkit ilman vaiko kanssa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

900:n turbomerkit ilman vaiko kanssa

Viesti Kirjoittaja pevi »

Irroittelin tuossa illan kuluessa takaluukun 900, Turbo ja 16 valve-merkkejä.
Koska olivat entisen omistajan toimesta asennettu päin honkia.

Nyt kysyisinkin raadin mielipidettä pitääkö niitä ylipäätään laitaa takaisin vai onko parempi että "tosi" turbo ajelee ilman ko. merkkejä.

Tietenkin vanhan orkkis 900 turbon henkeen kuului merkki joka sivulle.

Mitenkäs kannattaisi tehdä?
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

merkit vaan pois ja maskiin se pieni turbó merkki.

eiköhän se pakoputki paljasta tosi turboilijan :wink:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Oman kokemuksen mukaan kasitappisen iso TURBO-teksti takapaksissa sai takana ajavat, ja varsinkin kaikenmaailman uretaanituuninkiterot mitä ihmeellisimpiin suorituksiin liikenteessä.
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

omaan makuun on ne merkit vähä "yliampuvia", maskissa on se pikku merkki ja se riittää :wink: säästyypä ilman niitä takapaksin merkkejä monelta härnäämiseltä :?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sedani näyttää mielestäni aika alastomalta ilman takapaksin merkkejä.

Laita pelkkä SAAB 900 (16 valve) niin ei oo niin provosoiva?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaikki Turbo-merkit paikoilleen vaan, kuuluu ainakin vakiokuntoisen auton henkeen. Jos riisikippojen härnäilyistä provosoituu, on vika kuskin, ei turbomerkkien :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Etenkin vaaleassa viistoperässä alkuperäiset merkit ovat järkyttävän ison näköiset. Itse tein 900Aeroon tällaisen virityksen 9-5 AeroWagonin takaluukkumerkistä. Nykyään toisessa nurkassa on myös 9-5:n Saab-merkki. Kaikki tuuninkiterot eivät onneksi tiedä mitä Aero tarkoittaa :D

Eski
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eski kirjoitti:Etenkin vaaleassa viistoperässä alkuperäiset merkit ovat järkyttävän ison näköiset.
Juuri tuo niissä on minun mielestä pointtina, mitä isompi sen parempi. Harmi kun eivät aikoinaan maalanneet tai liimanneet oviin / kylkeen mitään julmettua TURBO-tekstiä :lol: Olihan se turbo aikoinaan The Juttu Saabeissa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Mielestäni myös merkit kuuluvat auton ulkonäköön mikäli sitten ei olla jotain tuning vehjettä rakentamassa on asia erikseen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mielestäni merkit pitää poistaa.Rauhoittuvat kanssa-ajajat merkittävästi..
Itse olen kaikista turbovehkeistä pois ottanut.On ne vaan niin NOLON näköiset.Johonkin "match number" entisöintiin ne tietysti kuuluu.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

takapaksiin isoin kirjaimin ohc intercooler sthiz shshshhsh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Minuteman kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan kasitappisen iso TURBO-teksti takapaksissa sai takana ajavat, ja varsinkin kaikenmaailman uretaanituuninkiterot mitä ihmeellisimpiin suorituksiin liikenteessä.
Jep jep. Samaa olen huomannut ja kaiken hiuppu oli viime viikolla, kun mopoautosta au'ottiin päätä. Ei tainnut mopoautolle riittää se liikennemerkin määrämä 40km/h.

Joten suosittelen, että jätät merkit pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Merkeillä tottakai 8)
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Laitetaas tähän vielä syy miksi en omiini turboihini niitä merkkejä halua.Eli olin juuri ostanut og-900 turbon tekniikan luovuttajaksi -79 og-satkuun.Juuri remontoitu peli ja sitä rataa.
Satuin sitten ajamaan motarin alkuun uusi toyota avensis perässäni.Näin kyllä toki kun kuljettaja tojotassa provosoi minua ennen motarille pääsyä.Niinpä sitten lähdettiin peräkkäin kiihdyttämään motarin alkua.Sattui vaan niin että ahdot katosivat ja mangneettiventtiili sanoi itsensä irti.Ahdothan asettuvat tuolloin sinne perus 0.4:seen.No kisa oli tiukka ja toyta sen erän vei...Ja kaveri vielä näytti minulle peukkua.Saipahan voitettua TURBO saabin,joka niin komeasti peräpeilissä komeili,,meinaan se TURBO teksti.

Kaksi asiaa päätin tuolloin ja ne ovat pitäneet:Autossani EI ole apc järjestelmää EIKÄ turbo merkkejä..
Noh,aikin on olemassa yksi tojota mies joka luulee pärjäävänsä turbo saabillekin..HIH HEI.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Jos mulla olisi turbiini satku, niin ilman merkkejä liikkuisi....sleeper henkeä 8)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin