Aero on kyllä semmonen, että tuskin uskaltaisin itsekkään siitä merkkejä ottaa poisMimmi kirjoitti:Minulla taasen Aerossa on KAIKKI merkit paikoillaan.
900:n turbomerkit ilman vaiko kanssa
Topikin aloittaneena täytyy lisätä, että kyseessä on Cabriolet 900 ja Aeron korisarjalla. Taitaa olla jo muutenkin sen verran provosoiva, ettei merkit tee enää lisävaikutusta ja entisöinnin henkeä mukaillen laitettaneen orkkismerkit oikeaan paikkaan.Saabinsti kirjoitti:Aero on kyllä semmonen, että tuskin uskaltaisin itsekkään siitä merkkejä ottaa poisMimmi kirjoitti:Minulla taasen Aerossa on KAIKKI merkit paikoillaan.
Oli muuten Mimmi, kun ekana hokas että 900 ja TURBO merkki oli keskenään väärin päin, vaikka monet tapahtumat autolla kävin
Tai eivät muut kehtaneet huomauttaa.
Nyt olisi tarvetta sitten kahdelle tai kolmelle siistikuntoiselle TURBO-merkille.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
No tuo tosiaan on jo kaiken huippu, olisit kiilannut hinttiliiterin ojaandimebak kirjoitti:Jep jep. Samaa olen huomannut ja kaiken hiuppu oli viime viikolla, kun mopoautosta au'ottiin päätä. Ei tainnut mopoautolle riittää se liikennemerkin määrämä 40km/h.Minuteman kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan kasitappisen iso TURBO-teksti takapaksissa sai takana ajavat, ja varsinkin kaikenmaailman uretaanituuninkiterot mitä ihmeellisimpiin suorituksiin liikenteessä.
Joten suosittelen, että jätät merkit pois.
Mut mut, kuten topicin aloittaja kirjoitti, niin nyt onkin kyse Cabben teksteistä, enkä osannut sitä allekirjoituksestaan päätellä
Ja muutenkin kun Turbosaabi laitetaan kuntoon niin ilman muuta siihen kuuluu sen aikakauden henkeen (70-80-luku) sopivat plakaatit, eli että tässä mennään nyt tosiaan TURBO:lla.
Mutta sellaista liikenneraivoa se teksti tosiaan aiheutti omassa tapauksessa ihan tavallisessa "karvalakkiturbossa" joka oli käyttöpelinä, että välillä kävi mielessä merkkien pois repiminenkin kaikkien turvallisuuden parantamiseksi..
Nykyajan kakara-autoilijat eivät edes tiedä mitä pioneerityötä Saab on tehnyt aikanaan tuodessaan turbot ihan tavalliseen perheautokäyttöön, ja voivat jopa luulla vanhassa saabissa näkemänsä suuret tekstit ihan provosointimielessä ja vitsillä liimatuiksi
Viimeksi muokannut Minuteman, To Huhti 05, 2007 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on SAAB, GLs ja automatic laput perseessä orkkis paikoilla. Ei todellakaan provosoi. No saapahan ajaa rauhassa ja joskus ehkä vähän yllättää. Turbo-merkkejä en alta kolmensadan hepan kehtais pitää. Enkä ehkä sittenkään. Eri asia jos olis joku museo-henkinen kulkine ja kuski kans sen mukaan.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Joo näin on.Minuteman kirjoitti: Mutta ikävä kyllä se näin on..
Muistan ajan ; ennenkuin sain kortin ja hinku omaan autoon oli kova.
Silloin kuolasin eräässä liikkeessä combi emssin perään ja isäukkokaan (vanha saabisti ) ei pitänyt minua tärhtäneenä.
Oli se hieno !
Muut saman ikäiset katseli vai jotain riisikuppeja.
No rahat ei riittänyt emssiin joten autoilu alkoi 100a Datsunilla (minullakin) , mutta nyt on päästy jo Saabeihin.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
-
900turbo3d
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Mää sanoisin, että riippuu paljolti autosta. Omasta tonnarista, joka toimitti käyttöauton virkaa, aikanaan otin samoin tein laput irti (oli paljon mukavampi ajella pelkällä 9000, kuin aluksi 9000 turbolla). Satkussa niitä ei ole mun aikana ollutkaan, eikä tule. Mutta 99:n tulee kyllä lappuja. Konepeltiin sivuille Turbo-lätkät ja S merkintä takapaksiin, kuin myös 16 valve. Liikenteessä tuota perässä ajava tuskin hoksaa (jollei vallan saabbimies ajele perässä) mitä tuo S-merkki tarkoittaa, ja koska auto on kuitenkin varustettu turbon sisustuksella, airflow-sarjalla, kattoluukulla, ja siihen hankitaan vielä turbon ns. pisteosia lisää, ajattelin, että kai siinä se turbo-teksti voi lukea, vaikkakin kyse nyt ei originaalista olekkaan, vaan specialista. Simmottis...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Kieltämättä näyttää vähän hepposelta verrattuna orkkis BOLD kirjaintyyppiin.Tri-Lo kirjoitti:Jotenkin alastomalta näyttää tuo fontti og:ssa, tyylikästä kuitenkin.vjbremer kirjoitti:Kyllästyin noihin hapettuneisiin alkuperäisiin merkkeihin.
Vaikuttaa siltä kuin tulis enemmän ohipyrkijöitä verrattuna aikaan ilman mallimerkintää..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575

