900:n turbomerkit ilman vaiko kanssa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Mimmi kirjoitti:Minulla taasen Aerossa on KAIKKI merkit paikoillaan.
Aero on kyllä semmonen, että tuskin uskaltaisin itsekkään siitä merkkejä ottaa pois :wink:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Saabinsti kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Minulla taasen Aerossa on KAIKKI merkit paikoillaan.
Aero on kyllä semmonen, että tuskin uskaltaisin itsekkään siitä merkkejä ottaa pois :wink:
Topikin aloittaneena täytyy lisätä, että kyseessä on Cabriolet 900 ja Aeron korisarjalla. Taitaa olla jo muutenkin sen verran provosoiva, ettei merkit tee enää lisävaikutusta ja entisöinnin henkeä mukaillen laitettaneen orkkismerkit oikeaan paikkaan.

Oli muuten Mimmi, kun ekana hokas että 900 ja TURBO merkki oli keskenään väärin päin, vaikka monet tapahtumat autolla kävin :lol:
Tai eivät muut kehtaneet huomauttaa.

Nyt olisi tarvetta sitten kahdelle tai kolmelle siistikuntoiselle TURBO-merkille.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

dimebak kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan kasitappisen iso TURBO-teksti takapaksissa sai takana ajavat, ja varsinkin kaikenmaailman uretaanituuninkiterot mitä ihmeellisimpiin suorituksiin liikenteessä.
Jep jep. Samaa olen huomannut ja kaiken hiuppu oli viime viikolla, kun mopoautosta au'ottiin päätä. Ei tainnut mopoautolle riittää se liikennemerkin määrämä 40km/h.

Joten suosittelen, että jätät merkit pois.
No tuo tosiaan on jo kaiken huippu, olisit kiilannut hinttiliiterin ojaan :twisted: :lol:

Mut mut, kuten topicin aloittaja kirjoitti, niin nyt onkin kyse Cabben teksteistä, enkä osannut sitä allekirjoituksestaan päätellä :oops: . Tottakai avosaabiin kuuluu alkuperäiset tekstit, on se muutenkin niin harvinainen näky.

Ja muutenkin kun Turbosaabi laitetaan kuntoon niin ilman muuta siihen kuuluu sen aikakauden henkeen (70-80-luku) sopivat plakaatit, eli että tässä mennään nyt tosiaan TURBO:lla.

Mutta sellaista liikenneraivoa se teksti tosiaan aiheutti omassa tapauksessa ihan tavallisessa "karvalakkiturbossa" joka oli käyttöpelinä, että välillä kävi mielessä merkkien pois repiminenkin kaikkien turvallisuuden parantamiseksi..

Nykyajan kakara-autoilijat eivät edes tiedä mitä pioneerityötä Saab on tehnyt aikanaan tuodessaan turbot ihan tavalliseen perheautokäyttöön, ja voivat jopa luulla vanhassa saabissa näkemänsä suuret tekstit ihan provosointimielessä ja vitsillä liimatuiksi :?
Viimeksi muokannut Minuteman, To Huhti 05, 2007 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kyllästyin noihin hapettuneisiin alkuperäisiin merkkeihin.

Kuva :twisted: "pikkutee"
Kuva
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

vjbremer kirjoitti:Kyllästyin noihin hapettuneisiin alkuperäisiin merkkeihin.
Jotenkin alastomalta näyttää tuo fontti og:ssa, tyylikästä kuitenkin. 8)
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Mulla on SAAB, GLs ja automatic laput perseessä orkkis paikoilla. Ei todellakaan provosoi. No saapahan ajaa rauhassa ja joskus ehkä vähän yllättää. Turbo-merkkejä en alta kolmensadan hepan kehtais pitää. Enkä ehkä sittenkään. Eri asia jos olis joku museo-henkinen kulkine ja kuski kans sen mukaan.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Minuteman kirjoitti: Nykyajan kakara-autoilijat eivät varmaan edes tiedä mitä pioneerityötä Saab on tehnyt aikanaan tuodessaan turbot
Poista toi sana "varmaan" niin ollaan paljon lähempänä totuutta. :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Poistettu, eli nyt ollaan totuuden lähteillä :lol: Mutta ikävä kyllä se näin on..
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Minuteman kirjoitti: Mutta ikävä kyllä se näin on..
Joo näin on.

Muistan ajan ; ennenkuin sain kortin ja hinku omaan autoon oli kova.
Silloin kuolasin eräässä liikkeessä combi emssin perään ja isäukkokaan (vanha saabisti ) ei pitänyt minua tärhtäneenä.
Oli se hieno !

Muut saman ikäiset katseli vai jotain riisikuppeja.

No rahat ei riittänyt emssiin joten autoilu alkoi 100a Datsunilla (minullakin) , mutta nyt on päästy jo Saabeihin. :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mää sanoisin, että riippuu paljolti autosta. Omasta tonnarista, joka toimitti käyttöauton virkaa, aikanaan otin samoin tein laput irti (oli paljon mukavampi ajella pelkällä 9000, kuin aluksi 9000 turbolla). Satkussa niitä ei ole mun aikana ollutkaan, eikä tule. Mutta 99:n tulee kyllä lappuja. Konepeltiin sivuille Turbo-lätkät ja S merkintä takapaksiin, kuin myös 16 valve. Liikenteessä tuota perässä ajava tuskin hoksaa (jollei vallan saabbimies ajele perässä) mitä tuo S-merkki tarkoittaa, ja koska auto on kuitenkin varustettu turbon sisustuksella, airflow-sarjalla, kattoluukulla, ja siihen hankitaan vielä turbon ns. pisteosia lisää, ajattelin, että kai siinä se turbo-teksti voi lukea, vaikkakin kyse nyt ei originaalista olekkaan, vaan specialista. Simmottis...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Tri-Lo kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:Kyllästyin noihin hapettuneisiin alkuperäisiin merkkeihin.
Jotenkin alastomalta näyttää tuo fontti og:ssa, tyylikästä kuitenkin. 8)
Kieltämättä näyttää vähän hepposelta verrattuna orkkis BOLD kirjaintyyppiin.
Vaikuttaa siltä kuin tulis enemmän ohipyrkijöitä verrattuna aikaan ilman mallimerkintää.. :roll:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Ollaan sitten varovaisia, kun niitä merkkejä irroitellaan. Nimimerkillä "neljä tikkiä" varoittelee... Milläköhän tuon liiman saisi pellistä kaikkein helpoimmalla pois? Oon yrittänyt kaikenlaisilla konsteilla hinkata, mutta ei lähde. Jäänyt sellainen pinttynyt silhuetti.
Sauli.M #1562
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Oon yrittänyt kaikenlaisilla konsteilla hinkata, mutta ei lähde. Jäänyt sellainen pinttynyt silhuetti.
Oletko koittanut hiontavahalla, esim Farecla, tms...?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin