oli juttua autojen ruoste ongelmista, sai siinä mazda,mes, ford ja monet muut merkit "oikeaa" mainosta. sit kerran sanotiin merkkejä joissa ei "keke"onkelmia ole SAAB
Mielenkiintoista tässä on, että kuinka yllätyksenä ihmisille on tullut se, että rauta ei todellakaan ole viime vuosina lopettanut ruostumista, vaikka taitavalla markkinoinnilla sellainen mielikuva on ehkä ihmisten päähän saatu iskostumaan.
Muutenkin hienoja nämä takuut: Ensin annetaan kaikenkattavalta kuulostava jopa 30 vuotta kattava takuu, sitten rajataan takuuehdoissa kaikki ruostumisen aiheuttavat syyt pois, niin ettei käytännössä jää jäljelle kuin pellin sisältä alkanut ruostuminen, joka lienee aika harvinainen ilmiö
Vähän jännittää, että mitä kaikkea mukavaa löytyy, kun alkuperäiset sivuhelmat pitäisi vaihtaa uusiin Aeron helmoihin. MY99 -vuoden 9-5:sta saattaa jo helmojen alta rapeaa ehkä löytyä???
Muualla korissa ei missään ruostetta vielä havaittavissa päällepäin (poislukien pari kiveniskemää konepellissä), alusta on ruostesuojattukäsitelty.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Nii-in. Varmaan näissä uusissakin autoissa isoa osaa ruostumisen kanssa näyttelee ajo-olosuhteet ja auton pito. Viimekesänä kun möin pois 13v ikäisen tonnarin 99% ilman ruostetta, oli autoa katsomassa käyneiden kommentit yllättyneitä. Nimenomaan ikä huomioon ottaen. Auto oli tuotu eteläruotsista.
Peskää edes niitä autoja, niin eivät heti lahoa prkl! Enkä puhu mistään (hioma)konepesusta...
Oli Tuplasuojauksen seinällä taulukko vähiten ruostuvista autoista . Ykkösenä oli Saab 9000 vm 96-98. Taulukon ikä ei tullut selville , mutta kuitenkin
AnttiR kirjoitti:Oli Tuplasuojauksen seinällä taulukko vähiten ruostuvista autoista . Ykkösenä oli Saab 9000 vm 96-98. Taulukon ikä ei tullut selville , mutta kuitenkin
Paikallisella katsastusasemalla oli myöskin joskus lista, jossa ykkösenä oli Audi (en muista mallia), toisena Volvo (mikälie) ja kolmantena oli tonnariSaabi.
Hipit aiheuttaa ruostumista. Perustelut hipien takia on kielletty kaikki kunnon myrkyt, jos vois yhdistää kunnon myrkky pohjaiset maalit ja nykysen ruostesuojaus tekniikka autot ei ruostuis koskaan.
Tarkoitat "hipeillä" varmaankin virheitä(vihreitä),mutta ei autot nykyaineillakaan helposti ruostu,mikäli aineita vaan käytettäisiin.Nykyisin suojaus on vaan teetettävä omalla rahalla,kun ekonomistit määrää autotehtailla "marssijärjestyksen".Ajoin oman SC:ni suoraan liikkeestä korroosionestoon ja otin Finikor Diamond täyssuojauksen (750€), tarkastus+lisäsuojaus 2 tai 3:n vuoden välein (ajokilometreistä riippuen) n.200€ kerta.Artisti maksaa,näin se on vaan nykyisin ja jos ei heti niin myöhemmin,mikäli pitää autoa vähän kauemmin.
966
966 kirjoitti:Ajoin oman SC:ni suoraan liikkeestä korroosionestoon ja otin Finikor Diamond täyssuojauksen
Onko tietoa mikä on Saabin/jälleenmyyjän kanta näihin omistajan teettämiin ruostesuojauksiin, jotkut valmistajathan sanovat poikki kaiken "takuunsa" jos autoon kajotaan?
Järki kyllä käskee luottamaan tosiaan valtuutetun ruostesuojaajan tekemään käsittelyyn enemmän kuin minkään valmistajan, nykyään merkistä riippumatta.
Mimmi kirjoitti:Ei kielletä, eikä poista takuuta, jos teetetään SFS-sertifioidun liikkeen toimesta sertifioiduilla aineilla.
Tämä uutta tietoa. Syksyllä kun auto ostettiin, kyseinen huoltoesimies sanoi tarkastaneensa asian jostain Saabilta, ja jälkikäteen lisättävät ruosteenestot poistaa takuun. Mistään tietyistä aineista ei ollut puhetta?
Näin siis mulle vain suullisesti kerrottiin. Sama löytyy muistaakseni myös auton käsiksestä ihan kirjallisesti. Mutta varmaan tuossa asiassa on hieman maalaisjärjen ja soveltamisen mahdollisuutta?! Ehkä..
Ettei olis tarkoitettu takuun poistamisella sitä että jos reikiä porataan koteloihin niin takuut menee pois. Mutta sanokaapa mitä helvettiä sillä koritakuulla tekee. Miettikää esim mersun 30vuoden takuuta. Katsokaa uudehkojen mersujen pohjia joskus ja ihmetelkää. JA eipä luulisi suojauksen poistavan enimmillään kuin koritakuun (millä ei edes mitään tee)
Tuttuni dinitrolin mies kertoi että paljon tehdään myös tehdas takuun lisäturvakäsittelyjä (jokin kevyempi käsittely). Jossa ei porata mitään reikiä. Autoissa on reikiä koteloissa aina josta päästään tekemään suojaukset eri mallisilla suuttimilla. Esim ovet voidaan käsitellä omista veden poisto reistä koteloaineella. Jolloin ei airbag painetunnistimet kärsi.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
No lopputuloshan on se, ja mihin meitä kohtapuoliin verotuksellisin ja muin rangaistuskeinoin ohjataan, että auto on uutena ostettava enimmillään kolme vuotta kestävä kertakulutushyödyke. Ei tarvitse enää miettiä ruostumisia. (Ehkä Fordin kohdalla kuitenkin..)
Tuostahan oli vastikää jossakin juttua, että nuo ruostumattomuus takuut eivät korvaa käytännössä mitään. Ainoastaan valmistusvirheestä johtuvat korjataan. Yleensähän ruostuminen lähtee jostain kiveniskemästä tms, niitä takuut eivät kuulemma korvaa. - Harmi, kun en muista missä tämä juttu oli alunperin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253