Saabin osto virimielessä.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tapsa84
"Tuplakaasari"

Re: omat kulut

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

JiiVee kirjoitti:stage 1 oli ensin ja se maksoi vv-suodattimen kanssa n. 700 €.

Lisävirityksestä aiheutuneet kulut:

- ahdin vajaa 1000 €.
-suuttimet, Map-anturi ja boksi n. 1000 €. Tuli muuten tänään 4.4 ja asennetaan ensi perjantaina.
-pakoputki n. 700 € + tarvitaessa race-katalysaattori muistaakseni n. 500€.
- AERO:n kytkin, jonka hinta en muista, toivottavasti kestää.
- Alustasarja oli valmiina.

Kyllä tuon näyttää menevän lähelle neljää tonnia ja alustasarja päälle. Joku voi saada jostakin halvemmalla, mutta tuon verran suurin piirtein minä maksoin, mutta kyllä luvattu yli 300 hv on kiinnostavampi sijoitus neljälle tonnille kuin vaihto kalliimpaan autoon.
Mitäs jos sulla ois tonnari 80-luvulta ja hieman tekijän vikaa?

Laittasit Megaruutan 250eurolla, ostasit 1500cc suuttimet hieman yli 200 eurolla, vääntäsit 3" rosterista putkiston 200eurolla, laajakaista-lambda 250 eurolla, asentasit garrett gt40:n 1200eurolla ja siihen 200 eurolla kaveriksi hukkis?

Saisit hieman yli parilla tonnilla saabin joka liikahtaa. Enkä nyt kinaa mistään, sanotaan suoraan, että jos mulla olis rahaa, ostasin kaikki palikat plug and play osina.

Niin ja mullahan on tosiaan kaikki romut 80-luvulta tai vanhempia. Näitä raaskii muutella just miten tykkää, ei liikaa hienoa elektroniikkaa, ei ongelmia katalysaattoreiden kanssa, ei väliä vaikka joutuu kuinka leikellä tilaa isommalle välijäähdyttimelle. Eikä tietysti niin suurta pelkoa leiman kanssa.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
JiiVee
"Hölösuu"

oli aikaisemmin 80-lukuisia

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla on ollut kolme 80-lukuista tonnaria, mutta yli 300 tkm ajettuina ne ei välttämättä olis kestänyt yhtä hyvin kuin nykyinen.
Nykyinen 145 tkm ajettu tonnari todennäköisesti kestää melko pitkään. Ajattelin kuitenkin että kun tekee speedpartsin osilla niin voi pitää auton ainakin yhtä pitkään kuin kajakin tai Taunuksen, jotka on olleet mulla 14 ja 19 vuotta.

Ysikuupan viritin perinteisillä keinoilla, joka oli haastavampaa eikä lopputulos ole ollenkaan niin hyvä kuin näissä turbovehkeissä. Toisaalta viritetty kajakki on persoonallisempi.

Jos tietoa ja taitoa on niin onnea virittelyyn. Itselläni on jo niin monta harrasteautoa, että jonkun kanssa haluan päästä helpolla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mä oon kateellinen ( en ole aikaisemmin tunnistanut ko olomuotoa itsessäni) teille äijät. Osaatte ja viitsitte tehdä kaikkea kivaa autolle. Itse joudun teettämään lähes kaiken , koska olen tällainen rähmäkäpälä ja perhanan puusilmä. :cry:
Juusokas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Äläs nyt, ihmisethän näitä virihommiakin tekee. Jos ei vielä osaa niin oppiihan sitä. Ainoa mitä tarttee on motivaatio, ja ok, hitusen halua laittaa euro poikineen laitteisiin. Mutta kyllä nää hardware hommat oppii kun uskaltaa ottaa rälläkän ja hitsipillin kohta paskaseen käteensä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

AnttiR kirjoitti:Mä oon kateellinen ( en ole aikaisemmin tunnistanut ko olomuotoa itsessäni) teille äijät. Osaatte ja viitsitte tehdä kaikkea kivaa autolle. Itse joudun teettämään lähes kaiken , koska olen tällainen rähmäkäpälä ja perhanan puusilmä. :cry:
Kaikki on rähmäkäpäliä aluksi, ensiks tarvii tajuta et tekmällä opii, joten samalla tyllillä ku mää kaikki pultit ja mutterit auki koitetaan rikkoo kaikki, se mikä ei rikkoudu on kunnossa. Sit kaikki vaan sillattii et ku ravistelee mitään ei tipu ja sit autoon niin kiin ku autoo potkii eimitään tipu ni se on kunnossa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Tuttava laittoi itse sisätilan lämmittimen kiinni , pelitti hienosti. Seuravana aamuna , kun piti lähteä töihin auto ei käynnistynyt. Ei muuta kuin auto lavalla huoltoon. Oli laittanut liian pitkät ruuvit ja rikkonut moottoriohjauskeskusyksikön. Hinta oli vähän päälle 1000 euroa + hinaus.Oli Volvo , jos sillä on merkitystä.
Itse sain rikki peilien säätöpaneelin irrottaessani ovipahveja - hinta 85 euroa.
Jotta silleen.

Syvin hovikumarrus Teille osaajille , jatkan projektikertomusten lukemista kateellisin mielin.
tema
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tema »

AnttiR kirjoitti:Tuttava laittoi itse sisätilan lämmittimen kiinni , pelitti hienosti. Seuravana aamuna , kun piti lähteä töihin auto ei käynnistynyt. Ei muuta kuin auto lavalla huoltoon. Oli laittanut liian pitkät ruuvit ja rikkonut moottoriohjauskeskusyksikön. Hinta oli vähän päälle 1000 euroa + hinaus.
Kaverilla kävi sama juttu Golf IV:ssä sillä erotuksella, että meni ilmastoinnin kenno.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Somnium
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Itellä on tuollaanen 87 vm. tonnari hankittuna. Siihen on jo tuo modattu apc poksi tulossa, mutta tarvianko vielä lisäksi jotain lastua tms. ennenkuin uskaltaa noita paineita nostaa? Millasilla paineilla liikutaan vielä turvallisilla vesillä? Ei nämä saabit ole ollenkaan tuttuja itelle niin varmistellaan vähän ettei tule tyhmyyttään särettyä mitään.
Vastaa Viestiin