
Lähes Bolt-on IC (nyt käppyrällä)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Itseasiassa kyllä on, sisärivoitustakin on ainakin kahta yleistä tyyppiä, joista tämä "purso" eli pursotettu kenno huomattavasti huonompi vaihtoehto.saabracing kirjoitti:eipä sillä kennolla oo muuta väliä, kun se, että siitä löytyy sisärivotus ja se on hitsattu tiiviiksi
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Älä suututa Viggeniä.saabracing kirjoitti:eipä sillä kennolla oo muuta väliä, kun se, että siitä löytyy sisärivotus ja se on hitsattu tiiviiksi

Kiinalaisista juttua.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Minkäs sille voi että parin huntin kiinari hakkaa huomattavasti kalliimmat valioyksilöt mennen tullen. Monelle tuntuu olevan vaikaa ottaa sitä mittaria kouraan ja mennä tutkimaan toimiiko se IC ihan oikeasti vai ei. Helpompi tie on kertoa että tässä raktorissa on sen ja sen valmistama kenno ja se ja se mies ajaa näillä vartilla ja menee kovaa. Itse näen asian niin että noilla referensseillä ei ole mitään merkitystä ja ne ei coolerista automaattisesti toimivaa tee.Suppari kirjoitti:Älä suututa Viggeniä.saabracing kirjoitti:eipä sillä kennolla oo muuta väliä, kun se, että siitä löytyy sisärivotus ja se on hitsattu tiiviiksi![]()
Kiinalaisista juttua.
Ja mitä tulee 200E kiinariin, niin Esmes 20sek WOT vedossa nosti lämpöja huimat 10C ollen lopussa 16C yli ympäristön lämpötilan. Max lämpötila ennen IC:tä oli 150C. Graafisena

Olkoon kenno sitten BAP, TAF tai jotain siltä väliltä niin ei se suoraan kerro kennon suorituskyvystä yhtikäs mitään, sillä ne pillit eri valmistajien kennoissa on aivan eri näköisiä ja kokoisia.
Esim parit kuvat sisärivotetuista kennoista
http://www.are.com.au/feat/techtalk/tti1001r.JPG
http://www.are.com.au/feat/techtalk/tti1001q.JPG
Molemmat yllä esitetyistä kennoista kulkee sammalla nimellä, mutta ei kait kukaan nyt rohkene väittämään että toiminta olisi automaattisesti indenttinen?
Toisekseen olisi kiva tietää mihin eri ihmiset perustaa väittää että kennon on ehdottomasti oltava sisärivoitettu? Samassa yhteydessä on tarjottu että painehäviö olisi sekä kiinareissa että BAPeissä ylipäänsä älytön, kas kun en sitäkään ole huomannut. Tässä paine mittakuset sekä kompuran lähdöstä että läpän edestä.

#1730
500whp.net member
500whp.net member
Väsätäämpäs tässä kokemusta mitä eroa ng900:ssa parilla eri kennotyypillä ja hieman isommalla ic:llä...
Eräs tunnettukkin ruotasalainen Bolt-on "laatu-ic" näyttää sisältä tältä.
(Valettua tuubia..)

Kun ostamme tilalle sopivaa 60mm alumiiniputkea (normaalisti 54mm, mutta kaikki ahtoputket&letkut vaihtuivat juuri "sattumalta" 60 millisiin..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=60) sekä 3mm alumiinilevyä 10 eurolla.. ja lisäksi ht-tunen valikoimista edullisen 229 euron päätyjä vaille bolt-on ic:n
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=68&t=1
jonka kenno on tälläistä ladottua mallia..

Sekä päädyt tälläiset..

Sitten suoritetaan pari tarkistavaa mittausta jäljelle jääneelle osalle erään tässäkin topicissa esiintyneen sinisen auton valmiiksi avonaisella keulalla... (kun tuo omani on jokapäiväisessä poljennassa..
)


..Sekä veistelty parit palaset..

..Lahjotun hitsivälineet omaavan tallinaapurin käsittelyn jälkeen ic näyttää tältä ja loppukorkeus on kasvanut ~4cm.. (Sattupa olemaan turha öljyjäähy kylmänä tuolla ilmastoinin kennon alla niin sattumalta sopi ihan mukavasti...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=45)

Ja paksuutta ilmestynyt ~1.5cm lisää..

Jotka todistettavasti mahtuu vielä puskurin sisäpuolelle ilman väkivaltaa, päinvastoin, kun ruotsalainen "bolt-on"..


Niin lopputulos on tämä. (ambient 2 asteen sisään sama)

Jos kyseessä olisi T5 tai T7 vakoi ic, niin lämmöt olisi vielä 15-25c enemmän kun tuolla ruotsalisella "laatutuotteella...."
Eikös joku teettäänyt ruotsinmaalla noita kiina-icitä, jotka menee suoraan ng900/9-3:seen? Veikkaampa että toimii paremmin kun muutamat viriputkien myymät 700-900 euron "viricoolerit"..
Jos olisi halunnut lähteä hifistelemään, niin keulille olisi voinut mennä vielä 600mm leveä kenno lähtöjen väliin.. Ja jos ic:n haluaa pitää ilmastoinnin kuivaimen alapuolella ja pohjamuovien yläpuolella (ng:ssä), niin 23cm on maksimi..
Eräs tunnettukkin ruotasalainen Bolt-on "laatu-ic" näyttää sisältä tältä.
(Valettua tuubia..)

Kun ostamme tilalle sopivaa 60mm alumiiniputkea (normaalisti 54mm, mutta kaikki ahtoputket&letkut vaihtuivat juuri "sattumalta" 60 millisiin..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=60) sekä 3mm alumiinilevyä 10 eurolla.. ja lisäksi ht-tunen valikoimista edullisen 229 euron päätyjä vaille bolt-on ic:n
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=68&t=1
jonka kenno on tälläistä ladottua mallia..

Sekä päädyt tälläiset..

Sitten suoritetaan pari tarkistavaa mittausta jäljelle jääneelle osalle erään tässäkin topicissa esiintyneen sinisen auton valmiiksi avonaisella keulalla... (kun tuo omani on jokapäiväisessä poljennassa..



..Sekä veistelty parit palaset..

..Lahjotun hitsivälineet omaavan tallinaapurin käsittelyn jälkeen ic näyttää tältä ja loppukorkeus on kasvanut ~4cm.. (Sattupa olemaan turha öljyjäähy kylmänä tuolla ilmastoinin kennon alla niin sattumalta sopi ihan mukavasti...


Ja paksuutta ilmestynyt ~1.5cm lisää..

Jotka todistettavasti mahtuu vielä puskurin sisäpuolelle ilman väkivaltaa, päinvastoin, kun ruotsalainen "bolt-on"..


Niin lopputulos on tämä. (ambient 2 asteen sisään sama)

Jos kyseessä olisi T5 tai T7 vakoi ic, niin lämmöt olisi vielä 15-25c enemmän kun tuolla ruotsalisella "laatutuotteella...."

Eikös joku teettäänyt ruotsinmaalla noita kiina-icitä, jotka menee suoraan ng900/9-3:seen? Veikkaampa että toimii paremmin kun muutamat viriputkien myymät 700-900 euron "viricoolerit"..

Jos olisi halunnut lähteä hifistelemään, niin keulille olisi voinut mennä vielä 600mm leveä kenno lähtöjen väliin.. Ja jos ic:n haluaa pitää ilmastoinnin kuivaimen alapuolella ja pohjamuovien yläpuolella (ng:ssä), niin 23cm on maksimi..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Nii.Suppari kirjoitti:Älä suututa Viggeniä.saabracing kirjoitti:eipä sillä kennolla oo muuta väliä, kun se, että siitä löytyy sisärivotus ja se on hitsattu tiiviiksi![]()
Kiinalaisista juttua.
Ei oo lokin kumonnutta

Tässä vielä pari megaa logia vessaan lukemiseksi:
http://www.kolumbus.fi/nohkola/datalog200605191911.xls
(logia ajettaessa satoi vettä ja vitutti ja visa-laskukin oli juuri tullut)
Suoraan ja suoraanHook kirjoitti:
Eikös joku teettäänyt ruotsinmaalla noita kiina-icitä, jotka menee suoraan ng900/9-3:seen? Veikkaampa että toimii paremmin kun muutamat viriputkien myymät 700-900 euron "viricoolerit"..![]()

Öljynlauhduttimen putkien kanssa monet on joutuneet jumppaamaan ja myöskin noissa päädyissä tekee tiukkaa, joutuu vissiin vähän näyttää kulmien kohdalta törmäyspalkille vasaraa.
Mutta hinta on huomattavasti edullisempi kuin tuo 700-900e ja jos kenno on samaa kuin näissä mitatuissa kiinacoolereissa (niinkuin uskoisin) niin voisi kai olettaa toiminnan olevan yhtä hyvä.
Harmi vaan, että näistä ei ole tainnut missään näkyä kunnon mittaustuloksia joten kai se riski on yhtä suuri, että nämä on ihan susia

Paskalla ollessani lueskelin tota,ei ole kyllä vieweriä töissä,niin exelillä. PW:t oli numeerisina arvoina tyyliin 1.syyskuuta,3.maaliskuuta jnef-19 kirjoitti: Nii.
Ei oo lokin kumonnutta
Tässä vielä pari megaa logia vessaan lukemiseksi:
http://www.kolumbus.fi/nohkola/datalog200605191911.xls
(logia ajettaessa satoi vettä ja vitutti ja visa-laskukin oli juuri tullut)

Mutta jos oikein kattelin niin tuntuu olevan kohtuu lämmintä?En ole kovin tarkkaan omiin lämpöihin perehtynyt,mutta persetuntumalla ei ole lähellekkään yhtä lämmintä,vaikka ic on pirusti pienempi..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Jotain ajoa/ seisottammista logissa oli. MAT näyttää parkkeeraavan 40C tietämille josta ei paljon heilu suuntaan eikä toiseen niissä lykäisissä (<10S) vedoissa mitä logista löytyy.Suppari kirjoitti:Paskalla ollessani lueskelin tota,ei ole kyllä vieweriä töissä,niin exelillä. PW:t oli numeerisina arvoina tyyliin 1.syyskuuta,3.maaliskuuta jnef-19 kirjoitti: Nii.
Ei oo lokin kumonnutta
Tässä vielä pari megaa logia vessaan lukemiseksi:
http://www.kolumbus.fi/nohkola/datalog200605191911.xls
(logia ajettaessa satoi vettä ja vitutti ja visa-laskukin oli juuri tullut)![]()
Mutta jos oikein kattelin niin tuntuu olevan kohtuu lämmintä?En ole kovin tarkkaan omiin lämpöihin perehtynyt,mutta persetuntumalla ei ole lähellekkään yhtä lämmintä,vaikka ic on pirusti pienempi..
Ympäristön lämpötila mittaushetkellä ois aika olennainen tieto tuloksien arvioinnin kannalta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member