9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
-
Saabisti -77
- "Hölösuu"
- Viestit: 1100
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Onnittelut projektin valmistumisen johdosta
Mielenkiintosta ollu seurata projekstin vaiheita.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Nonii rojekti jatkuu taas.
Lohkosta on kakkospytty tynnyrinä ja ohivuoto 65%. Elikkäs kone irti ja koneistukseen sitte uudet männät ja kansipahvi. Noh elämä on.... Kyllä tietysti koneen kasaajalle esitin "vähän" mielipidettä, että olisi voinut samalla mittailla vähän tarkemmin edellisellä kerralla. Nyt ei tosin kestä puoltavuotta niinku viimeks. Maanantaina koneistus varattu ja tän viikon perjantaina yks äijä lähtee Ruottista hakee mäntiä, samalla ku hakee ralliautoonsa osia. Kohta taas lisää 
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Oho, kuulostaapa hurjalta! Kerroppa lisää noista kilpaosista, tuleeko paljon lisää tehoa?manneri kirjoitti:Nonni... Mahlen kisamännät tulee ja lohko porataan 1 mm ylikokoon ja lasketaan 1.8 mm. Tästähän joku saa kohta ostaa rata-aihion ............
Meinaatko jättää jakopään kopan ennalleen ja laittaa jakopään ketjua vaan kireämmälle?
Pitää se koppa olla kiinni kun taso hiotaan. Eihän se muuten mene kasaan takasi. Tehoista en tiedä, koska en ainakaan nyt aio isontaa turboa yms. Katotaan nyt, kyllä se penkissä pitäis käyttää.
Ahtoa nuo männät kestää 1.8 kiloa, että sen puolesta kapasiteettiä riittäis, mutta on siinä monta muttaa sitä ennen. Emmä muuten tollasia mäntiä, mutta Ruotsista kaveri tuo tullessaan, kun luvattiin sellaseen sopuhintaan (700 euroa setti). Kaikkine palikoineen bolt on -setti.
Ahtoa nuo männät kestää 1.8 kiloa, että sen puolesta kapasiteettiä riittäis, mutta on siinä monta muttaa sitä ennen. Emmä muuten tollasia mäntiä, mutta Ruotsista kaveri tuo tullessaan, kun luvattiin sellaseen sopuhintaan (700 euroa setti). Kaikkine palikoineen bolt on -setti.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Milläs aattelit sen 1.8 kiloo niille männille tarjoilla?manneri kirjoitti:Pitää se koppa olla kiinni kun taso hiotaan. Eihän se muuten mene kasaan takasi. Tehoista en tiedä, koska en ainakaan nyt aio isontaa turboa yms. Katotaan nyt, kyllä se penkissä pitäis käyttää.
Ahtoa nuo männät kestää 1.8 kiloa, että sen puolesta kapasiteettiä riittäis, mutta on siinä monta muttaa sitä ennen. Emmä muuten tollasia mäntiä, mutta Ruotsista kaveri tuo tullessaan, kun luvattiin sellaseen sopuhintaan (700 euroa setti). Kaikkine palikoineen bolt on -setti.
Miksi maksaa 700e KISAmännistä, kun saabin ~400heppaan asti riittävät vakiomännät maksaa 16e/sarja? 
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Mulle pari sarjaa tuolla hintaa...heti.Coltti kirjoitti:Miksi maksaa 700e KISAmännistä, kun saabin ~400heppaan asti riittävät vakiomännät maksaa 16e/sarja?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
Joni Tervalahti
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
sinulla pitkälohko aero? speedpartsiltahan sai noit pitkälohkon orkkismäntiä 130e/sarja renkaineen ainakin vielä talvella että tuota...Joni Tervalahti kirjoitti:Itse kun ostin aeron orkkis männät niin oli ihan hitusen yli 1000e / sarja (sis. männänrenkaat). Männät oli kyllä 0,5mm ylikokoa, mutta se ei hintaan vaikuttanut kuin muutaman euron..
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
Joni Tervalahti
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Jep pitkälohko tuo on. Niinhän niitä sai, mutta kun sattu tarjous loppumaan muutama päivä ennen kuin kone hajosi tuosta..Hane_81 kirjoitti:sinulla pitkälohko aero? speedpartsiltahan sai noit pitkälohkon orkkismäntiä 130e/sarja renkaineen ainakin vielä talvella että tuota...Joni Tervalahti kirjoitti:Itse kun ostin aeron orkkis männät niin oli ihan hitusen yli 1000e / sarja (sis. männänrenkaat). Männät oli kyllä 0,5mm ylikokoa, mutta se ei hintaan vaikuttanut kuin muutaman euron..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
En mitenkään. Mainitsin kyllä, että en aio ahdinta isontaa.JouniCSE kirjoitti:
Milläs aattelit sen 1.8 kiloo niille männille tarjoilla?
Ja on se tiedossa, että vakiomännät ovat tosi hyvät. Eipä noissakaan ole mitään vikaa, mutta kun joutuu poraamaan lohkon niin pakkohan ne on vaihtaa.
Kyllä mullekki aeron vakiot olis kelvannut, mutta eipä niitä speedpartsin sivuilta osunut silmään ja laakkoselta ei ees kehtaa kysyä. Jenkeissä olis ollu 330 taalaa kappale plus rahdit ja alvit ja tullit.
Ja maptunilla olis ollu 8000 kr setti, mutta ei kukaan osannut sanoa noista Wössnerin männistä mitään, niin en ees harkinnu.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Päivitetään tätäkin nyt sen verran, että työkiireiden/talonrakennusprojektin takia saapas on vähän niinkuin "jäissä". Tosin männät on koneistettu valmiiks ja kaikki osat muutenkin tilattu/hankittu. Tripodi ja/tai vetomalja apparin puolelle pitäis hommata vielä.
Mutta sen näkee vasta sitten kun kone on otettu koneistukseen niin tutkitaa sitte.
Koneen poisotto on aloitettu tällä viikolla, joten eiköhän se tänä vuonna saada valmiiks
Mutta sen näkee vasta sitten kun kone on otettu koneistukseen niin tutkitaa sitte.
Koneen poisotto on aloitettu tällä viikolla, joten eiköhän se tänä vuonna saada valmiiks
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Pannaas tännekki jotain taas kun on vähän edistystä tapahtunu. Hämeenlinnalaisessa koneistamossa ollut lohko on nyt haettu pois. Väittivät, että lohkossa vikaa kiero tai jotain, että pitää linjahoonata. Noh tolla kaverilla , joka sitä saappia hoitaa nyt on samaisessa paikassa cosworthin kone hionnassa ja hoonauksessa.
Soittelin sitte kyseiseen puljuun kun oli meininki katella toista lohkoa tilalle, jos tuo olis kakka. Ei kuulemma ole sellaista konetta heillä. SIIS MITÄ V****A? kuukauden ollu lohko siellä. Noh soitto kaverille, että missä se lohko
on kun ei löydy. Tämä paineli koneistamoon ja kas, siellä lohko kökötti ulkona katoksessa samassa paikassa, johon hän sen oli jättänyt.
Noh nämä valopäät olivat sitten siihe cossun lohkoon tehneet linjahoonaukset
sun muut, mitä mun koneeseen piti tehdä. Se yhteistyö päättyi sitten siihen. Huomenaamulla palikat viedään Lahden Kansityöhön, jossa työ otettiin ilolla vastaan. Samaan hengenvetoon ihmettelivät, että eivät ole ikinä nähneet/kuulleet Saabin lohkon olleen kiero. Noh, poraavat ylikokoon kuitenki ja tarkistavat muutenkin, että kaikki on ok.
Jatkoa taas kun loppuviikosta pitäis palikat saada sieltä pois.
Vielä kaveri kysy saako hän teettää nokka-akselit siihen. Sanoin, että siittä vaan jos haluaa. Joku M. Virtanen kuulemma tekee noista "hyvät" nokka-akselit..... noh katotaan nyt mitä siittä sitte tulee. Taitaa olla kohta koneen etsintä edessä.
Soittelin sitte kyseiseen puljuun kun oli meininki katella toista lohkoa tilalle, jos tuo olis kakka. Ei kuulemma ole sellaista konetta heillä. SIIS MITÄ V****A? kuukauden ollu lohko siellä. Noh soitto kaverille, että missä se lohko
on kun ei löydy. Tämä paineli koneistamoon ja kas, siellä lohko kökötti ulkona katoksessa samassa paikassa, johon hän sen oli jättänyt.
Noh nämä valopäät olivat sitten siihe cossun lohkoon tehneet linjahoonaukset
sun muut, mitä mun koneeseen piti tehdä. Se yhteistyö päättyi sitten siihen. Huomenaamulla palikat viedään Lahden Kansityöhön, jossa työ otettiin ilolla vastaan. Samaan hengenvetoon ihmettelivät, että eivät ole ikinä nähneet/kuulleet Saabin lohkon olleen kiero. Noh, poraavat ylikokoon kuitenki ja tarkistavat muutenkin, että kaikki on ok.
Jatkoa taas kun loppuviikosta pitäis palikat saada sieltä pois.
Vielä kaveri kysy saako hän teettää nokka-akselit siihen. Sanoin, että siittä vaan jos haluaa. Joku M. Virtanen kuulemma tekee noista "hyvät" nokka-akselit..... noh katotaan nyt mitä siittä sitte tulee. Taitaa olla kohta koneen etsintä edessä.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen