9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Onnittelut projektin valmistumisen johdosta :D :!: Mielenkiintosta ollu seurata projekstin vaiheita.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Nonii rojekti jatkuu taas. :twisted: Lohkosta on kakkospytty tynnyrinä ja ohivuoto 65%. Elikkäs kone irti ja koneistukseen sitte uudet männät ja kansipahvi. Noh elämä on.... Kyllä tietysti koneen kasaajalle esitin "vähän" mielipidettä, että olisi voinut samalla mittailla vähän tarkemmin edellisellä kerralla. Nyt ei tosin kestä puoltavuotta niinku viimeks. Maanantaina koneistus varattu ja tän viikon perjantaina yks äijä lähtee Ruottista hakee mäntiä, samalla ku hakee ralliautoonsa osia. Kohta taas lisää :D
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Nonni... Mahlen kisamännät tulee ja lohko porataan 1 mm ylikokoon ja lasketaan 1.8 mm. Tästähän joku saa kohta ostaa rata-aihion ............
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

manneri kirjoitti:Nonni... Mahlen kisamännät tulee ja lohko porataan 1 mm ylikokoon ja lasketaan 1.8 mm. Tästähän joku saa kohta ostaa rata-aihion ............
Oho, kuulostaapa hurjalta! Kerroppa lisää noista kilpaosista, tuleeko paljon lisää tehoa?

Meinaatko jättää jakopään kopan ennalleen ja laittaa jakopään ketjua vaan kireämmälle?
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Pitää se koppa olla kiinni kun taso hiotaan. Eihän se muuten mene kasaan takasi. Tehoista en tiedä, koska en ainakaan nyt aio isontaa turboa yms. Katotaan nyt, kyllä se penkissä pitäis käyttää.

Ahtoa nuo männät kestää 1.8 kiloa, että sen puolesta kapasiteettiä riittäis, mutta on siinä monta muttaa sitä ennen. Emmä muuten tollasia mäntiä, mutta Ruotsista kaveri tuo tullessaan, kun luvattiin sellaseen sopuhintaan (700 euroa setti). Kaikkine palikoineen bolt on -setti.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

manneri kirjoitti:Pitää se koppa olla kiinni kun taso hiotaan. Eihän se muuten mene kasaan takasi. Tehoista en tiedä, koska en ainakaan nyt aio isontaa turboa yms. Katotaan nyt, kyllä se penkissä pitäis käyttää.

Ahtoa nuo männät kestää 1.8 kiloa, että sen puolesta kapasiteettiä riittäis, mutta on siinä monta muttaa sitä ennen. Emmä muuten tollasia mäntiä, mutta Ruotsista kaveri tuo tullessaan, kun luvattiin sellaseen sopuhintaan (700 euroa setti). Kaikkine palikoineen bolt on -setti.
Milläs aattelit sen 1.8 kiloo niille männille tarjoilla?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Miksi maksaa 700e KISAmännistä, kun saabin ~400heppaan asti riittävät vakiomännät maksaa 16e/sarja? :D
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Coltti kirjoitti:Miksi maksaa 700e KISAmännistä, kun saabin ~400heppaan asti riittävät vakiomännät maksaa 16e/sarja? :D
Mulle pari sarjaa tuolla hintaa...heti.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Itse kun ostin aeron orkkis männät niin oli ihan hitusen yli 1000e / sarja (sis. männänrenkaat). Männät oli kyllä 0,5mm ylikokoa, mutta se ei hintaan vaikuttanut kuin muutaman euron..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Joni Tervalahti kirjoitti:Itse kun ostin aeron orkkis männät niin oli ihan hitusen yli 1000e / sarja (sis. männänrenkaat). Männät oli kyllä 0,5mm ylikokoa, mutta se ei hintaan vaikuttanut kuin muutaman euron..
sinulla pitkälohko aero? speedpartsiltahan sai noit pitkälohkon orkkismäntiä 130e/sarja renkaineen ainakin vielä talvella että tuota... :roll:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

V-M kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Miksi maksaa 700e KISAmännistä, kun saabin ~400heppaan asti riittävät vakiomännät maksaa 16e/sarja? :D
Mulle pari sarjaa tuolla hintaa...heti.

V-M
Joulu meni jo.

Sorry Offtopic!

Mutta manneri muistahan kertoilla miten projekti edistyy.
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Hane_81 kirjoitti:
Joni Tervalahti kirjoitti:Itse kun ostin aeron orkkis männät niin oli ihan hitusen yli 1000e / sarja (sis. männänrenkaat). Männät oli kyllä 0,5mm ylikokoa, mutta se ei hintaan vaikuttanut kuin muutaman euron..
sinulla pitkälohko aero? speedpartsiltahan sai noit pitkälohkon orkkismäntiä 130e/sarja renkaineen ainakin vielä talvella että tuota... :roll:
Jep pitkälohko tuo on. Niinhän niitä sai, mutta kun sattu tarjous loppumaan muutama päivä ennen kuin kone hajosi tuosta..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

JouniCSE kirjoitti:
Milläs aattelit sen 1.8 kiloo niille männille tarjoilla?
En mitenkään. Mainitsin kyllä, että en aio ahdinta isontaa.

Ja on se tiedossa, että vakiomännät ovat tosi hyvät. Eipä noissakaan ole mitään vikaa, mutta kun joutuu poraamaan lohkon niin pakkohan ne on vaihtaa.

Kyllä mullekki aeron vakiot olis kelvannut, mutta eipä niitä speedpartsin sivuilta osunut silmään ja laakkoselta ei ees kehtaa kysyä. Jenkeissä olis ollu 330 taalaa kappale plus rahdit ja alvit ja tullit.

Ja maptunilla olis ollu 8000 kr setti, mutta ei kukaan osannut sanoa noista Wössnerin männistä mitään, niin en ees harkinnu.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Päivitetään tätäkin nyt sen verran, että työkiireiden/talonrakennusprojektin takia saapas on vähän niinkuin "jäissä". Tosin männät on koneistettu valmiiks ja kaikki osat muutenkin tilattu/hankittu. Tripodi ja/tai vetomalja apparin puolelle pitäis hommata vielä.
Mutta sen näkee vasta sitten kun kone on otettu koneistukseen niin tutkitaa sitte.
Koneen poisotto on aloitettu tällä viikolla, joten eiköhän se tänä vuonna saada valmiiks :roll:
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Pannaas tännekki jotain taas kun on vähän edistystä tapahtunu. Hämeenlinnalaisessa koneistamossa ollut lohko on nyt haettu pois. Väittivät, että lohkossa vikaa kiero tai jotain, että pitää linjahoonata. Noh tolla kaverilla , joka sitä saappia hoitaa nyt on samaisessa paikassa cosworthin kone hionnassa ja hoonauksessa.

Soittelin sitte kyseiseen puljuun kun oli meininki katella toista lohkoa tilalle, jos tuo olis kakka. Ei kuulemma ole sellaista konetta heillä. SIIS MITÄ V****A? kuukauden ollu lohko siellä. Noh soitto kaverille, että missä se lohko
on kun ei löydy. Tämä paineli koneistamoon ja kas, siellä lohko kökötti ulkona katoksessa samassa paikassa, johon hän sen oli jättänyt.

Noh nämä valopäät olivat sitten siihe cossun lohkoon tehneet linjahoonaukset
sun muut, mitä mun koneeseen piti tehdä. Se yhteistyö päättyi sitten siihen. Huomenaamulla palikat viedään Lahden Kansityöhön, jossa työ otettiin ilolla vastaan. Samaan hengenvetoon ihmettelivät, että eivät ole ikinä nähneet/kuulleet Saabin lohkon olleen kiero. Noh, poraavat ylikokoon kuitenki ja tarkistavat muutenkin, että kaikki on ok.

Jatkoa taas kun loppuviikosta pitäis palikat saada sieltä pois.

Vielä kaveri kysy saako hän teettää nokka-akselit siihen. Sanoin, että siittä vaan jos haluaa. Joku M. Virtanen kuulemma tekee noista "hyvät" nokka-akselit..... noh katotaan nyt mitä siittä sitte tulee. Taitaa olla kohta koneen etsintä edessä. :oops:
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Vastaa Viestiin