Ratin juuresta kuuluu natinaa vähänkin käännettäessä ja töyssyissä. Vein auton Velj. Laakkosille ihmeteltäväksi ja ihmettelyasteelle se jäikin. Tekivät pari tuntia hommia ja saivat vastaukseksi sanatarkasti seuraavaa:"irroitettu ratti ja viiksipaketti sekä alapäästä ohjauslukko, ei mitään silminhavaittavaa aiheuttajaa ja akseli jatkaa narinaa, pitäisi vaihtaa koko akseli". Osan hinnaksi sanoivat 1497,00€ ja työt päälle. Pelkästään diaknoosista sain maksaa 144,55€. Yrittävätköhän kusettaa?!? Täytyy pyytää uusi diaknoosi ja hinta-arvio seuraavalta "tohtorilta".
Onko kenelläkään ollut vastaavaa natinaongelmaa? Autoni on vuoden 2004 9-3 Sport Sedan. Kilometrejä 75 tuhatta, joten ei luulisi vielä olevan rattiakselin vaihdon aika. Onkohan tuollaisella autolla turvallista ajaa ollenkaan?
Rattiakseli & Velj. Laakkonen
Re: Rattiakseli & Velj. Laakkonen
Hinta kuulostaa kyllä utopialta, 497€ kuulostaisi enemmän oikealta. Elleivät ole vaihtamassa koko ohjausta hammastankoineen.teejii kirjoitti: Onko kenelläkään ollut vastaavaa natinaongelmaa? Autoni on vuoden 2004 9-3 Sport Sedan. Kilometrejä 75 tuhatta, joten ei luulisi vielä olevan rattiakselin vaihdon aika. Onkohan tuollaisella autolla turvallista ajaa ollenkaan?
Mulla vaihdettiin akseli takuuseen jossain 60 tkm paikkeilla. Oireena "klappi" käännöksissä, ei äännellyt. Joku palstalainen raportoi että hänellä vastaavassa tapauksessa kuului naksumista kun vetäisi ratin alaosasta. Hakua peliin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Itse etsisin natinan lähdettä väliakselista ja sen nivelestä...
Natinoita on tietysti monenlaisia ja kuulematta on paha sanoa enempää.
Tuo hinta lienee aivan todellinen - ohjausakseli kokonaisuudelle.
Hammastanko ei tuohon kokonaisuuteen kuulu ja hammastanko on (raidetangonpäineen) sinällään muuhun hintatasoon verrattuna jopa kohtuuhintainen - omaani on ohjausvaihde nimittäin vaihdettu. Jos ohjausvaihde sökähtää, niin sen tuntee/kuulee mm. klonksumisena rattia käännellessä.
Natinoita on tietysti monenlaisia ja kuulematta on paha sanoa enempää.
Tuo hinta lienee aivan todellinen - ohjausakseli kokonaisuudelle.
Hammastanko ei tuohon kokonaisuuteen kuulu ja hammastanko on (raidetangonpäineen) sinällään muuhun hintatasoon verrattuna jopa kohtuuhintainen - omaani on ohjausvaihde nimittäin vaihdettu. Jos ohjausvaihde sökähtää, niin sen tuntee/kuulee mm. klonksumisena rattia käännellessä.