Rattiakseli & Velj. Laakkonen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
teejii
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Huhti 12, 2007 19:07

Rattiakseli & Velj. Laakkonen

Viesti Kirjoittaja teejii »

Ratin juuresta kuuluu natinaa vähänkin käännettäessä ja töyssyissä. Vein auton Velj. Laakkosille ihmeteltäväksi ja ihmettelyasteelle se jäikin. Tekivät pari tuntia hommia ja saivat vastaukseksi sanatarkasti seuraavaa:"irroitettu ratti ja viiksipaketti sekä alapäästä ohjauslukko, ei mitään silminhavaittavaa aiheuttajaa ja akseli jatkaa narinaa, pitäisi vaihtaa koko akseli". Osan hinnaksi sanoivat 1497,00€ ja työt päälle. Pelkästään diaknoosista sain maksaa 144,55€. Yrittävätköhän kusettaa?!? Täytyy pyytää uusi diaknoosi ja hinta-arvio seuraavalta "tohtorilta".

Onko kenelläkään ollut vastaavaa natinaongelmaa? Autoni on vuoden 2004 9-3 Sport Sedan. Kilometrejä 75 tuhatta, joten ei luulisi vielä olevan rattiakselin vaihdon aika. Onkohan tuollaisella autolla turvallista ajaa ollenkaan?
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rattiakseli & Velj. Laakkonen

Viesti Kirjoittaja kimmop »

teejii kirjoitti: Onko kenelläkään ollut vastaavaa natinaongelmaa? Autoni on vuoden 2004 9-3 Sport Sedan. Kilometrejä 75 tuhatta, joten ei luulisi vielä olevan rattiakselin vaihdon aika. Onkohan tuollaisella autolla turvallista ajaa ollenkaan?
Hinta kuulostaa kyllä utopialta, 497€ kuulostaisi enemmän oikealta. Elleivät ole vaihtamassa koko ohjausta hammastankoineen.

Mulla vaihdettiin akseli takuuseen jossain 60 tkm paikkeilla. Oireena "klappi" käännöksissä, ei äännellyt. Joku palstalainen raportoi että hänellä vastaavassa tapauksessa kuului naksumista kun vetäisi ratin alaosasta. Hakua peliin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Itse etsisin natinan lähdettä väliakselista ja sen nivelestä...

Natinoita on tietysti monenlaisia ja kuulematta on paha sanoa enempää.

Tuo hinta lienee aivan todellinen - ohjausakseli kokonaisuudelle.

Hammastanko ei tuohon kokonaisuuteen kuulu ja hammastanko on (raidetangonpäineen) sinällään muuhun hintatasoon verrattuna jopa kohtuuhintainen - omaani on ohjausvaihde nimittäin vaihdettu. Jos ohjausvaihde sökähtää, niin sen tuntee/kuulee mm. klonksumisena rattia käännellessä.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

natina voi tulla läpivienti kumista myös. edellisessä ssässäni läpivientikumi natisi todella äänekkäästi! kannattaa ekana rasvata se ennen kuin edes alkaa arvailemaan muita...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Minulla myös oli sama narina käännettäessä oikealle mallissa -05 ja ajattelin silloin että se tulee jostakin siitä viiksien paikalta ja olisi suihkeella korjattavissa. Vaihdoin sen niin en tiedä miten se sitten nyt oireilee. Narina ei ollut kova mutta selvästi kuultavissa.
Vastaa Viestiin