99gls -> 99 Turbo 4d vm-80

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:en usko koska nuo kytkimet olen purkanut toimivista autoista.
mutta kun joutuu käytetyistä romuista kasailemaan niin tämmöistä tämä sitten on.
huomenissa yritän kasata tuon vielä kerran mutta sitten on kyseltävä muualta kytkimen osia.
Mie oon pyrkinyt uusimaan ne tiivisteet. tohon -85 vuosimallista eteenpäin olevaan on halpa se tiivistesarja. jotain 3,50€ tms. Kuhan vaan saa oikeanpaksuisilla tiivisteillä. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

purin tuossa joutessani yhtä B-koneisen tupliksen kytkintä, mutta on niin erinäköinen että siitä tuskin on mitään iloa?
jostain pitäisi löytää ehjä kytkin tuohon projektiin :?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:purin tuossa joutessani yhtä B-koneisen tupliksen kytkintä, mutta on niin erinäköinen että siitä tuskin on mitään iloa?
jostain pitäisi löytää ehjä kytkin tuohon projektiin :?
Jos se on nestetoiminen kytkin, niin samat rojut pitäisi käydä. Sylinterejä taitaa olla kolmea eri mallia. Painelaakereita on ainakin kahta erilaista. Sylinteri+painelaakeri -yhdistelmiä ei voi risteyttää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

nyt ainakin toistaiseksi kytkin toimii ihan hyvin.
nyt siellä siis on B-koneisen sylinteri ja varastosta kaivettu ehkäpä nopan asetelma.
vähän vielä puuttuu mutta jos joskus pääsisi kokeilemaan käyntiinkin :?
minkäslaisia flektejä olette noihin laittaneet, kun tuo kaasarin flekti ei taida millään sopia tuonne paikoilleen.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

etupuolelle....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

juu vähän jo mallailin venäläisvalmisteista sopivamman kokoista flektiä tuonne etupuolelle.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

muista kääntää johdot sit toisnpäin....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:juu vähän jo mallailin venäläisvalmisteista sopivamman kokoista flektiä tuonne etupuolelle.
Mulla on 405 peugeotin flekti, joka on siis alunperinkin ollut pösössä syylärin etupuolella. Ostin romuttamolta muutamalla kympillä. Flektiä ohjaava "anturi" olis tarkoitus vaihtaa turbomalliin. Suosittelen sellaisen ostamista. Erona vakioon on, että se antaa flektin pyöriä pidempään (jäähdyttää syylärin kylmemmäksi), ennenkuin katkaisee virrat. Tuo on ihan tarpeen, koska ainakin minun autossa tuo flekti toimii melko "hysteerisesti" vaparin anturilla. Kohtalaisen tiheällä tahdilla päälle/pois/päälle/pois...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

projekti etenee hiiitaaasti mutta varmasti.
koeponnistuksen estää enään vain ehjän bensapumpun puute ja akun+moottorin maadoitusten puute.
olisiko vinkkejä minne peräkontissa kannattaisi tuo akku maadoittaa?
satkun käsijarru mekanismitkin on paikoillaan mutta toinen jarru jäi laahaamaan jostain syystä. Pakoputkikin täytyisi varmaan yrittää tinailla kasaan jostain pätkistä.
Mutta toivottavasti valmistuisi liikennekelpoiseksi joskus lähitulevaisuudessa :wink:
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

vielä tälläinen kysymys että mistä menee vakio maadoitus johto moottorista koriin?
oliko akkutelineestä johonkin vaihteiston pultin alle?
joku hyvä paikka tuolle pitäisi keksiä, on vain vähissä nuo sopivat paikat tuolla konehuoneessa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihan oikein sanoit, eli akkutelineestä vaihteistoon. Tossa serkun autoon laitettiin lisämaajohto moottorinkorvakosta siitä sylinterikannen kupeesta tuonne etutukivarrenkiinnityspisteeseen. Ainaskin helppo pitää silmällä eikä ole kaiken moskan peitossa tai hankalassa paikassa. Omassa autossa on niinkin kummallisesti tehty maadoitus, että se menee akun miinukselta virranjakajan pultin alle. Ei ehkä mikään suositeltavin viritelmä. hehheh. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

juu tuohon etutukivarrenkiinnikkeeseen taidan itsekin laittaa.
jos vaikka huomenissa saisi bensapumpun niin pääsisi starttailemaankin, tarvitseeko muuten tuota ruiskua "ilmata" jotenkin tuossa käynnistellessä?
jos vain laittaa virtaa pumpulle hetkenaikaa ennen starttausta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sen voi ilmata silviisiin, että pistäs hyppylangalla virrat pumppuun muutamaksi minsaksi päälle. Loput ilmautuu, kun saat mosan käyntiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

nyt on ensimmäiset käynnistys yritykset tehty, huonolla menestyksellä :(
hyvin kyllä pyörittää ja kipinä tulee, mutta bensa on hukassa.

kun laittaa virrat päälle niin pumppu käy n.2 sekuntia, startatessa ei mielestäni pyöri ( ainakaan koko aikaa).
pyöritin hyppylangalla tuota pumppua ja lähes heti alkoi kylmäkäynnistys-suuttimen välistä tulla bensaa oikein kunnolla ( oli tietysti unohtunut kiristää, mutta ainakin pääsi ilmat pois).
kokeilin löysätä suutinputket jakajalta, mutta vaikka pumppua pyöritti niin ei suutinputkiin bensaa tullut :?:
tuo k-jet on minulle vielä vähän vieraampi laitos, eli apua kaivataan.

lähinnä kiinnostaisi tietää mistä päästä tuota ongelmaa alkaisi ratkomaan, eli mitä kannattaisi tehdä saadakseen bensaa suuttimille asti?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:
lähinnä kiinnostaisi tietää mistä päästä tuota ongelmaa alkaisi ratkomaan, eli mitä kannattaisi tehdä saadakseen bensaa suuttimille asti?
Sitä pensaa saa tulemaan suuttimista, kun paat hyppylangalla sen pumpun päälle ja sitten nostat manuaalisesti sitä määräjakajan lautasta ylös.

Onhan kaikki imusarjan ylimääräiset reiät tukittu jne? Kerran tapeltiin yhen auton kanssa, kun se ei käynnistynyt kunnolla ja kävi oudosti. Oli jäänyt yksi niitä noi n. 20mm kokoisia alipaineliitoksia auki imusarjan kylkeen. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin