Mie oon pyrkinyt uusimaan ne tiivisteet. tohon -85 vuosimallista eteenpäin olevaan on halpa se tiivistesarja. jotain 3,50€ tms. Kuhan vaan saa oikeanpaksuisilla tiivisteillä.axtec kirjoitti:en usko koska nuo kytkimet olen purkanut toimivista autoista.
mutta kun joutuu käytetyistä romuista kasailemaan niin tämmöistä tämä sitten on.
huomenissa yritän kasata tuon vielä kerran mutta sitten on kyseltävä muualta kytkimen osia.
99gls -> 99 Turbo 4d vm-80
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos se on nestetoiminen kytkin, niin samat rojut pitäisi käydä. Sylinterejä taitaa olla kolmea eri mallia. Painelaakereita on ainakin kahta erilaista. Sylinteri+painelaakeri -yhdistelmiä ei voi risteyttää.axtec kirjoitti:purin tuossa joutessani yhtä B-koneisen tupliksen kytkintä, mutta on niin erinäköinen että siitä tuskin on mitään iloa?
jostain pitäisi löytää ehjä kytkin tuohon projektiin
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nyt ainakin toistaiseksi kytkin toimii ihan hyvin.
nyt siellä siis on B-koneisen sylinteri ja varastosta kaivettu ehkäpä nopan asetelma.
vähän vielä puuttuu mutta jos joskus pääsisi kokeilemaan käyntiinkin
minkäslaisia flektejä olette noihin laittaneet, kun tuo kaasarin flekti ei taida millään sopia tuonne paikoilleen.
nyt siellä siis on B-koneisen sylinteri ja varastosta kaivettu ehkäpä nopan asetelma.
vähän vielä puuttuu mutta jos joskus pääsisi kokeilemaan käyntiinkin
minkäslaisia flektejä olette noihin laittaneet, kun tuo kaasarin flekti ei taida millään sopia tuonne paikoilleen.
Mulla on 405 peugeotin flekti, joka on siis alunperinkin ollut pösössä syylärin etupuolella. Ostin romuttamolta muutamalla kympillä. Flektiä ohjaava "anturi" olis tarkoitus vaihtaa turbomalliin. Suosittelen sellaisen ostamista. Erona vakioon on, että se antaa flektin pyöriä pidempään (jäähdyttää syylärin kylmemmäksi), ennenkuin katkaisee virrat. Tuo on ihan tarpeen, koska ainakin minun autossa tuo flekti toimii melko "hysteerisesti" vaparin anturilla. Kohtalaisen tiheällä tahdilla päälle/pois/päälle/pois...axtec kirjoitti:juu vähän jo mallailin venäläisvalmisteista sopivamman kokoista flektiä tuonne etupuolelle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
projekti etenee hiiitaaasti mutta varmasti.
koeponnistuksen estää enään vain ehjän bensapumpun puute ja akun+moottorin maadoitusten puute.
olisiko vinkkejä minne peräkontissa kannattaisi tuo akku maadoittaa?
satkun käsijarru mekanismitkin on paikoillaan mutta toinen jarru jäi laahaamaan jostain syystä. Pakoputkikin täytyisi varmaan yrittää tinailla kasaan jostain pätkistä.
Mutta toivottavasti valmistuisi liikennekelpoiseksi joskus lähitulevaisuudessa
koeponnistuksen estää enään vain ehjän bensapumpun puute ja akun+moottorin maadoitusten puute.
olisiko vinkkejä minne peräkontissa kannattaisi tuo akku maadoittaa?
satkun käsijarru mekanismitkin on paikoillaan mutta toinen jarru jäi laahaamaan jostain syystä. Pakoputkikin täytyisi varmaan yrittää tinailla kasaan jostain pätkistä.
Mutta toivottavasti valmistuisi liikennekelpoiseksi joskus lähitulevaisuudessa
Ihan oikein sanoit, eli akkutelineestä vaihteistoon. Tossa serkun autoon laitettiin lisämaajohto moottorinkorvakosta siitä sylinterikannen kupeesta tuonne etutukivarrenkiinnityspisteeseen. Ainaskin helppo pitää silmällä eikä ole kaiken moskan peitossa tai hankalassa paikassa. Omassa autossa on niinkin kummallisesti tehty maadoitus, että se menee akun miinukselta virranjakajan pultin alle. Ei ehkä mikään suositeltavin viritelmä. hehheh. 
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sen voi ilmata silviisiin, että pistäs hyppylangalla virrat pumppuun muutamaksi minsaksi päälle. Loput ilmautuu, kun saat mosan käyntiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nyt on ensimmäiset käynnistys yritykset tehty, huonolla menestyksellä
hyvin kyllä pyörittää ja kipinä tulee, mutta bensa on hukassa.
kun laittaa virrat päälle niin pumppu käy n.2 sekuntia, startatessa ei mielestäni pyöri ( ainakaan koko aikaa).
pyöritin hyppylangalla tuota pumppua ja lähes heti alkoi kylmäkäynnistys-suuttimen välistä tulla bensaa oikein kunnolla ( oli tietysti unohtunut kiristää, mutta ainakin pääsi ilmat pois).
kokeilin löysätä suutinputket jakajalta, mutta vaikka pumppua pyöritti niin ei suutinputkiin bensaa tullut
tuo k-jet on minulle vielä vähän vieraampi laitos, eli apua kaivataan.
lähinnä kiinnostaisi tietää mistä päästä tuota ongelmaa alkaisi ratkomaan, eli mitä kannattaisi tehdä saadakseen bensaa suuttimille asti?
hyvin kyllä pyörittää ja kipinä tulee, mutta bensa on hukassa.
kun laittaa virrat päälle niin pumppu käy n.2 sekuntia, startatessa ei mielestäni pyöri ( ainakaan koko aikaa).
pyöritin hyppylangalla tuota pumppua ja lähes heti alkoi kylmäkäynnistys-suuttimen välistä tulla bensaa oikein kunnolla ( oli tietysti unohtunut kiristää, mutta ainakin pääsi ilmat pois).
kokeilin löysätä suutinputket jakajalta, mutta vaikka pumppua pyöritti niin ei suutinputkiin bensaa tullut
tuo k-jet on minulle vielä vähän vieraampi laitos, eli apua kaivataan.
lähinnä kiinnostaisi tietää mistä päästä tuota ongelmaa alkaisi ratkomaan, eli mitä kannattaisi tehdä saadakseen bensaa suuttimille asti?
Sitä pensaa saa tulemaan suuttimista, kun paat hyppylangalla sen pumpun päälle ja sitten nostat manuaalisesti sitä määräjakajan lautasta ylös.axtec kirjoitti:
lähinnä kiinnostaisi tietää mistä päästä tuota ongelmaa alkaisi ratkomaan, eli mitä kannattaisi tehdä saadakseen bensaa suuttimille asti?
Onhan kaikki imusarjan ylimääräiset reiät tukittu jne? Kerran tapeltiin yhen auton kanssa, kun se ei käynnistynyt kunnolla ja kävi oudosti. Oli jäänyt yksi niitä noi n. 20mm kokoisia alipaineliitoksia auki imusarjan kylkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01