Erikoinen vika

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Erikoinen vika

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

On ilmennyt ajoittain hassu vika moottorin lämpötilanäytössä ja polttoaineen määrämittarin viiksessä.

Bensaa 20 tankissa ja mittari näytti 50. Lämmöt samalla melkeen tapissa.
Sähköflekti ei lähtenyt hurisemaan. testasin ja toimii. myös anturi.

hetken ajon jälkeen putosi kummankin näyttö n. 40 astetta, kulmamitalla.näytössä. Eli näyttivät oikeita arvoja.

Satunnaisesti napsahti kumpikin näyttö ylöspäin, sekä vedenlämpö-, että bensanmääränäyttö.
Kun näytöt ovat vastakkain, on kuin lokki läpsyttelisi siipiään???
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Satkuista tuttu perintö sitten, vika löytyy kai mittaristosta?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Maadoitus häiriö?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Muisaakseni -86 tonnari teki aikoinaan samaa. Yllättävää kyllä, mutta akun vaihdon jälkeen ongelma katosi :roll: . Myös ajotietokone sekoili samalla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tää on just -86 tonnari.
Tuo akkujuttu kävi mielessä. Pitää seurata tietsikan jännitenäyttöä.

Olen aikasemmin huomannut tuon PA-määrämittarin sekoilut.
Nyt teki noin. Olsikohan viallinen määrämittari syyllinen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mittariston jännitekompensaatio antaa ilmeisesti välillä liikaa jännitettä.
Eli jotakin kylmiä juotoksia ja kuivuneita konkkia etsisin piirilevyltä :?:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tuossa määräanturin putkessa on joku mahdollisuus tehdä häikkää lämpöanturin näytölle.
Kun tankki on täynnä ei lämpöhyppelyä esiinny.

Nuo kaksi näyttöä ovat saman maadoituksen takana
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

minullakin

Viesti Kirjoittaja venakko »

Minulla samanlaisia ongelmia. Säikähdin pirusti kun lämmöt nousi punaiselle, mutta samalla huomasin, että myös pa-mitari näyttää liian suuria lukemia. Auttaa muuten kun kopauttaa mittaristoa. Onko paha homma purkaa ja katsoa sinne mittariston taakse?
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Hmmmm...

Liittyneekö tämä samaan asiaan:

Tuossa pari päivää sitten huomasin, että mittari näyttää jännitteeksi 16V kaasulla. Ilman kaasua tippuu 12,5 V. Ja samalla ilmastointi sekoaa täysin, alkaa aaltoilemaan. Myös pyyhkijät menevät hirmuista vauhtiaEilen kovassa sateessa viat katosivat, mutta nyt aamulla ovat takaisin???? 8O

Mikä lienee vikana...?

Kiitos...

PS. En ole mitannut ulkopuolisella mittarilla vielä...
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

ZaappiFantti kirjoitti:Hmmmm...

Liittyneekö tämä samaan asiaan:

Tuossa pari päivää sitten huomasin, että mittari näyttää jännitteeksi 16V kaasulla. Ilman kaasua tippuu 12,5 V. Ja samalla ilmastointi sekoaa täysin, alkaa aaltoilemaan. Myös pyyhkijät menevät hirmuista vauhtiaEilen kovassa sateessa viat katosivat, mutta nyt aamulla ovat takaisin???? 8O

Mikä lienee vikana...?

Kiitos...

PS. En ole mitannut ulkopuolisella mittarilla vielä...
Oletko mitannut suoraan akulta latausjännitteen? Tuo edu voi näyttää vääriäkin lukemia.

Viittaisi ylilataukseen, eli jännitteensäädin olisi mennyt..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mulla on taas ahtopainemittari alkanut elämään omaa elämää, kesken ajon saattaa hypähtää keskelle ja pysyä siinä, sitten kun tulee monttu tai kopauttaa kojelautaa, niin mittarin toimint anormalisoituu :O

mistäs tuo sitten johtuu ?
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Joni Tervalahti kirjoitti:
ZaappiFantti kirjoitti:Hmmmm...

Liittyneekö tämä samaan asiaan:

Tuossa pari päivää sitten huomasin, että mittari näyttää jännitteeksi 16V kaasulla. Ilman kaasua tippuu 12,5 V. Ja samalla ilmastointi sekoaa täysin, alkaa aaltoilemaan. Myös pyyhkijät menevät hirmuista vauhtiaEilen kovassa sateessa viat katosivat, mutta nyt aamulla ovat takaisin???? 8O

Mikä lienee vikana...?

Kiitos...

PS. En ole mitannut ulkopuolisella mittarilla vielä...
Oletko mitannut suoraan akulta latausjännitteen? Tuo edu voi näyttää vääriäkin lukemia.

Viittaisi ylilataukseen, eli jännitteensäädin olisi mennyt..
Missäs jännitteensäädin sijaitsee??? Onko kuvaa? Saako motonetistä yleismallin...?
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mimmi kirjoitti:
saabracing kirjoitti:mulla on taas ahtopainemittari alkanut elämään omaa elämää, kesken ajon saattaa hypähtää keskelle ja pysyä siinä, sitten kun tulee monttu tai kopauttaa kojelautaa, niin mittarin toimint anormalisoituu :O

mistäs tuo sitten johtuu ?
Mikä auto?
-97 900 cabriolet
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mimmi kirjoitti:Kyseessä on siis ng900.
Minä lähtisin etsimään vikaa mittariston liittimistä (todennäköisin paikka) ja/tai paineanturin liittimistä, koska ahtomittari on sähköinen.
jep, täytyy tutkia, kiitti.
Vastaa Viestiin