clampit -07
Misukan Energyt pyöri alla kaksi kesää, eli 60tkm. Eilen ostin uudet samanlaiset tilalle. Vakioalustan kanssa sopii yhteen loistavastiJyke kirjoitti:Senverran oon tyytyväinen et ei lähtenyt saabi vaihtoon vaan nyt kelpaa ajella sen hautaan asti. Rengastukselle auto on näemmä superherkkä ja vähän pelottaa kun joutuu kohta vaihtaan uudet munkit kuluneiden tilalle.
Onko kokemuksia mitkä olis hyvät/huonot??? Vakio koko..

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
195/60/15 ja 205/55/16 välillä on jo huima ero 15" hyväksi, valitettavasti. Eli 205 on jo paljon uraherkempi.Jyke kirjoitti:
Onko kokemuksia mitkä olis hyvät/huonot??? Vakio koko..
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
OT: Kävinpä muutos katsastamassa alustasarjan ja katsastaja huomasi, lähes irti olevan alatukivarren
On ollut merkkihuollossa vissiin kiirettä asennettaessa
Tukivarren rungon puoleisessa päässä olevat pultit olivat tippumaisillaan. Ihan kiva jos olis irronnut lapin reissulla. Oli vielä kuskin puolella, olis varmaan vetaissut aika kivasti vastaan tulijoiden kaistalle jos olis irronnut.


Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Mikä nopeus luokka noissa PilotPrimacyssä on? Itse etsiskelen tässä uusia renkaita (205/50 16) ja yhdessä paikkaa täällä nrvi (v-nopeusluokka) oli jotain alle 400 töineen päivineen.tevisu kirjoitti:Omassa kolkissa mielestäni parhaat olivat Michelin PilotPrimacyt. Auto kulki todellakin kuin kiskoilla noilla nakeilla. Renkaat keskittivät todella tehokkaasti. Rata, yliokovaa mutkaan ym. ominaisuuksia en sitten tiedä.
Toisesta paikasta sain seuraavat tarjoukset mailitse (+ 240km matkakustannukset):
205/50-16 bridgestone er300h = 424e/sarja töineen
michelin primacy h = 527e
Ei mitään kokemusta noista. Mikä olis järkevin? Nykyiset on jotku misukat w-nopeusluokalla, mutta ovat ainakin kuluneina aika huonot ajettavat.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Mulla oli kaikki kolkin sarjat V -nopeusluokkaa.Poy kirjoitti:Mikä nopeus luokka noissa PilotPrimacyssä on?tevisu kirjoitti:Omassa kolkissa mielestäni parhaat olivat Michelin PilotPrimacyt. Auto kulki todellakin kuin kiskoilla noilla nakeilla. Renkaat keskittivät todella tehokkaasti. Rata, yliokovaa mutkaan ym. ominaisuuksia en sitten tiedä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
tevisu:lle iso kiitos clampista ja asennukseta (siinä on mies paikallaan!)! Auto muuttui todella paljon, rartin kuollut alue hävisi ja kiihdytysvetely hävisi käytännössä kokonaan. Myös matka ajossa huomattava ero, nyt voi vaikka ratista irroittaa 
Clamppi nyt siis vakio aero alustassa kiinni.
Seuraavat muutokset ovat takavakaaja sekä etupoikkituen lisäpala. Heti kun saan audin jakopään, jarrut yms laiettua ja auton leimalle ja veropäätöksen vetämään saa vaimo alkaa ajaa sillä (B4 2.8 V6 USA malli + pientä herkistelyä konepuolella). Saan sitten kolkkiin hankkia rauhassa kunnon alustan

Clamppi nyt siis vakio aero alustassa kiinni.
Seuraavat muutokset ovat takavakaaja sekä etupoikkituen lisäpala. Heti kun saan audin jakopään, jarrut yms laiettua ja auton leimalle ja veropäätöksen vetämään saa vaimo alkaa ajaa sillä (B4 2.8 V6 USA malli + pientä herkistelyä konepuolella). Saan sitten kolkkiin hankkia rauhassa kunnon alustan

-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225
Tuossa olis ihan hyvä tarjous jos jäi Teemun clamppia vaille. Itse harkitsen tuota tai sit odotan et saa taas joskus suomiversiota. (Vinkki
)
Tuossa olis ihan hyvä tarjous jos jäi Teemun clamppia vaille. Itse harkitsen tuota tai sit odotan et saa taas joskus suomiversiota. (Vinkki
