clampit -07

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Omassa kolkissa mielestäni parhaat olivat Michelin PilotPrimacyt. Auto kulki todellakin kuin kiskoilla noilla nakeilla. Renkaat keskittivät todella tehokkaasti. Rata, yliokovaa mutkaan ym. ominaisuuksia en sitten tiedä.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Jyke kirjoitti:Senverran oon tyytyväinen et ei lähtenyt saabi vaihtoon vaan nyt kelpaa ajella sen hautaan asti. Rengastukselle auto on näemmä superherkkä ja vähän pelottaa kun joutuu kohta vaihtaan uudet munkit kuluneiden tilalle.

Onko kokemuksia mitkä olis hyvät/huonot??? Vakio koko..
Misukan Energyt pyöri alla kaksi kesää, eli 60tkm. Eilen ostin uudet samanlaiset tilalle. Vakioalustan kanssa sopii yhteen loistavasti :!:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jyke kirjoitti:
Onko kokemuksia mitkä olis hyvät/huonot??? Vakio koko..
195/60/15 ja 205/55/16 välillä on jo huima ero 15" hyväksi, valitettavasti. Eli 205 on jo paljon uraherkempi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

OT: Kävinpä muutos katsastamassa alustasarjan ja katsastaja huomasi, lähes irti olevan alatukivarren 8O On ollut merkkihuollossa vissiin kiirettä asennettaessa :x Tukivarren rungon puoleisessa päässä olevat pultit olivat tippumaisillaan. Ihan kiva jos olis irronnut lapin reissulla. Oli vielä kuskin puolella, olis varmaan vetaissut aika kivasti vastaan tulijoiden kaistalle jos olis irronnut.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

tevisu kirjoitti:Omassa kolkissa mielestäni parhaat olivat Michelin PilotPrimacyt. Auto kulki todellakin kuin kiskoilla noilla nakeilla. Renkaat keskittivät todella tehokkaasti. Rata, yliokovaa mutkaan ym. ominaisuuksia en sitten tiedä.
Mikä nopeus luokka noissa PilotPrimacyssä on? Itse etsiskelen tässä uusia renkaita (205/50 16) ja yhdessä paikkaa täällä nrvi (v-nopeusluokka) oli jotain alle 400 töineen päivineen.
Toisesta paikasta sain seuraavat tarjoukset mailitse (+ 240km matkakustannukset):
205/50-16 bridgestone er300h = 424e/sarja töineen
michelin primacy h = 527e

Ei mitään kokemusta noista. Mikä olis järkevin? Nykyiset on jotku misukat w-nopeusluokalla, mutta ovat ainakin kuluneina aika huonot ajettavat.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on tossa talon nurkalla Pilot Premacy XS 205/50-16 ja ne on W-luokkaa. kumeissa on 4-5 mm jälellä ja lähtee halavalla... :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Poy kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Omassa kolkissa mielestäni parhaat olivat Michelin PilotPrimacyt. Auto kulki todellakin kuin kiskoilla noilla nakeilla. Renkaat keskittivät todella tehokkaasti. Rata, yliokovaa mutkaan ym. ominaisuuksia en sitten tiedä.
Mikä nopeus luokka noissa PilotPrimacyssä on?
Mulla oli kaikki kolkin sarjat V -nopeusluokkaa.
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

tevisu:lle iso kiitos clampista ja asennukseta (siinä on mies paikallaan!)! Auto muuttui todella paljon, rartin kuollut alue hävisi ja kiihdytysvetely hävisi käytännössä kokonaan. Myös matka ajossa huomattava ero, nyt voi vaikka ratista irroittaa :)

Clamppi nyt siis vakio aero alustassa kiinni.

Seuraavat muutokset ovat takavakaaja sekä etupoikkituen lisäpala. Heti kun saan audin jakopään, jarrut yms laiettua ja auton leimalle ja veropäätöksen vetämään saa vaimo alkaa ajaa sillä (B4 2.8 V6 USA malli + pientä herkistelyä konepuolella). Saan sitten kolkkiin hankkia rauhassa kunnon alustan :)
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225

Tuossa olis ihan hyvä tarjous jos jäi Teemun clamppia vaille. Itse harkitsen tuota tai sit odotan et saa taas joskus suomiversiota. (Vinkki :D )
Vastaa Viestiin