9-5 Wagon Forumin Automaailman testissä.
9-5 Wagon Forumin Automaailman testissä.
17. päivän Forumissa oli testissä Saab 9-5 Wagon 2.0t Turbo Pilot.
Sai kehuja maahantuojan lastuttamasta koneesta ja tyylikkäästä keulan ilmeestä. Moitteita tuli vaatimattomasta alakierrosväännöstä.
Testissä pisti silmään kuitenkin eräs juttu:
"Selvästi outo seikka on Saabin Nightpanel -toiminto, joka sammuttaa kaikkien paitsi nopeusmittarin valaistuksen. Tämä on hyvä seikka. Mutta se myös lopettaa kaikkien mittareiden toiminnan samalla kun sammuttaa niiden valaistuksen."
Omassani nightpanelin ollessakäytössä mittarit todellakin "kuolevat" ja valot sammuvat MUTTA mittarit toimivat silti taustalla. Esimerkiksi kohonneesta moottorilämpötilasta varoitetaan edelleen ja polttoaineen vähyys saa niinikään mittariston syttymään. Kai nyt uudessakin asia on samalla tavalla hoidettu, eikä ole otettu takapakkia?
Ilmeisesti toimittajalla sattunut pieni kömmähdys.
Sai kehuja maahantuojan lastuttamasta koneesta ja tyylikkäästä keulan ilmeestä. Moitteita tuli vaatimattomasta alakierrosväännöstä.
Testissä pisti silmään kuitenkin eräs juttu:
"Selvästi outo seikka on Saabin Nightpanel -toiminto, joka sammuttaa kaikkien paitsi nopeusmittarin valaistuksen. Tämä on hyvä seikka. Mutta se myös lopettaa kaikkien mittareiden toiminnan samalla kun sammuttaa niiden valaistuksen."
Omassani nightpanelin ollessakäytössä mittarit todellakin "kuolevat" ja valot sammuvat MUTTA mittarit toimivat silti taustalla. Esimerkiksi kohonneesta moottorilämpötilasta varoitetaan edelleen ja polttoaineen vähyys saa niinikään mittariston syttymään. Kai nyt uudessakin asia on samalla tavalla hoidettu, eikä ole otettu takapakkia?
Ilmeisesti toimittajalla sattunut pieni kömmähdys.
7" näyttö valaiseekin aika laillaMimmi kirjoitti:Minäkin pidin eileniltana/-yönä soittimen näytön pimeänä ja nightpanelin päällä ajaessani kotiin.

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Night panelin hienouden ymmärtää kunnolla vasta kun posottaa muutaman sata kilsaa pimeässä se päällä (autotoimittajat tuskin edes silloin) ja laittaa sitten täysvalaistuksen päälle. Ero on varmaan niinkun säkki päässä vietäis Aleksille joulun aikaan ja otettaisiin säkki pois.
Ainakin minun silmät tykkää siitä kovasti. Harmi vaan että cruisen merkkivalo ja pitkien valojen merkkivalo kiiluvat kirkkaina siitä huolimatta.
Ainakin minun silmät tykkää siitä kovasti. Harmi vaan että cruisen merkkivalo ja pitkien valojen merkkivalo kiiluvat kirkkaina siitä huolimatta.
9000CS 2,3
Kerran iltahämärissä ajelin potkijaisista kotiin Night panel päällä, kun yhdessä risteyksessä osui katuvalon kajo mittaristoon ja näin lämpömittarin neulan olevan alhaalla...hetken pelästyin että mitäs vi**ua!! ...kunnes muistin että neulahan putoaa alas normaalilämmöillä Yöpaneelin kanssa



Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
On kyllä kieltämättä ihan mukava tuo toiminto. Ainoastaan tuossa ng:ssä on tällä hetkellä jokin ylikirkas soitin, jonka eteen on aina yritettävä vääntää jotakin, ettei paista silmiin ja häiritse ajoa. 100€ enemmän olisi maksanut värkki, jonka valot olisivat pimentyneet Night panel -toiminnon kytkemisen yhteydessä. Musiikkia on kuitenkin ihan mukava kuunnella ajellessa.
Mulla saa tontussa kirkkaan etupaneelin taitettua alas CD-laittoa varten. Ala-asennossa ei tuo loiste haittaa.haffu kirjoitti:On kyllä kieltämättä ihan mukava tuo toiminto. Ainoastaan tuossa ng:ssä on tällä hetkellä jokin ylikirkas soitin, jonka eteen on aina yritettävä vääntää jotakin, ettei paista silmiin ja häiritse ajoa. 100€ enemmän olisi maksanut värkki, jonka valot olisivat pimentyneet Night panel -toiminnon kytkemisen yhteydessä. Musiikkia on kuitenkin ihan mukava kuunnella ajellessa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Välillä voi antaa itselleen shokkihoitoa vaikkapa ajamalla viikon vuokra-seat gordoopalla niinkuin itse tein reissussa ollessa viime viikolla. Siinä kun kääntää virta-avaimesta niin silmille hyökkää sellainen sinisten ja punaisten valojen loisto että sirkustunnelmasta ei puutu enää kuin Suomen Tivolin posetiivarin soittaja ja apinat.
Ei tule enää mieleenkään yrittää nähdä sen loiston takaa mitä pimeillä tien penkoilla tapahtuu.

Ei tule enää mieleenkään yrittää nähdä sen loiston takaa mitä pimeillä tien penkoilla tapahtuu.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä tommoinen on hyvää shokkihoitoaSaappi Kuski kirjoitti:Välillä voi antaa itselleen shokkihoitoa vaikkapa ajamalla viikon vuokra-seat gordoopalla niinkuin itse tein reissussa ollessa viime viikolla. Siinä kun kääntää virta-avaimesta niin silmille hyökkää sellainen sinisten ja punaisten valojen loisto että sirkustunnelmasta ei puutu enää kuin Suomen Tivolin posetiivarin soittaja ja apinat.![]()
Ei tule enää mieleenkään yrittää nähdä sen loiston takaa mitä pimeillä tien penkoilla tapahtuu.

Ite viime viikon loppupuolen uudella vuokra-Zafiralla läpsytelleenä tuntui kyllä hyvältä palata kunnon (oman) auton rattiin. Kyl tuossa taas huomas, ettei Saabismi vanhankaan auton kohdalla juurikaan ole kiinni varallisuudesta tai pakosta, vaan puhtaasta ajonautinnosta verrattuna kaikenmaailman kikottimiin, kikkareisiin ja tötteröihin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
joo, on tullut pantua merkille liikennevaloissa, että viereisen auton mittaristo häikii omaan autoon asti.
Hienoja nämä nykyajan värilliset ajotietokone- ja navigaattorinäytöt. Juurikin tuon takia pistän kännykänkin vaan keskikonsoliin makailemaan ja huutelemaan ohjeita jos tarvis. Noukin sen sieltä sitten käteen jos on jotain epäselvyyttä.
Hienoja nämä nykyajan värilliset ajotietokone- ja navigaattorinäytöt. Juurikin tuon takia pistän kännykänkin vaan keskikonsoliin makailemaan ja huutelemaan ohjeita jos tarvis. Noukin sen sieltä sitten käteen jos on jotain epäselvyyttä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Muutoinki toimittajan teksti oli virheellistä. Esim. auto on lastuviritetty, nooh ohjainlaite ja tulpat tuohon oli vaihdettu. Tehon kasvu toimittajan mukaan 30 hv-> todellisuudessa 35 hv. Ja kiitoksissa tosiaan oli että kiitämme maahantuojan virittämää moottoria, maahantuoja ei ole kyllä tehnyt tuota viritystä vaan ko. jälleenmyyjä....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Minä uskon että nämä pilipali autonvalmistajat (seat, audi ym.) laittaa niitä tahallaan ohjaamon täyteen että ne tekisivät sellaisen "Wau!" reaktion tyhmään koeajolla olevaan ostajaehdokkaaseen. Eihän sitä siinä autokuumeessa monikaan ymmärrä että miltä se näyttää sitten kun sitä pitää katsella käytännössä. Samoihin pöljyyksiinhän sortuu Saabikin nykyään kun laittaa niitä alumiinikilluttimia kojelautaan ja rattiin koristeeksi ja aurinkoheijastimiksi. Älytöntä mutta markkinat (kai) pakottaa..snuggles kirjoitti:Ilmeisesti muutkaan ei pidä kirkkaista kojetaulun valoista.

9000CS 2,3
Itse ajan kanssa aina pimeällä Nigh panel päällä ja vielä lisäksi mittarinvalot on ruuvattu himmeimmällä. MIelestäni todella huippu keksintö ja jos vertaa VAG:n sinisiin ja punaisiin valoihin ni ero on kyllä silmien rasittavuudella mitaten hurja. Mutta pohjat vetää edelleen työkaverin "sportti" Astra jossa valkopohjaiset mittarit ja ne häikäisee oikeasti takapenkille asti siten että melkein tartteis aurinkolaseja.Saappi Kuski kirjoitti:Minä uskon että nämä pilipali autonvalmistajat (seat, audi ym.) laittaa niitä tahallaan ohjaamon täyteen että ne tekisivät sellaisen "Wau!" reaktion tyhmään koeajolla olevaan ostajaehdokkaaseen. Eihän sitä siinä autokuumeessa monikaan ymmärrä että miltä se näyttää sitten kun sitä pitää katsella käytännössä. Samoihin pöljyyksiinhän sortuu Saabikin nykyään kun laittaa niitä alumiinikilluttimia kojelautaan ja rattiin koristeeksi ja aurinkoheijastimiksi. Älytöntä mutta markkinat (kai) pakottaa..snuggles kirjoitti:Ilmeisesti muutkaan ei pidä kirkkaista kojetaulun valoista.

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570