Uusi auto
Uusi auto
Aina kun olen ostanut uuden auton merkistä riippumatta niin joku on aina sanonut jotain negatiivista merkistä. Monta merkkiä on ollut ja aina sama juttu. Eivät tajua että ihan itselleni minä ostelen .Yhdelle piti sanoakin.
Ensimmäisen SS:n kun ostin niin eräs sanoi puhelimessa että niistä ruostuu ne oven alaosat. Ei tiennyt edes mallia mutta kuitenkin. Kateutta luulisin.
Ajan vaikka kuinka lujaa niin Bemarien on päästävä ohi. On ego aika heikko kun tuollaisesta on kiinni. Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.
Ensimmäisen SS:n kun ostin niin eräs sanoi puhelimessa että niistä ruostuu ne oven alaosat. Ei tiennyt edes mallia mutta kuitenkin. Kateutta luulisin.
Ajan vaikka kuinka lujaa niin Bemarien on päästävä ohi. On ego aika heikko kun tuollaisesta on kiinni. Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.
Re: Uusi auto
Höpöhöpöagios kirjoitti:...Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.

Autot ovat takavetoisia (varauksin nelivetoisia).
Etuvetoiset ovat pers' aukisten kehonsiirtovälineitä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi auto
Kyllä mustakin fillari on aika miehekäs kropansiirtovälineTermos kirjoitti:Höpöhöpöagios kirjoitti:...Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.![]()
Autot ovat takavetoisia (varauksin nelivetoisia).
Etuvetoiset ovat pers' aukisten kehonsiirtovälineitä.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kerran puhuttiin yhden äijän kanssa tosi lyhyeksi jäänyt keskustelu näistä vetotavoista niin hänelläpä oli aivan lyömätön teoria takavedon paremmuuden puolesta. Nimittäin kaveri veti sellaisen kortin pöytään että "miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"? Menin aivan sanattomaksi.
Sanottakoon vielä että kaveri oli koulutukseltaan INSINÖÖRI. Tosin laivanrakennus-sellainen.
Toinen kerta kun en pystynyt asiaa kommentoimaan oli kun toinen automies totesi että "onhan maailman paras auto, Rolls Roycekin takavetoinen".
Ehkä me saabistit tosiaankin ollaan vaan niin tyhmiä että ei ymmärretä.

Toinen kerta kun en pystynyt asiaa kommentoimaan oli kun toinen automies totesi että "onhan maailman paras auto, Rolls Roycekin takavetoinen".
Ehkä me saabistit tosiaankin ollaan vaan niin tyhmiä että ei ymmärretä.

9000CS 2,3
Eilen veti M3 ohi oikealta kaistalta vauhdikkaasti, kun ajelin taajamassa rauhallisesti. No bimmeri siirtyi seuraavissa valoissa eteeni (toinen kaista oli tukossa), joten arvelin, että sälli haluaa näyttää miten ämmä lähtee. Napsautin AeroWagonin automaatin Sport-asentoon ja kun valot vaihtui bemari nytkähti eteenpäin, mutta onneksi painoin kaasua varovasti, muuten olisin ajanut perään...
Sitten pemari köhi ja nyki vähän aikaa, kun ilmeisesti haettiin kakkosta pesään ja sitten lähti mustan savupilven saattelemana kiihdyttämään, mutta oli jo sallitu nopeus saavutettu, joten "kisa" omalta osaltani jäi siihen...
No eipä siinä talviliukkaalla tuli otettua AeroWagonilla 6-0 turpaan liikennevaloissa takavetoladalta
Eski

No eipä siinä talviliukkaalla tuli otettua AeroWagonilla 6-0 turpaan liikennevaloissa takavetoladalta

Eski
Kaikkien off-topicien äiti:Saappi Kuski kirjoitti:"miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?
Miksi muuten F1:ssä käytetään jotain "400/50R15" renkaita, pientä vannetta ja korkeaa profiilia?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ne on iskunvaimentimenaJKen kirjoitti:Kaikkien off-topicien äiti:Saappi Kuski kirjoitti:"miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?
Miksi muuten F1:ssä käytetään jotain "400/50R15" renkaita, pientä vannetta ja korkeaa profiilia?

taidan laittaa seuraavaan autoon iskareiden tilalle rautatolpat ja renkaiksi 205/65/15, niin sittenhän on kaikki hyvin

http://www.riemurasia.net/jylppy/albumi ... enkaat.jpg
mutta kovatkin kuskit joutuvat joskus hölläämään

http://www.riemurasia.net/jylppy/displa ... at=0&pos=9
perusfaktaa, mielipideasioista on kiva kiistellä. ajoi sitten uudella tai vanhalla autolla

automaa on kiteyttänyt uuden auton näin: Uusi auto on turvallisuutta ja mielenrauhaa.
mielenrauha voi kyllä mennä jos joutuu juoksemaan takuuhuollossa

itseäni miellyttää uuden auton tuoksu, saakohan sitä jo hajusteena

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Saa, ihmekuusihyllystäsaabracing kirjoitti:itseäni miellyttää uuden auton tuoksu, saakohan sitä jo hajusteena

Et ei kannata ihmetellä, miks Cotterollassa tuoksuu nahka ja jalopuu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ite on sitä mieltä et paras vetotapa riippuu siitä ajo tilanteesta. etu- tai neliveto normaalikäytössä, takaveto pelleily tai kiihdytys ajossa ja kaikkeen muuhun on neliveto.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Onko?saabracing kirjoitti:
ne on iskunvaimentimena![]()
taidan laittaa seuraavaan autoon iskareiden tilalle rautatolpat ja renkaiksi 205/65/15, niin sittenhän on kaikki hyvin![]()
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
En ymmärrä miksi aina mainitaan BMW-kuskien ajavan sikamaisesti, itse en ole tälläistä havainnut ollenkaan (tai sitten on yleisempää ruuhkasuomen ulkopuolella)? Ehdottomasti pahimpia törttöilijöitä ovat volvokuskit, vilkkua ei käytetä juuri koskaan, ryhmittäydytään tökerösti eteen (lähes kiilataan), ja aina pakko päästä kaikista ohi (viimeksimainittu vähän sama juttu kuin Saabisteillla
) ja sitten jäädään könöttämään eteen. Sama homma havaittu melkein joka päivä.
Ja tuo meikäläisen takavetoinen tilapäispommi tuntuu provosoivan noita corolollola-kuskeja, pakko lähteä talla pohjassa viereltä jotta voi rehvastella kavereille että taas jäi yksi BMW paikoilleen
Oma kottero on onneksi niin laiska ettei vahingossakaan kukaan luule että lähtisin tarkoituksellisesti liian ripeästi liikkeelle 
Vetotavasta ei varmaan kannata väitellä, itse pidän enemmän takavedosta, ja konehuoneessa on enemmän tilaa kun moottori on pitkittäin, ja esim loota- ja kytkinremontit ovat helpompia kun voi tiputtaa lootan alas vain ripsimällä kardaanin veke.
Edit: omasta mielestäni vanha auto tuo mielenrauhaa, arvo ei laske luokkaa 10kiloeuroa vuodessa, ja kun uusissa tuntuu olevan yhtä paljon vikoja kuin vanhoissakin niin vanhojen vikoihin suhtautuu ymmärtäväisemmin, ja jos tulee liian fataalia vikaa niin vanhan voi toimittaa hyvin mielin Tattarisuon teknologiakeskukseen jatkojalostettavaksi kun ei ole omaisuutta kiinni
Jos ostaisin uuden auton niin jonkin 1.2 Punton 5v takuulla, sen arvo ei voi tippua kuin maksimissaan 11 kiloeuroa, tapahtui mitä hyvänsä

Ja tuo meikäläisen takavetoinen tilapäispommi tuntuu provosoivan noita corolollola-kuskeja, pakko lähteä talla pohjassa viereltä jotta voi rehvastella kavereille että taas jäi yksi BMW paikoilleen


Vetotavasta ei varmaan kannata väitellä, itse pidän enemmän takavedosta, ja konehuoneessa on enemmän tilaa kun moottori on pitkittäin, ja esim loota- ja kytkinremontit ovat helpompia kun voi tiputtaa lootan alas vain ripsimällä kardaanin veke.
Edit: omasta mielestäni vanha auto tuo mielenrauhaa, arvo ei laske luokkaa 10kiloeuroa vuodessa, ja kun uusissa tuntuu olevan yhtä paljon vikoja kuin vanhoissakin niin vanhojen vikoihin suhtautuu ymmärtäväisemmin, ja jos tulee liian fataalia vikaa niin vanhan voi toimittaa hyvin mielin Tattarisuon teknologiakeskukseen jatkojalostettavaksi kun ei ole omaisuutta kiinni

Jos ostaisin uuden auton niin jonkin 1.2 Punton 5v takuulla, sen arvo ei voi tippua kuin maksimissaan 11 kiloeuroa, tapahtui mitä hyvänsä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tai ohjausta vetäviltä (lue veteleviltä) pyöriltäJulle kirjoitti:Nimittäin kaveri veti sellaisen kortin pöytään että "miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?
Sehän on aivan, kuin saab..... moottori vetävien renkaiden päällä:) Ja mahtaakos kukaan löytää nyky formuloista kardaania?

Porschessa ja kuplassa homma on toteutettu järkevimmin ja huoltoystävällisimmin eli koko tekniikkapaketti takana, 15min homma napata alas.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98